Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick välja, fick att jag skulle ta dos två en viss vecka men sen fick jag välja exakt dag/tid utifrån vad som var ledigt.
Bokade tiden när jag tagit dos 1. Tiden för dos 1 fick jag dock inte välja utan blev hänvisad till drop in 9-12 en viss dag. Personalvaccination.

Vad bra! Fast kan ju vara skillnad när det var personalvaccination? Jag tänkte på vanliga fas 4

Jag är i samma läge. Jag räknar kallt med att få så pass bra skydd att jag iaf inte dör om jag får eländet. Har inte ens övervägt att kolla hur pass bra skydd jag får.
Jag skulle aldrig tänkt tanken själv, utan jag fick den efter att ha läst på svenska ms-sällskapets sida med rekommendationer (som vården brukar lyssna på). Så finns det inget motsvarande råd för din del, skulle jag liksom inte övervägt det heller. :)

B226543B-FB0E-45CB-9DB9-21EEA320A773.webp

Nästa tidigast 29/7, bokningen öppnar 22/7 typ.

Ska komma ihåg det också 😅

Jag fick min första spruta idag på förmiddagen, Pfizer. Hittills inga biverkningar alls mer än ytterst lite öm kring sticket. Fick boka andra tiden direkt, och även om jag inte fick välja (tiden de föreslog passade) så överhörde jag en som fick det eftersom den första sköterskan föreslog inte funkade.

Jag fick min spruta väldigt högt upp, på baksidan av axeln. Jag har inte ont men kan inte ens lyfta upp armen för att stoppa in kontakten till kaffebryggaren. Jag tycker att jag har rätt tydlig deltoideus och skulle nog ha satt sprutan 3-5 cm längre ner om det varit valfritt.

Jag fick min spruta väldigt högt upp, på baksidan av axeln. Jag har inte ont men kan inte ens lyfta upp armen för att stoppa in kontakten till kaffebryggaren. Jag tycker att jag har rätt tydlig deltoideus och skulle nog ha satt sprutan 3-5 cm längre ner om det varit valfritt.
Jag tyckte också de satte sprutan mystiskt högt på mig, och tryckte in vätskan väldigt långsamt. Vid andra vaccinationer brukar det mer vara "tvätta tvätta, smack i med sprutan, på med plåster, hejdå!"

Min VC ringde och erbjöd mig min första dos nu. :D Så jag vet inte riktigt om arbetsbördan blev mindre för vårdcentraler med att leta upp riskgrupper i fas 3, trots allt. Blev kallad av min mottagning på sjukhuset 9/5 så lite merjobb om de inte kan se det i sina system?

Jag tyckte också de satte sprutan mystiskt högt på mig, och tryckte in vätskan väldigt långsamt. Vid andra vaccinationer brukar det mer vara "tvätta tvätta, smack i med sprutan, på med plåster, hejdå!"
Jag tycker tvärt om! Minns vaccinet för svininfluensan som att det liksom kändes att det fylldes upp med extra vätska i kroppen. Men här trodde jag inte ens att sköterskan hunnit börja trycka in vaccinet när det var klart.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
866
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
3 150
Senast: Magnum
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 764
Senast: turbofling
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 274
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar