Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hos oss görs tidsbokningen av dos 2 direkt på plats när du får ettan, hela planeringen bygger på det.
De har varit tydliga med att ingen kan räkna med att få en tid till dos 2 på annan lokal än de fick ettan. Då får man ha turen att det dyker upp något återbud som blivit över.
Så är det här också!

Så är det här också!

Så hade jag gärna också haft det. Då hade jag fått en tid dit jag känner igen mig och tyckte det var trevligt.
Sedan vet jag att fler haft stora problem att hitta sin andra tid för tider inte funnits vilket resulterat i att de fått sin andra vaccin efter de sex veckor som är rekommenderat. Det i sig ska väl inte vara några stora problem men man vill ju ändå hålla sig till de veckor som är bäst för veccinet.

Idag, 48 timmar efter, har jag ont i lymfkörtlarna under armarna. Den under vaccinarmen allra mest. Jag antar att det är tämligen vanligt. Känner inte av på något annat sätt.

Tog ju Astra dos två i onsdags och denna gång blev väldigt lindrigt!
Fick feber under natten (hade nog ganska hög då med tanke på att jag trodde jag var feberfri med 38.3 kl. 5.30 när jag klev upp) som klingade av redan under morgonen, kände mig pigg under förmiddagen och helt återställd på eftermiddagen.
Efter första dosen hade jag JÄTTEont i armen och över sticket i en vecka. Denna gång i princip ingenting :up:

Hos oss görs tidsbokningen av dos 2 direkt på plats när du får ettan, hela planeringen bygger på det.
De har varit tydliga med att ingen kan räkna med att få en tid till dos 2 på annan lokal än de fick ettan. Då får man ha turen att det dyker upp något återbud som blivit över.
Här sa de vid första vaccintillfället att man ska få kallelse till andra och att det kanske blir på annan ort (men samma kommun antar jag). Nu har jag fått kallelsen och det var återigen samma ort 5 mil bort. Nästan alla i kommunen verkar få där, det är lite märkligt för det kräver nästan att man har bil.

Hoppas dock inte alla sommarturister vill ha sitt vaccin här...

Så där då är dos två av Pfizer i kroppen. Blir spännande vad som händer nu.
återkommer med information.
Samma här, i morse fick jag andra dosen och det börjar ömma i armen nu. Satt för en stund sedan och väntade på bussen och när jag rörde på armen ömmade det. Blev så paff och tänkte "vad tusan är det som stör på min arm?!?!?!:eek:" Tog av plåstret för jag tänkte att det var det, men icke, sån jävla pipis jag är alltså! :rofl::rolleyes:

Samma här, i morse fick jag andra dosen och det börjar ömma i armen nu. Satt för en stund sedan och väntade på bussen och när jag rörde på armen ömmade det. Blev så paff och tänkte "vad tusan är det som stör på min arm?!?!?!:eek:" Tog av plåstret för jag tänkte att det var det, men icke, sån jävla pipis jag är alltså! :rofl::rolleyes:
Du är inte pipis det här är jobbigt och ja så här fem timmar senare känns det i min arm oxå. Får avvakta natten

Är du pipis så är väl jag det med. Det kändes som om min arm var avhuggen med yxa :crazy: Först vid stickstället i några dagar och sedan ovanför axeln i några dagar till. Ser dock fram emot min andra dos trots att jag blev så sjuk av första dosen. Jag har också börjat nära ett förmodligen helt vansinnigt löjligt hopp efter att ha hört om att långtidscovidsjuka blivit bättre av vaccinationen. ME som ME tänker jag och börjar fantisera om att kunna börja jobba framåt hösten :love: Hoppet är det sista som överger en :p

Jag fick Moderna, dom ger det som finns just då verkar det som men den veckan hade dom bara Moderna 1 av veckans 7 dagar och istället för att vaccinera 1500 personer per dag på det stället så var vi ”bara” 600 som fick Moderna.

Och det fanns färre tider att få nästa spruta för att jag skulle få samma men det löste sig bra.

Enda biverkningen var lite ont i armen men det var inget problem.

Kommer bara att få en spruta...
Tagit dos 1 och fick kallelse till dos 2. Precis när dottern tar studenten, och mitt under utspringet för säkerhets skull 🤨
Och VC vägrar att ge mig en annan tid. 😩
Jag förstår problematiken med vaccinet och allt det där, men jag tycker dom biter sig lite i tummen, jag lär ju få börja om med dos 1 igen sen vilket jag tycker är enormt resursslöseri, och det lär ju finnas fler än jag som absolut inte kan den tid de fått, blivit sjuka den tiden mm mm.
Har pratat med alla vaccinationscentraler i närheten, arbetsgivare, läkare m fl men nope, det går inte att fixa.
Så nu skiter jag i det här, ORKAR INTE!!! 😭😭😭

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
866
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
3 150
Senast: Magnum
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 764
Senast: turbofling
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 274
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar