Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev också riktigt dålig av första sprutan (Astra). Ska få andra sprutan imorgon (också Astra) och är lite nervös att jag ska bli lika dålig igen.. :nailbiting: Men nu hoppas jag på att det blir som för dig! :D
Jag var bara lite öm i armen efter andra dosen Astra, plus ett blåmärke (vilket ju gjorde mig öm förstås) vid sticket typ. Reagerade mer på första. På mitt jobb verkar alla ha reagerat mindre på dos 2 av Astra!

Dos två med Astra tagen för ca 3h sedan och jag har redan börjat få huvudvärk.
Fryser lite men det gör jag ofta så det vet jag inte om det är de vanliga eller vaccinet. Hoppas det inte blir mer än så här. Hade tänkt jobba imorgon som vanligt.

Jag fick första sprutan igår, Pfizer. Har inte haft några biverkningar mer än att jag kanske var lite tröttare än vanligt igår och armen är lite öm.

Fick dos 2 med Moderna (Astra i första) i går. Har jobbat idag men det var på gränsen att jag stannade hemma. Känner mig rejält ruggig med muskelvärk, frossa och trötthet. Ingen feber denna gång dock. Den första dosen däckade mig med 39 + graders feber i två dygn.

Det iallafall krut i grejerna! :up:

Jag läste ett kommentarsfält på FB på ett inlägg från min region om vaccin. Alltså folk är ju så jäkla korkade. Dels alla som ställer frågor som är jättelätta att hitta svar på. Typ "hur vet jag när det är min tur?", där svaret i min region HELA TIDEN har varit att man väntar på att få brev antingen i brevlådan eller i Kivra. Vissa är helt rabiata över att de inte kan få veta exakt när det kommer bli deras tur, och så var det något stolpskott som var jättearg för att de kommer släppa vaccintider i åldersordning även i fas 4. Personen hade räknat med att de skulle släppa hela 18-59 år samtidigt och blev jättearg när det framkom att de nu släpper 55-59 först och sedan går nedåt.. Suck!
Dagens variant:
Det förekommer mycket klagomål på att när är man går in för att boka restdoser så finns det inga att få tag på. :eek:

Nej, för att det är RESTER. :idea:
Som uppkommer oplanerat och med kort varsel. Som man med planering försöker minimera så mycket som möjligt. Som är få och därför bokas upp kvickt när de dyker upp.

Om de ordinarie tiderna är begränsade, är det då förvånade att resterna från dessa är ännu mer begränsade. :confused:

Dagens variant:
Det förekommer mycket klagomål på att när är man går in för att boka restdoser så finns det inga att få tag på. :eek:

Som uppkommer oplanerat och med kort varsel. Som man med planering försöker minimera så mycket som möjligt. Som är få och därför bokas upp kvickt när de dyker upp.

Om de ordinarie tiderna är begränsade, är det då förvånade att resterna från dessa är ännu mer begränsade. :confused:
Alltså herregud. Mänskligheten är dödsdömd🙈

Dagens variant:

"Som skattebetalare är det min förbannade RÄTTIGHET att stå först i kö då RESTKVOTERNA fördelas, om jag nu inte blivit tilldelad av den ORDINARIE kvoten!!!"

Fick min första sprut igår, Pfizer.

Känner inget idag annat än lite öm i armen. Inget igår heller. Vet inte om det är för att jag troligen haft corona eller av annan anledning. Få se hur det gå med andra sprutan.

För övrigt en trevlig upplevelse att åka till Norrtälje med fantastisk personal både i som mottagare och vaccinerare. Lite humor och tydliga instruktioner.
Jag kom ca 40 minuter för tidigt och redan före entrén stod det att även om man var sen eller tidig så kunde man fråga om det gick bra att komma in.
Inga problem för det var ingen kö just då. Jag kom ut 15 minuter före jag skulle varit där.

Väljer gärna samma ställe nästa spruta om det går.

Gått ett tag och varit less på att vaccineringen inte går snabbare så jag också kan få vaccin. Men sedan pratade jag med min kompis som flyttat till Japan, där har de nyss börjat vaccinera de äldre, så han beräknad få vaccin någon gång nästa år.. Plötsligt kändes det okej att vänta ett tag. 😅

Gått ett tag och varit less på att vaccineringen inte går snabbare så jag också kan få vaccin. Men sedan pratade jag med min kompis som flyttat till Japan, där har de nyss börjat vaccinera de äldre, så han beräknad få vaccin någon gång nästa år.. Plötsligt kändes det okej att vänta ett tag. 😅

Oj! Ligger Japan så långt efter?

Inatt drömde jag att jag kräktes efter att jag fått vaccinet och då skulle jag få lov att göra om det ^^. Tur det var en dröm och att det ändå inte är så :P

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
866
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
3 150
Senast: Magnum
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 764
Senast: turbofling
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 274
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar