Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dos 2 av Pfizer i onsdags. Eftersom jag blev så yr efter första gången så fick jag ligga kvar en dryg halvtimme för observeration. Inget hände så jag blev ivägsläppt och fri att ta bilen hem.
Ont i armen på natten, svårt att sova då jag vaknade när jag kom åt armen. Helt vansinnigt trött på morgonen, gick inte över förrän på eftermiddagen. Annars helt symptom fri nu 2 dygn efter sprutan

Tror inte det, kommer ju inte åt listan med vaccinationscentralerna i appen. Har bara sett drop-in ställen på nyheterna och de var typ på järvaområdet och Södertälje om jag minns rätt.
Jaja det löser sig.
@Malibu_Stacy
Oj verkar ha missat att du taggat mig! Jag vaccinerade mig första gången på vaccinbussen som åker runt i Botkyrka, valde en dag då den stod i Fittja centrum då det var närmast från mitt jobb. Väntade ca 15 min så det gick riktigt smidigt.

Dos två i går. Feberkänningar i går kväll och även i dag, samt huvudvärk. Armen gör förvånansvärt nog inte alls lika ont denna gång! Kan röra på den och lyfta med enbart en mindre smärta kring sticket. Förra gången ville jag typ binda fast den mot sidan och linda in axeln i bubbelplast 😅

Fick andra sprutan Pfizer torsdag kväll, haft lite ont i armen och kände mig trött igår med huvudvärk och lite ont i magen (men kan ha varit maten också). Idag tycker jag att jag mår bättre :)

Oj verkar ha missat att du taggat mig! Jag vaccinerade mig första gången på vaccinbussen som åker runt i Botkyrka, valde en dag då den stod i Fittja centrum då det var närmast från mitt jobb. Väntade ca 15 min så det gick riktigt smidigt.
Ok. För mig blir det för långt att åka dit.
Kollade precis på 1177 och det står att det inte finns drop-in tider i region Stockholm. Vaccinbussarna är nog ett undantag.
Det finns en kalkylator som räknar ut när man kan boka nästa dos och enligt den kommer jag få sms i nästa vecka. Så avvaktar tills vidare.

Nu börjar jag känna mig som en människa igen. Fick min andra spruta i onsdags. Men jag springer nog inga maraton idag heller. Däremot så ska jag damma och städa lite här hemma. Det borde kroppen klara av!

Känner mig mycket bättre idag , dock en rodnad runt sticket idag . Känns skönt att de är inte bara jag som har blivit dålig av andra sprutan och dom symptomen ni andra beskriver har jag nämnde haft ..

Jag har bara fått höra att folk har blivit dåliga av andra sprutan med dock inte vad de har varit för symptom

Fortfarande lite konstig i magen och mår lite illa, var en på jobbet som reagerade liknande så jag tror jag kan skylla på sprutan faktiskt :down:
Känt mig lite varm idag till och från också men har inte kollat om feber.

Det pratades om mynttricket i stallet idag, någon som testat? Stallägaren hade testat och det fungerade klockrent på henne.

Och brukar man få så mycket biverkningar om man vaccinerar sig mot annat som ex influensa, hepatit, stelkramp?

Det pratades om mynttricket i stallet idag, någon som testat? Stallägaren hade testat och det fungerade klockrent på henne.

Och brukar man få så mycket biverkningar om man vaccinerar sig mot annat som ex influensa, hepatit, stelkramp?
Mynttricket?

Ingen aning. Jag brukar inte vaccinera mig mot något i vanliga fall. Det var många, många år sedan.

Jag är vaccinerad med två doser Pfizer, igår tog jag dock ett covid-test som visade negativt. Idag har lukt- och smaksinne försvunnit, har ont i magen/underliv, feber, ont i huvudet, torrhosta, ont i halsen. Kan man testa sig för tidigt? Onda halsen började i söndags, snoret för två dagar sedan och feber och övriga symptom idag.

Ja, det är vanligt med biverkningar även vid influensavaccination. Men det beror också på vilken slags vaccineringsteknik som ligger i botten.

Jag tog boostrix i vintras. Ca ett dygn efter jag vaccinerades låg jag helt däckad med symptom som enorm trötthet, ont i kroppen, ont i huvudet och feberkänningar och det ska vara rätt normalt. Försvann efter 6-8 timmar. Jag har haft betydligt lindrigare biverkningar från båda covid-vaccinationerna.

Mynttricket?

Ingen aning. Jag brukar inte vaccinera mig mot något i vanliga fall. Det var många, många år sedan.
Man lägger något som är magnetiskt ex ett mynt, en magnet eller annat där man fått vaccinet, och så fastnar det där. Det fungerade inte på andra armen. Det finns säkert en förklaring till varför men det fungerade på stallägaren.

Man lägger något som är magnetiskt ex ett mynt, en magnet eller annat där man fått vaccinet, och så fastnar det där. Det fungerade inte på andra armen. Det finns säkert en förklaring till varför men det fungerade på stallägaren.
Ok, detta måste provas! Ska det göras samma dag man tar vaccinet? Eller är det en permanent biverkning? Jag lovar att posta resultat här.

😇

Men ja? Skillnaden är ju att så många vaccinerar sig samtidigt nu, och har riktat uppmärksamheten däråt. Om biverkningar alltså.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
866
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
3 150
Senast: Magnum
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 764
Senast: turbofling
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 274
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar