Såg nu - hoppas det släpper snart!Jag fick biverkningar efter andra med men inte alls i närheten så hemskr som av första dosen.
Dras fortfarande med huvudvärk men det är hanterbart.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Såg nu - hoppas det släpper snart!Jag fick biverkningar efter andra med men inte alls i närheten så hemskr som av första dosen.
Dras fortfarande med huvudvärk men det är hanterbart.
Jag var bara lite öm i armen efter andra dosen Astra, plus ett blåmärke (vilket ju gjorde mig öm förstås) vid sticket typ. Reagerade mer på första. På mitt jobb verkar alla ha reagerat mindre på dos 2 av Astra!Jag blev också riktigt dålig av första sprutan (Astra). Ska få andra sprutan imorgon (också Astra) och är lite nervös att jag ska bli lika dålig igen.. Men nu hoppas jag på att det blir som för dig!
Hur känns det överlag då, vill minnas att du är spruträdd eller något i den stilen va?Jag har fått mitt blå brev (kallelse). Sista Maj. 14.45 så jag kommer behöva boka om hur som helst.
Gräsligt! Jag är glad att jag måste boka om. Så låååångt in i framtiden som möjligt, känns det som just nu.Hur känns det överlag då, vill minnas att du är spruträdd eller något i den stilen va?
Jag fick första sprutan igår, Pfizer. Har inte haft några biverkningar mer än att jag kanske var lite tröttare än vanligt igår och armen är lite öm.
Dagens variant:Jag läste ett kommentarsfält på FB på ett inlägg från min region om vaccin. Alltså folk är ju så jäkla korkade. Dels alla som ställer frågor som är jättelätta att hitta svar på. Typ "hur vet jag när det är min tur?", där svaret i min region HELA TIDEN har varit att man väntar på att få brev antingen i brevlådan eller i Kivra. Vissa är helt rabiata över att de inte kan få veta exakt när det kommer bli deras tur, och så var det något stolpskott som var jättearg för att de kommer släppa vaccintider i åldersordning även i fas 4. Personen hade räknat med att de skulle släppa hela 18-59 år samtidigt och blev jättearg när det framkom att de nu släpper 55-59 först och sedan går nedåt.. Suck!
Alltså herregud. Mänskligheten är dödsdömdDagens variant:
Det förekommer mycket klagomål på att när är man går in för att boka restdoser så finns det inga att få tag på.
Nej, för att det är RESTER.
Som uppkommer oplanerat och med kort varsel. Som man med planering försöker minimera så mycket som möjligt. Som är få och därför bokas upp kvickt när de dyker upp.
Om de ordinarie tiderna är begränsade, är det då förvånade att resterna från dessa är ännu mer begränsade.
"Som skattebetalare är det min förbannade RÄTTIGHET att stå först i kö då RESTKVOTERNA fördelas, om jag nu inte blivit tilldelad av den ORDINARIE kvoten!!!"Dagens variant:
Det förekommer mycket klagomål på att när är man går in för att boka restdoser så finns det inga att få tag på.
Nej, för att det är RESTER.
Som uppkommer oplanerat och med kort varsel. Som man med planering försöker minimera så mycket som möjligt. Som är få och därför bokas upp kvickt när de dyker upp.
Om de ordinarie tiderna är begränsade, är det då förvånade att resterna från dessa är ännu mer begränsade.
Gått ett tag och varit less på att vaccineringen inte går snabbare så jag också kan få vaccin. Men sedan pratade jag med min kompis som flyttat till Japan, där har de nyss börjat vaccinera de äldre, så han beräknad få vaccin någon gång nästa år.. Plötsligt kändes det okej att vänta ett tag.
Japp, verkar inte bättre..Oj! Ligger Japan så långt efter?