Är det någon mer som fått Moderna och inte heller känt någon mer biverkning än typ lite ont i armen några dagar? Förutom det kände jag inget alls. Är Moderna ”känd” för lite biverkningar eller hade jag tur?
Jag fick Moderna och hade inga biverkningar alls. Ja, om jag tryckte på platsen för sticket var det ömt, men det blir väl som ett blåmärke där de sticker så det tar jag inte som att det har med vaccinet att göra. För övrigt hade jag inte ont någonstans och kände över huvud taget inget alls.
Bade Maken och jag och vara kollegor fick Moderna. Ingen blev mer paverkad an lite om nar man tryckte pa armen dar de satt sprutan. MEN 12 dagar efter att jag fatt andra sprutan borjade plotsligt armen gora rejalt ont ... precis som efter nagon annan vaccination (som jag inte minns vilken) dar armen ar svullen, varm och det gor ont. Det holl i sig i 2 dagar innan det slappte. Jag ansag att jag var helt klar och fullt vaccinerad nar det slappt.
Min Daughter-in-law som ar sjukskoterska papekade att det kallas "Covid arm", och aven om det inte ar direkt vanligt sa ar det inte ovanligt heller.