Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan boka tid men det finns typ inga tider
Det lÄter ju som att det gÄr att skjuta fram, tÀnker tex pÄ de som fick astra och sen fick vÀnta flera mÄnader pÄ dos 2.Jag ska fÄ min första dos pÄ fredag och inser att jag tidigast kan ta den andra dosen en vecka senare Àn rekommenderat. Spelar det nÄgon roll eller bör jag flytta fram fredagens vaccinationstid?
En vecka mer eller mindre spelar mindre roll.Jag ska fÄ min första dos pÄ fredag och inser att jag tidigast kan ta den andra dosen en vecka senare Àn rekommenderat. Spelar det nÄgon roll eller bör jag flytta fram fredagens vaccinationstid?
Min region vÀdjar om att inte ta dos 1 om du inte kan vara pÄ plats nÀr den planerade dos 2 ska ges. Det kajkar deras planering och blir struligt att fÄ fram en annan tid.Jag ska fÄ min första dos pÄ fredag och inser att jag tidigast kan ta den andra dosen en vecka senare Àn rekommenderat. Spelar det nÄgon roll eller bör jag flytta fram fredagens vaccinationstid?
Jag ska fÄ min första dos pÄ fredag och inser att jag tidigast kan ta den andra dosen en vecka senare Àn rekommenderat. Spelar det nÄgon roll eller bör jag flytta fram fredagens vaccinationstid?
Hur ska man kunna veta om man inte vet nÀr man fÄr dos 2? Bokar man in det i samband med dos 1 sÄ borde det inte vara nÄgot problem, dÄ kan man ju vÀlja en tid nÀr man förvÀntas vara hemma. Och ger de en bÄda tiderna pÄ en gÄng sÄ borde man ocksÄ fÄr boka om dem.Min region vÀdjar om att inte ta dos 1 om du inte kan vara pÄ plats nÀr den planerade dos 2 ska ges. Det kajkar deras planering och blir struligt att fÄ fram en annan tid.
Men bokningssystemen och vaccinlogistiken varierar, mÄhÀnda störningen inte blir samma dÀr du bor?
Hur ska man kunna veta om man inte vet nÀr man fÄr dos 2? Bokar man in det i samband med dos 1 sÄ borde det inte vara nÄgot problem, dÄ kan man ju vÀlja en tid nÀr man förvÀntas vara hemma. Och ger de en bÄda tiderna pÄ en gÄng sÄ borde man ocksÄ fÄr boka om dem.
VÀrre Àr det i Stockholm, jag ska fÄ ett SMS nÀsta vecka med info om att jag kan boka en tid. Och sen gÀller det att det finns en tid ocksÄ. Ett lite osÀkert projekt som lÀr leda till vaccinationsturism.
FörstÄr inte riktigt frÄgan? Du vet nÀr 7 veckor senare kommer vara.Hur ska man kunna veta om man inte vet nÀr man fÄr dos 2? Bokar man in det i samband med dos 1 sÄ borde det inte vara nÄgot problem, dÄ kan man ju vÀlja en tid nÀr man förvÀntas vara hemma. Och ger de en bÄda tiderna pÄ en gÄng sÄ borde man ocksÄ fÄr boka om dem.
VÀrre Àr det i Stockholm, jag ska fÄ ett SMS nÀsta vecka med info om att jag kan boka en tid. Och sen gÀller det att det finns en tid ocksÄ. Ett lite osÀkert projekt som lÀr leda till vaccinationsturism.
Jo men nÀr jag vaccinerade mig var det 6 veckor och det finns ingen garanti att jag lyckas boka en vaccintionstid varken 6 eller sju veckor efterÄt.FörstÄr inte riktigt frÄgan? Du vet nÀr 7 veckor senare kommer vara.
Det blir ju en annan sak om ett system Àr ordnat sÄ man inte kan förutse nÀr 2an blir. Men dÄ kan jag inte svara pÄ hur den regionens uppmaningar ser ut?
Ang. det sista: just dÀrför jag tycker det Àr bra med ett system dÀr man Àr garanterad sin 2a genom att den redan Àr uppbokad.
OK, det Àr ju trÄkigt om ni har problem att alls fÄ er dos 2. Men jag förstÄr inte hur det var menat som kommentar pÄ min beskrivning av vad regionen hÀr sÀger att en ska göra i den situation som det frÄgades om? (=en vet att en inte Àr hemma 7 v frÄn en viss dos 1-tid)Jo men nÀr jag vaccinerade mig var det 6 veckor och det finns ingen garanti att jag lyckas boka en vaccintionstid varken 6 eller sju veckor efterÄt.
Vill man undvika vaccintionsturism sÄ behöver man dessutom vara lite flexibel och kunna Àndra vaccintiontiden en vecka hit eller dit och inte ha en tid som intexgÄr att omboka.
FÄr jag inte min dos 2 vecka 7 tidigare sÄ kommer jag att försöka fÄ den pÄ annan ort. Det Àr inte mitt fel att det krÄnglar med intervall och osÀkerhet i bokningen. Jag ville inte avstÄ frÄn min dos eller senrelÀgga den för att det finns osÀkerhet i bokningssystemet.
Jag kommenterade först din beskrivning sen skrev jag lite till och tog hur det ser ut i min region. SÄ gör jag ofta och det Àr nog första gÄngen det stÀllt till problem.OK, det Àr ju trÄkigt om ni har problem att alls fÄ er dos 2. Men jag förstÄr inte hur det var menat som kommentar pÄ min beskrivning av vad regionen hÀr sÀger att en ska göra i den situation som det frÄgades om? (=en vet att en inte Àr hemma 7 v frÄn en viss dos 1-tid)
Hur ska man kunna veta om man inte vet nÀr man fÄr dos 2? Bokar man in det i samband med dos 1 sÄ borde det inte vara nÄgot problem, dÄ kan man ju vÀlja en tid nÀr man förvÀntas vara hemma. Och ger de en bÄda tiderna pÄ en gÄng sÄ borde man ocksÄ fÄr boka om dem.
Ok, nÀr du började med en frÄga sÄ trodde jag den var riktad till mig, men dÄ skippar jag det.Jag kommenterade först din beskrivning sen skrev jag lite till och tog hur det ser ut i min region. SÄ gör jag ofta och det Àr nog första gÄngen det stÀllt till problem.
Jag tror inte alls jag kommer att ha svÄrt att fÄ dos 2, frÄgan Àr bara om jag hinner fÄ den innan jag Äker till SkÄne. Det var knappast ett problem jag kunde förutse nÀr jag bokade dos 1.