Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick äntligen min första spruta i början av veckan☺️ jag var tvungen å vänta pga att det här inte rekommenderas att vaccinera sig i första trimester. Kändes som jag fick vänta i en evighet. Dagen efter min spruta blev alla här hemma dunderförkylda inklusive mig själv, har varit öm å trött hela veckan, väldigt ont i armen och med en brutal huvudvärk + väldigt svårt att sova. Har sovit på soffan i 2 nätter 😅 hoppas det blir bättre med spruta 2, skulle ju tro det. Ingen annan i min släkt har reagerat nämnvärt på den iaf 🤞

Jag har sovit riktigt, riktigt uselt i natt av ren ångest för att arbetsplatsen skulle gå ut med riktlinjer om hur de kommer hantera distansarbete efter pandemin (jag vill alltså egentligen inte alls tillbaka till kontoret), vaknade med huvudvärk och lite halvskum känsla i kroppen imorse men vet alltså inte om det beror på sprutan igår eller en sömnlös natt. Armen är i vilket fall inte ens öm längre, så det känns skönt, kändes mycket längre efter första.

Tog dos 2 idag. Få se hur det blir med biverkningar.
Tycker jag har en svag metallaktig smak i munnen.
Fick sprutan ca 15:10 och när jag gick därifrån vid 15:30 kändes det redan som metallsmak.
Vet inte om det är en biverkning.

Tog dos 2 idag. Få se hur det blir med biverkningar.
Tycker jag har en svag metallaktig smak i munnen.
Fick sprutan ca 15:10 och när jag gick därifrån vid 15:30 kändes det redan som metallsmak.
Vet inte om det är en biverkning.

Jag hade samma från båda doserna, fast inte svag metallsmak utan helt dominerande och alla andra smaker försvann. Kom efter nån timme och höll i sig i ett dygn. (Tillsammans med hög feber från första dosen och halvhög feber vid andra båda i ungefär ett dygn.)

Jag hade samma från båda doserna, fast inte svag metallsmak utan helt dominerande och alla andra smaker försvann. Kom efter nån timme och höll i sig i ett dygn. (Tillsammans med hög feber från första dosen och halvhög feber vid andra båda i ungefär ett dygn.)
Åh, jag med! Trodde bara det var på grund av feber/illamående, men det var alltså helt separat för er?

Jag fragade runt pa jobbet ... INGEN anser att de fatt biverkningar av sprutorna, nagon fick mycket lite feber och kande sig hangig samma kvall, nagon annan var lite om i armen efterat ... men nar jag fragade om biverkningar ansag inte nagon att de hade haft det. :p

Jag fragade runt pa jobbet ... INGEN anser att de fatt biverkningar av sprutorna, nagon fick mycket lite feber och kande sig hangig samma kvall, nagon annan var lite om i armen efterat ... men nar jag fragade om biverkningar ansag inte nagon att de hade haft det. :p
Jag blev helt däckad och fick tinnitus dagarna efter och har fortfarande svullna lymfkörtlar på halsen och ena armhålan :grin: Inget jag inte tror försvinner men nu har första fullvaccinerade bekanten som jag vet om blivit sjuk och testat positivt så får se hur länge det har någon effekt.

Fick vaccindos två igår, Pfizer. Jag tycker nog att det kändes mer den här gången när hon stack in nålen och sprutade in vaccinet. Men det gick också fortare. Tror den andra tog det lugnare = mindre spänt. Jag har kunnat sova på armen/vänster sida även om den gör rejält ont. Börjar känna mig lite febrig. Å andra sidan är det mitt normaltillstånd så febern behöver inte bero på vaccinet.

Är så glad att jag har klarat av att ta båda doserna (har aldrig någonsin tvekat!) utan att känna rädsla inför sticket. Med tanke på hur extrem min nålfobi har varit så är jag lite sådär äckligt stolt över mig själv :D
Fick feber och som satt i ungefär ett dygn, men i övrigt ingenting. Värken i armen gick över mycket snabbare den här gången än första dosen.
Så skönt att vara fullvaccinerad!

Vad tror ni om att träna med feber och andra kraftiga biverkningar? En ska ju inte träna när en är sjuk men jag är ju inte sjuk "på riktigt"?

Vad tror ni om att träna med feber och andra kraftiga biverkningar? En ska ju inte träna när en är sjuk men jag är ju inte sjuk "på riktigt"?

Instämmer med @monster1
Din kropp håller på att hantera vaccinets effekter, då skulle jag inte belasta ytterligare oavsett att det var en medveten injektion av vaccin som orsakat kroppens reaktioner. Kroppen skiter ju i varför, den är belastad just nu ändå.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
866
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
3 150
Senast: Magnum
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 764
Senast: turbofling
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 274
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar