Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är du pipis så är väl jag det med. Det kändes som om min arm var avhuggen med yxa :crazy: Först vid stickstället i några dagar och sedan ovanför axeln i några dagar till. Ser dock fram emot min andra dos trots att jag blev så sjuk av första dosen. Jag har också börjat nära ett förmodligen helt vansinnigt löjligt hopp efter att ha hört om att långtidscovidsjuka blivit bättre av vaccinationen. ME som ME tänker jag och börjar fantisera om att kunna börja jobba framåt hösten :love: Hoppet är det sista som överger en :p
Jag är inte överdrivet smärtkänslig men det gjorde verkligen ONT i armen dagarna efter. Vad jag förstår ska väl dos två vara den där flest får biverkningar, så det ska bli spännande... :D

Och apropå ditt drömmande om att vaccinet skulle vara positivt för din ME så vet jag inget om det egentligen, men vad jag förstår så har teknologin bakom mRNA vaccin gett något slags genombrott i MS-forskning (fast jag tror det bara rör sig om musnivå ännu, så förmodligen lång tid innan det beror människor). Så det verkar ju inte så långsökt att vaccinet kan vara intressant för autoimmuna sjukdomar.

Jag är inte överdrivet smärtkänslig men det gjorde verkligen ONT i armen dagarna efter. Vad jag förstår ska väl dos två vara den där flest får biverkningar, så det ska bli spännande... :D
Jag tror att det är olika beroende på vilket av vaccinerna man får.

Kommer bara att få en spruta...
Tagit dos 1 och fick kallelse till dos 2. Precis när dottern tar studenten, och mitt under utspringet för säkerhets skull 🤨
Och VC vägrar att ge mig en annan tid. 😩
Jag förstår problematiken med vaccinet och allt det där, men jag tycker dom biter sig lite i tummen, jag lär ju få börja om med dos 1 igen sen vilket jag tycker är enormt resursslöseri, och det lär ju finnas fler än jag som absolut inte kan den tid de fått, blivit sjuka den tiden mm mm.
Har pratat med alla vaccinationscentraler i närheten, arbetsgivare, läkare m fl men nope, det går inte att fixa.
Så nu skiter jag i det här, ORKAR INTE!!! 😭😭😭
Här bokades tiden för andra dosen vid första besöket och man får lov att vara med och bestämma tid i den mån det går. Jag fick två dagar att välja mellan. Mer än så gick inte att påverka dock.

Förstår hur frustrerande det är i din situation, det går ju liksom inte att bara hoppa över utspringet utan att det blir hel fel. Samtidigt som man behöver vaccinet. Så surt.

Är det någon mer som fått Moderna och inte heller känt någon mer biverkning än typ lite ont i armen några dagar? Förutom det kände jag inget alls. Är Moderna ”känd” för lite biverkningar eller hade jag tur?

Är det någon mer som fått Moderna och inte heller känt någon mer biverkning än typ lite ont i armen några dagar? Förutom det kände jag inget alls. Är Moderna ”känd” för lite biverkningar eller hade jag tur?

Jag blev kalasdålig i två dygn av Moderna så det kan säkert variera.

Jag fick också Moderna och hade bara ont i armen och var väldigt trött, helt återställd efter fyra dygn. Mina föräldrar fick samma sort och upplevde inte heller några starka biverkningar, så det kan säkert spela in, men jag tror att det är mest individuellt, inte att en sort är mildare än någon annan. Jag väntar fortfarande på andra dosen och räknar kallt med att bli svindålig av den eftersom den första gick så otroligt smidigt.

Ja, så är det! Men har för mig att @TinyWiny inte fått Astras pga. under 65 och inte vårdpersonal. För det är väl just det vaccinet som är mest biverkningar efter första dosen, mRNA-vaccin efter andra dosen :)
Jag fick moderna och vad jag har hört är det vanligt med mycket biverkningar vid första dosen men inga/försumbara vid andra dosen så jag hoppas att det stämmer i mitt fall. Sambon fick Pfizer och hade bara känslan av ett blåmärke vid sticket. Där hade de sagt att det var vanligt med inga/försumbara biverkningar vid första dosen men mer biverkningar vid andra så ja, vi får väl se hur det blir.

Och apropå ditt drömmande om att vaccinet skulle vara positivt för din ME så vet jag inget om det egentligen, men vad jag förstår så har teknologin bakom mRNA vaccin gett något slags genombrott i MS-forskning (fast jag tror det bara rör sig om musnivå ännu, så förmodligen lång tid innan det beror människor). Så det verkar ju inte så långsökt att vaccinet kan vara intressant för autoimmuna sjukdomar.
Nej jag är ju liksom van men att armen kändes avhuggen var verkligen illa. Feber, frossa, illamående, feber och allt det andra som hör covid till fick jag med och jag är så tacksam för att jag förhoppningsvis slipper få covid av värre sort på riktigt. Biverkningarna räckte och blev över!

Visst är det spännande! Det är såklart fruktansvärt att så många blivit så sjuka och så många har fått sätta livet till men ändå är jag så tacksam för att det här eländet förde med sig en rejäl uppsving för forskningen!

Jag fick Moderna och hade inga biverkningar alls. Ja, om jag tryckte på platsen för sticket var det ömt, men det blir väl som ett blåmärke där de sticker så det tar jag inte som att det har med vaccinet att göra. För övrigt hade jag inte ont någonstans och kände över huvud taget inget alls.

Här bokades tiden för andra dosen vid första besöket och man får lov att vara med och bestämma tid i den mån det går. Jag fick två dagar att välja mellan. Mer än så gick inte att påverka dock.

Förstår hur frustrerande det är i din situation, det går ju liksom inte att bara hoppa över utspringet utan att det blir hel fel. Samtidigt som man behöver vaccinet. Så surt.

Ja, hade man fått nya tiden då så kunde man sagt till direkt. Men jag fick kallelse per brev en halv vecka efter första och ringde direkt men det hjälpte inte. 😩

Du hade nog tur gissar jag. Jag blev rejält dålig i några dagar efteråt och även min kollega blev det. Det intressanta var att jag blev dålig efter första sprutan och hon reagerade inte med mer än ont i armen på första. Andra sprutan blev det tvärtom :cautious:

Fick forsta sprutan med Pfizer idag! Jag ar sa himla glad att ha blivit vaccinerad aven om vi ar i lockdown igen (Tack South Australia :mad:).
Vi slangde oss pa telefonen nar de meddlade att 40 plussare kunde fa boka tid for vaccinering och inte tog det allt for manga telefonsamtal (65) innan vi kom fram till en person och kunde boka tid. Tyvarr sa maste vi ringa samma linje igen for att boka spruta no. 2....

Uppdatering dag två efter andra sprutan Pfizer.
Har fortfarande värk i hela kroppen. Vaknade dessutom upp med svullna körtlar i armhålan på den sida jag fick sprutan. Storlek tennisboll :arghh:
Jag har anmält detta som biverkning till läkemedelsverket.

Fick andra dosen av Pfizer i lördags.

Efter första dosen blev jag rejält påverkad, väldigt trött i 48 timmar, ont i armen (svår att lyfta) och svullen i armhålan i nästan en vecka.

Efter andra dosen, pigg som en mört (ovanligt pigg för att vara jag), ett uns öm och varm på stickstället, inga egentliga obehag alls.

På jobbet har vi nu fått 3 bokningsbara tider för vaccin. Jag har ju redan fått min första spruta och den andra får jag nästa vecka så jag behöver inte jobbtiden. Men det känns bra att fler i min närhet får vaccinet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
866
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
3 150
Senast: Magnum
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 764
Senast: turbofling
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 274
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar