Fick min andra dos igår med pfizer. Idag känns allt som vanligt förutom öm runt sticket. Min sambo fick sin andra förra veckan, moderna och låg i sängen i tre dagar efteråt med feber, öm i kroppen och huvudvärk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon gjorde helt rätt i sammanhanget med tanke på vad som sades precis innan. Jag tror hon tryckte på helt rätt knappar med sina ordval också, av det lilla jag förstod om deras relation (släkt/familjevän). Men ja, såklart bäst att lugnt övertala om någon är öppen för det.
Jag tror inte på att utskällningar får folk att ändra åsikt. Klart det finns säkert något undantag men för det mesta så får det motsatt effekt.Hon gjorde helt rätt i sammanhanget med tanke på vad som sades precis innan. Jag tror hon tryckte på helt rätt knappar med sina ordval också, av det lilla jag förstod om deras relation (släkt/familjevän). Men ja, såklart bäst att lugnt övertala om någon är öppen för det.
Nej, men visst kan du väl göra det ändå? Det är ju samma vaccin?De ändrade ju intervallet från sju till fyra veckor dagen efter att jag tagit första sprutan så verkar som att jag måste vänta sju veckor. Kollade i alltid öppet-appen och där står det att jag kommer få sms när jag kan boka dos två.
Hade velat bli fullvaccinerad efter fyra veckor när jag nu bestämt mig för att ta vaccin.
Typiskt.
Det finns ingen bokningsfunktion i appen (för mig) som det gjorde för dos ett. Den dyker upp när det är min tur att ta dos två.Nej, men visst kan du väl göra det ändå? Det är ju samma vaccin?
För att se det från den ljusa sidan så tror jag att data talar för att längre dosintervall ger fler antikroppar, och skillnaden mellan Storbritanniens och Israels siffror av vaccineffektivitet potentiellt skulle kunna förklaras med att Israel hade kortare intervaller. Å andra sidan är det förstås viktigt med dos två, speciellt sett till deltavarianten. Men det är inte negativt med mer än fyra veckor mellan iaf.De ändrade ju intervallet från sju till fyra veckor dagen efter att jag tagit första sprutan så verkar som att jag måste vänta sju veckor. Kollade i alltid öppet-appen och där står det att jag kommer få sms när jag kan boka dos två.
Hade velat bli fullvaccinerad efter fyra veckor när jag nu bestämt mig för att ta vaccin.
Typiskt.
När jag tog så var det sagt minst sju veckor. Efter ett par veckor så ändrade de stegvis till fyra. Jag kommer att ta min dos 2 efter 6 veckor, men det var möjligt att få en tid redan efter 5, men då jag var bortrest funkade det inte för mig. Man får ett sms när man kan boka dos 2, de går i turordning man tog dos 1, så jag tror att du snart kommer få ett sms, även om de sa 7 veckor när du tog så gäller det alltså inte längreDe ändrade ju intervallet från sju till fyra veckor dagen efter att jag tagit första sprutan så verkar som att jag måste vänta sju veckor. Kollade i alltid öppet-appen och där står det att jag kommer få sms när jag kan boka dos två.
Typiskt.
I eftermiddags fick jag min andra dos detta sticket sved, medan det första inte kändes något.
Lite öm i armen än så länge och känner en svag huvudvärk, får se hur det utvecklar sig under natten.
Finns det inte drop in-ställen du kan gå in på?De ändrade ju intervallet från sju till fyra veckor dagen efter att jag tagit första sprutan så verkar som att jag måste vänta sju veckor. Kollade i alltid öppet-appen och där står det att jag kommer få sms när jag kan boka dos två.
Typiskt.
När jag tog första var det också 7 veckor, men sen fick jag sms om att boka dos två redan efter 4 veckor så det ska ju inte spela någon roll? Om du bor i stockholm kan du gå till något drop-in ställe.De ändrade ju intervallet från sju till fyra veckor dagen efter att jag tagit första sprutan så verkar som att jag måste vänta sju veckor. Kollade i alltid öppet-appen och där står det att jag kommer få sms när jag kan boka dos två.
Typiskt.
Tror inte det, kommer ju inte åt listan med vaccinationscentralerna i appen. Har bara sett drop-in ställen på nyheterna och de var typ på järvaområdet och Södertälje om jag minns rätt.Finns det inte drop in-ställen du kan gå in på?