Jag är inte överdrivet smärtkänslig men det gjorde verkligen ONT i armen dagarna efter. Vad jag förstår ska väl dos två vara den där flest får biverkningar, så det ska bli spännande...Är du pipis så är väl jag det med. Det kändes som om min arm var avhuggen med yxa Först vid stickstället i några dagar och sedan ovanför axeln i några dagar till. Ser dock fram emot min andra dos trots att jag blev så sjuk av första dosen. Jag har också börjat nära ett förmodligen helt vansinnigt löjligt hopp efter att ha hört om att långtidscovidsjuka blivit bättre av vaccinationen. ME som ME tänker jag och börjar fantisera om att kunna börja jobba framåt hösten Hoppet är det sista som överger en
Och apropå ditt drömmande om att vaccinet skulle vara positivt för din ME så vet jag inget om det egentligen, men vad jag förstår så har teknologin bakom mRNA vaccin gett något slags genombrott i MS-forskning (fast jag tror det bara rör sig om musnivå ännu, så förmodligen lång tid innan det beror människor). Så det verkar ju inte så långsökt att vaccinet kan vara intressant för autoimmuna sjukdomar.