Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är färdigvaccinerad och har fått Astras båda sprutorna. Efter första blev jag skitdålig i två dygn. Influensa typ. Andra fick jag välja mellan Astra och Pfizer. Tycker det är lite hysteriskt med Astra så valde det igen. Inga biverkningar mer än ont i armen denna vändan.

Jag fick ju första dosen pfizer igår, idag har jag varit rätt trött men ingen feber eller så. Känns ändå lindrigt 😊
Armen gör fortfarande ont men det var värre igår.

Du är inte pipis det här är jobbigt och ja så här fem timmar senare känns det i min arm oxå. Får avvakta natten
Det var en slags ömhet i överarmen, på stickstället blev det mer och mer koncentrerat till, som om någon satte en tumme där och höll hårt. Feberfrossa eller liknande på kvällen/natten, men utan feber utan bara varm och väldigt svettig. Nu har jag en bula på stickstället som ömmar om jag trycker på den, kliar ibland.

Du då?

Är du pipis så är väl jag det med. Det kändes som om min arm var avhuggen med yxa :crazy: Först vid stickstället i några dagar och sedan ovanför axeln i några dagar till. Ser dock fram emot min andra dos trots att jag blev så sjuk av första dosen. Jag har också börjat nära ett förmodligen helt vansinnigt löjligt hopp efter att ha hört om att långtidscovidsjuka blivit bättre av vaccinationen. ME som ME tänker jag och börjar fantisera om att kunna börja jobba framåt hösten :love: Hoppet är det sista som överger en :p
Jag tror du hade det värre än vad jag hade! Mitt största problem just då när jag satt och väntade på bussen var just att jag "glömt" att jag var vaccinerad och tyckte det var något störande på armen, ömmande, irriterande, var i vägen. Sedan blev det ju mer, men ändå. Inte som för dig. :)

Då hoppas jag för din skull också! :)

Det var en slags ömhet i överarmen, på stickstället blev det mer och mer koncentrerat till, som om någon satte en tumme där och höll hårt. Feberfrossa eller liknande på kvällen/natten, men utan feber utan bara varm och väldigt svettig. Nu har jag en bula på stickstället som ömmar om jag trycker på den, kliar ibland.

Du då?
Det är lugnt, varit trött och lite öm i armen. Nu är det bara lite ömt. Om något påverkar så är jag rödlätt och brukar få ta dubbeldos smärtstillande vid leverfläcksborttagning då jag är känslig

Har fått båda, Pfizer, och efter första blev jag lite öm i armen, ner mot armbågen. Var lite orolig för andra eftersom jag skulle på agilityläger dagen efter, men jag kände ingenting!
Dos två bokades i samband med dos ett, och var väldigt svår att ändra, sex veckor hamnade på lägrets första dag 🙄
Lyckades iaf få dagen före. Sköterskan förklarade att det är ett himla pusslande med doser som ska räcka, så de som fått första även får andra 🤔

Min dos 2 blev ombokad (framflyttad). Hörde på nyheterna att min region fått för få doser och skulle kompenseras längre fram så gissar att det är därför. Bara hoppas det blir av vid nya datumet nu 🙄.

Är det någon som fått eventuella biverkningar ca 1,5 veckor efter spruta 1?
Jag funderar på om jag fått antingen biverkning, covid igen eller bara är skitdålig i magen (vilket jag typ aldrig är mer än 1-3 timmar i taget om jag ätit för mycket vitlökssås eller är premenstruell) vilket hållt i sig i närmare 4 dagar nu.

Är det någon som fått eventuella biverkningar ca 1,5 veckor efter spruta 1?
Jag funderar på om jag fått antingen biverkning, covid igen eller bara är skitdålig i magen (vilket jag typ aldrig är mer än 1-3 timmar i taget om jag ätit för mycket vitlökssås eller är premenstruell) vilket hållt i sig i närmare 4 dagar nu.
skulle beställa ett covid-test för säkerhets skull

Är det någon mer som fått Moderna och inte heller känt någon mer biverkning än typ lite ont i armen några dagar? Förutom det kände jag inget alls. Är Moderna ”känd” för lite biverkningar eller hade jag tur?
Hade som träningsvärk i armen bara. Och en konstig känsla i halsen efter de 15 min gått, som att jag var svullen.
En kompis som tog samtidigt hade ont så hon inte kunde lyfta armen, fick feber och blev allmänt dålig. Och kände samma konstiga svullnad känsla i halsen.

Tycks vara väldigt individuellt hur man reagerar.

Jag är färdigvaccinerad och har fått Astras båda sprutorna. Efter första blev jag skitdålig i två dygn. Influensa typ. Andra fick jag välja mellan Astra och Pfizer. Tycker det är lite hysteriskt med Astra så valde det igen. Inga biverkningar mer än ont i armen denna vändan.
Får man blanda sorter???

Ja det gör de ju iom de inte har åldern inne och ändå får. Sedan visst de är utsatta på ett annat vis absolut…

Jag är bara enormt less just nu, och detta blev lite droppen bara. Egentligen tycker jag att alla som får ska ta. Bara ”orättvisan” i att vissa kan tacka nej, och jag inte ens kan få boka som gjorde mig extra bitter tyvärr.

Du få nytta av vaccinationer som andra gör då det bidrar till att minska smittspridningen.

Klart att vi inte ska tvinga på folk vaccin.

Får man blanda sorter???

Japp, det är (eller var från början iaf) rekommendationen från FHM om man fått AZ som första dos och är <65 år.
Jag har fått en dos Astra och en dos Pfizer. Blev inte alls lika sjuk efter nr 2 men lite huvudvärk, frusen samt otroligt trött och trögtänkt i några dagar.

Japp, det är (eller var från början iaf) rekommendationen från FHM om man fått AZ som första dos och är <65 år.
Jag har fått en dos Astra och en dos Pfizer. Blev inte alls lika sjuk efter nr 2 men lite huvudvärk, frusen samt otroligt trött och trögtänkt i några dagar.
Ok!

Jag ska få min första dos på fredag och inser att jag tidigast kan ta den andra dosen en vecka senare än rekommenderat. Spelar det någon roll eller bör jag flytta fram fredagens vaccinationstid?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
866
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
3 150
Senast: Magnum
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 764
Senast: turbofling
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 274
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar