Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var en slags ömhet i överarmen, på stickstället blev det mer och mer koncentrerat till, som om någon satte en tumme där och höll hårt. Feberfrossa eller liknande på kvällen/natten, men utan feber utan bara varm och väldigt svettig. Nu har jag en bula på stickstället som ömmar om jag trycker på den, kliar ibland.Du är inte pipis det här är jobbigt och ja så här fem timmar senare känns det i min arm oxå. Får avvakta natten
Jag tror du hade det värre än vad jag hade! Mitt största problem just då när jag satt och väntade på bussen var just att jag "glömt" att jag var vaccinerad och tyckte det var något störande på armen, ömmande, irriterande, var i vägen. Sedan blev det ju mer, men ändå. Inte som för dig.Är du pipis så är väl jag det med. Det kändes som om min arm var avhuggen med yxa Först vid stickstället i några dagar och sedan ovanför axeln i några dagar till. Ser dock fram emot min andra dos trots att jag blev så sjuk av första dosen. Jag har också börjat nära ett förmodligen helt vansinnigt löjligt hopp efter att ha hört om att långtidscovidsjuka blivit bättre av vaccinationen. ME som ME tänker jag och börjar fantisera om att kunna börja jobba framåt hösten Hoppet är det sista som överger en
Det är lugnt, varit trött och lite öm i armen. Nu är det bara lite ömt. Om något påverkar så är jag rödlätt och brukar få ta dubbeldos smärtstillande vid leverfläcksborttagning då jag är känsligDet var en slags ömhet i överarmen, på stickstället blev det mer och mer koncentrerat till, som om någon satte en tumme där och höll hårt. Feberfrossa eller liknande på kvällen/natten, men utan feber utan bara varm och väldigt svettig. Nu har jag en bula på stickstället som ömmar om jag trycker på den, kliar ibland.
Du då?
skulle beställa ett covid-test för säkerhets skullÄr det någon som fått eventuella biverkningar ca 1,5 veckor efter spruta 1?
Jag funderar på om jag fått antingen biverkning, covid igen eller bara är skitdålig i magen (vilket jag typ aldrig är mer än 1-3 timmar i taget om jag ätit för mycket vitlökssås eller är premenstruell) vilket hållt i sig i närmare 4 dagar nu.
Hade som träningsvärk i armen bara. Och en konstig känsla i halsen efter de 15 min gått, som att jag var svullen.Är det någon mer som fått Moderna och inte heller känt någon mer biverkning än typ lite ont i armen några dagar? Förutom det kände jag inget alls. Är Moderna ”känd” för lite biverkningar eller hade jag tur?
Får man blanda sorter???Jag är färdigvaccinerad och har fått Astras båda sprutorna. Efter första blev jag skitdålig i två dygn. Influensa typ. Andra fick jag välja mellan Astra och Pfizer. Tycker det är lite hysteriskt med Astra så valde det igen. Inga biverkningar mer än ont i armen denna vändan.
Ja det gör de ju iom de inte har åldern inne och ändå får. Sedan visst de är utsatta på ett annat vis absolut…
Jag är bara enormt less just nu, och detta blev lite droppen bara. Egentligen tycker jag att alla som får ska ta. Bara ”orättvisan” i att vissa kan tacka nej, och jag inte ens kan få boka som gjorde mig extra bitter tyvärr.
De under 65 som som fått Astras vaccin har fått valet att ta ett annat vaccin, anledningen var att Astra stoppades för de under 65.Får man blanda sorter???
Får man blanda sorter???
Ok!De under 65 som som fått Astras vaccin har fått valet att ta ett annat vaccin, anledningen var att Astra stoppades för de under 65.
Ok!Japp, det är (eller var från början iaf) rekommendationen från FHM om man fått AZ som första dos och är <65 år.
Jag har fått en dos Astra och en dos Pfizer. Blev inte alls lika sjuk efter nr 2 men lite huvudvärk, frusen samt otroligt trött och trögtänkt i några dagar.