Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick dos 2 Pfeizer i torsdags morse. Kände ingenting i armen första timmarna, jobbade, var i stallet & körde på som vanligt.
Började bli öm i armen framåt kvällen.

Fick förmodligen feber under natten, frös jättemycket och vaknade så fort jag råkade röra armen. Vaknade med huvudvärk och något förhöjd temp, samt REJÄLT ont i armen. Klä på sig var en pina!
Mådde halvdåligt hela dagen, idag bättre men trött och lite huvudvärk.

Tog min andra spruta för en timme sedan. Är van blodgivare och inte rädd för nålar/sprutor men var tydligen nervös ändå?? Kände hur det hettade i hela ansiktet haha. Det släppte efter såklart men ändå en konstig reaktion.
Har än så länge inte märks något särskilt. Känner mig sliten men kan inte avgöra om det är dålig sömn, trötthet efter arbetsveckan eller vaccinet. Tror jag klarar mig denna gång med.

Jag fick tredje sprutan Moderna for 7 timmar sedan. Precis som for spruta 1 och 2 kanner jag ingenting annu. Vid andra sprutan fick jag dock ont i armen, den blev varm, rod, och svullen ... 10 dagar efter vaccinationen. :cautious: Det kan bli intressant det har. :p

Det pratades om mynttricket i stallet idag, någon som testat? Stallägaren hade testat och det fungerade klockrent på henne.

Och brukar man få så mycket biverkningar om man vaccinerar sig mot annat som ex influensa, hepatit, stelkramp?
Min son fick över 40 graders feber av sitt första TBE-vaccin och var sjuk i några dagar. Inte av sprutorna därefter.

Man lägger något som är magnetiskt ex ett mynt, en magnet eller annat där man fått vaccinet, och så fastnar det där. Det fungerade inte på andra armen. Det finns säkert en förklaring till varför men det fungerade på stallägaren.
Fast mynt är ju inte magnetiska, så den som tror på något sånt borde nog gå en kurs i kritiskt tänkande. 🙄

Själv fick jag ont i armen dag två efter första sprutan men kände inget alls dag 1. När det var dags för dos 2 förväntade jag mig att känna av det även den gången men inget alls. Inga biverkningar öht.

Pfeizer bägge doserna.

Fast mynt är ju inte magnetiska, så den som tror på något sånt borde nog gå en kurs i kritiskt tänkande. 🙄

Själv fick jag ont i armen dag två efter första sprutan men kände inget alls dag 1. När det var dags för dos 2 förväntade jag mig att känna av det även den gången men inget alls. Inga biverkningar öht.

Pfeizer bägge doserna.

Det är det som utgör lyteskomiken, att det finns så många ”enkla” lättkollade fel med ”sensationen” och ändå blir den spridd. Eller därför. Jag vet inte. Ibland blir jag deprimerad över att vi inte lyckas bättre i utbildningsväsendet.

Det är det som utgör lyteskomiken, att det finns så många ”enkla” lättkollade fel med ”sensationen” och ändå blir den spridd. Eller därför. Jag vet inte. Ibland blir jag deprimerad över att vi inte lyckas bättre i utbildningsväsendet.

Bara ibland? Sjalv blir jag klart deprimerad varje gang jag ser sadana har skronor ... och varje gang jag hor nagon namna det. Jag undrar verkligen vart vi gatt fel nar sa manga inte kan forsta nar man talar om varfor saker och ting inte ar mojliga.

Demokratin måste vinnas för varje generation brukar det sägas, dvs är ett talesätt. Det är svårt nu i dagens samhälle med minutövervakning mha frivilligt använda mobiler och betalkort, betalösningar men ibland reagerar jag ännu.

Vilka är ” vi” i denna krönika från expressen. Var vänlig upplys mig.

https://www.expressen.se/nyheter/kr.../maste-vi-tvinga-manniskor-att-vaccinera-sig/

Det är inte krönika som sådan som verkar speciellt kontroversiell utan framförallt rubriken men utbilda mig, tack, varför sätta sådan rubrik?

Ok. För mig blir det för långt att åka dit.
Kollade precis på 1177 och det står att det inte finns drop-in tider i region Stockholm. Vaccinbussarna är nog ett undantag.
Det finns en kalkylator som räknar ut när man kan boka nästa dos och enligt den kommer jag få sms i nästa vecka. Så avvaktar tills vidare.

Jag tog också spruta 1 när det var 7 v, men fick komma tidigare ändå. Fick SMS om att nu kunde jag boka tid för spruta 2 fast det inte gått den tiden som stod på kortet. Det har väl krånglat lite över huvud taget med kallelser och så, så kanske är det därför? Däremot var det inte lätt att få tider om jag inte kunde tänka mig typ Haninge eller Hallstavik. Vilket jag som Vallentunabo, inte hade lust med.

Tyvarr ar det sa att har i Oregon dar vi har 80% av befolkningen vaccinerade ar de som ligger pa sjukhus och dor pa grund av Covid-19 de ovaccinerade i var befolkning. Jag onskar verkligen att vi kunde fa dem att forsta att vad de "officiella" myndigheterna sager ar sant. Vaccinet varken inplanterar ett "micro chip", forandrar DNA, eller har dodliga biverkningar. Inte heller forandrar det nagon's mens cycle att vara nara nagon som ar vaccinerad.

Demokratin måste vinnas för varje generation brukar det sägas, dvs är ett talesätt. Det är svårt nu i dagens samhälle med minutövervakning mha frivilligt använda mobiler och betalkort, betalösningar men ibland reagerar jag ännu.

Vilka är ” vi” i denna krönika från expressen. Var vänlig upplys mig.

https://www.expressen.se/nyheter/kr.../maste-vi-tvinga-manniskor-att-vaccinera-sig/

Det är inte krönika som sådan som verkar speciellt kontroversiell utan framförallt rubriken men utbilda mig, tack, varför sätta sådan rubrik?
Var det så konstigt? Det handlade ju om att tvång kanske inte är bästa sättet. Och det pågår ett samtal som vaccinpass till evenemang och att vissa arbetsgivare kommer kräva att man är vaccinerad - i Sverige och i resten av världen. Så man får kanske anta att det vi som åsyftas är vi i Sverige? Eftersom att andra länder redan tagit ställning i frågan.

Jag tog också spruta 1 när det var 7 v, men fick komma tidigare ändå. Fick SMS om att nu kunde jag boka tid för spruta 2 fast det inte gått den tiden som stod på kortet. Det har väl krånglat lite över huvud taget med kallelser och så, så kanske är det därför? Däremot var det inte lätt att få tider om jag inte kunde tänka mig typ Haninge eller Hallstavik. Vilket jag som Vallentunabo, inte hade lust med.
Det stod på 1177 att om jag inte fått sms i slutet av denna veckan kan jag logga in i appen och kolla om det finns erbjudande om dos två, så får väl avvakta.

Vaccinerades i fredags.
Mådde bra under dagen men på kvällen kom en enormt trötthet. Kunde lätt ha somnat stående.

På lördagen mådde jag inte bra. Helt slut i kroppen, ont i huvudet och magen var inte glad alls. Jag har en känslig mage överlag så jag vet inte om det var sprutan som gjorde det eller om det bara var det gamla vanliga. Sov ungefär 10 timmar på natten :D

Igår mådde jag helt okej. Lite trött men klarade av att klippa ner häcken hemma med lite pauser då och då. Har en rodnad runt sticket och det kliar lite. Klarade mig lindrigt undan ändå med biverkningar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
866
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
3 150
Senast: Magnum
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 764
Senast: turbofling
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 274
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar