Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick du något ont av det och hur lång tid tog det innan det gick över? Jag har knappt kunnat sova i natt. Det känns precis som när jag hade rotatorkufftendinit.
När jag vaccinerade mig fick jag superont, var värst första dygnet och sen blev det sucessivt bättre. Kunde inte lyfta armen i början. Men det gick över helt sen 😊

Fick du något ont av det och hur lång tid tog det innan det gick över? Jag har knappt kunnat sova i natt. Det känns precis som när jag hade rotatorkufftendinit.
Usch, jobbigt att inte kunna sova ☹️
För mig spände/ömmade det bara i armen lite, sov ostört första natten och vaknade liggande på vänstersidan på morgonen. Hoppas du får det så nästa omgång!

Jag fick första dosen Pfizer i förmiddags. Det gick väldigt snabbt och smidigt, men även jag reagerade på att de stack mig ovanligt högt upp. "I'm just looking for a boney bit" sa sjuksköterskan när hon kände runt efter ett lämpligt ställe att sticka på, så det verkar vara ytterst medvetet även om jag själv inte förstår tanken bakom. Men så har jag också noll koll på hur sådant där funkar!

Nåja, själva vaccinationen tog ca 3 sekunder (+2 minuter med de frågor de var tvungna att ställa) och sedan den där kvarten man stannar kvar för att kolla av ev. reaktioner. Både jag och sambon (som fick samma vaccin samtidigt) har ganska ont i hela armen och jag känner mig även lite hängig, yr och har ont i huvudet. Men förutom det går det ingen nöd på oss! :)

Jag fick första dosen Pfizer i förmiddags. Det gick väldigt snabbt och smidigt, men även jag reagerade på att de stack mig ovanligt högt upp. "I'm just looking for a boney bit" sa sjuksköterskan när hon kände runt efter ett lämpligt ställe att sticka på, så det verkar vara ytterst medvetet även om jag själv inte förstår tanken bakom. Men så har jag också noll koll på hur sådant där funkar!

Nåja, själva vaccinationen tog ca 3 sekunder (+2 minuter med de frågor de var tvungna att ställa) och sedan den där kvarten man stannar kvar för att kolla av ev. reaktioner. Både jag och sambon (som fick samma vaccin samtidigt) har ganska ont i hela armen och jag känner mig även lite hängig, yr och har ont i huvudet. Men förutom det går det ingen nöd på oss! :)
Boney bit? Skicker de i skelettet? Inte konstigt att man får ont efteråt😆

Fick dos 1 i onsdags, Pfizer. Kommer få sms när jag kan gå in och boka dos 2.
Lite öm i stickområdet i 2 dagar sen inget mer.

Sambo i riskgrupp fick dos 2 idag, moderna. Sist öm i hela armen och förkylning som påföljd. Idag öm i axeln.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
866
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
3 150
Senast: Magnum
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 764
Senast: turbofling
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 274
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5
  • Träning och hälsa del 12