Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon mer än jag som har fått hunger som biverkning? Både vid första och nu andra vaccinationen har jag varit galet hungrig vaccinationsdagen och dagen efter. Hur märkligt som helst. Jag är väldigt sällan hungrig och typ aldrig när jag är sjuk (har feber, halsont osv efter den andra vaccinationen med).

Någon mer än jag som har fått hunger som biverkning? Både vid första och nu andra vaccinationen har jag varit galet hungrig vaccinationsdagen och dagen efter. Hur märkligt som helst. Jag är väldigt sällan hungrig och typ aldrig när jag är sjuk (har feber, halsont osv efter den andra vaccinationen med).
Vilket vaccin fick du?

Edit: såg nu! Moderna

Här släppte de till 30+:arna idag så nu har jag äntligen kunnat boka en tid, dock hade de inte släppt det på alla VC så fick en boka tid på VC i grannkommunen. Tydligen kommer de andra tiderna på de andra VC för 30+ imorgon, kände dock inte för att chansa å vänta när de fanns en perfekt tid för mig nästa vecka när jag ändå är ledig.
Kommer få vänta 7v. på dos 2 va de informerade om när jag bokade.

Oj, det var snabbt! Min bokning öppnade igår också och första tid jag hittade är om en månad. Hade kanske kunnat få en lite tidigare om jag åkt några kommuner bort. Men jag tyckte att grannkommunen som jag dessutom jobbar i räcker. Blir nära och bra från jobbet att bara gå iväg och vaccinera mig.

Oj, det var snabbt! Min bokning öppnade igår också och första tid jag hittade är om en månad. Hade kanske kunnat få en lite tidigare om jag åkt några kommuner bort. Men jag tyckte att grannkommunen som jag dessutom jobbar i räcker. Blir nära och bra från jobbet att bara gå iväg och vaccinera mig.
Här släpper de bara två dagar i taget ungefär med tider vid 00.00 så man måste sitta vid datorn och verkligen vara snabb.. Men de har ju varit en fördel att jag har svårt och sova på de sättet har jag lyckats boka första tiden både för mig och Pappa. Sen får man andra tiden direkt på plats när man fått första.

Här släpper de bara två dagar i taget ungefär med tider vid 00.00 så man måste sitta vid datorn och verkligen vara snabb.. Men de har ju varit en fördel att jag har svårt och sova på de sättet har jag lyckats boka första tiden både för mig och Pappa. Sen får man andra tiden direkt på plats när man fått första.

I min stad har de släppt tider till mitten av juli och alla är fullbokade. Jag fick en tid lite innan dess i grannkommunen där jag jobbar.

I min stad har de släppt tider till mitten av juli och alla är fullbokade. Jag fick en tid lite innan dess i grannkommunen där jag jobbar.
Skönt ändå att de släppt ordentlig med tider här måste de vänta in leveranserna av vaccin för att se om de räcker till ungefär.

Spruta 2 avklarad i torsdags. Fick feberfrossa och kunde inte sova på hela natten. Feber på fredagen. Armen värker som om någon smällt till den med ett basebollträ. Vaknade feberfri på lördagen med ryggskott. Tur att man hade bokat massagetid för sin spända nacke på Måndagen. Ryggen bättre på söndagen. Märkte det 5.30 när jag vaknade av kattslagsmål på vår inhägnade altan. En katt hade klättrat högst upp i ett träd och kastat sig över nätet och in på altanen. Inte populärt hos Ulla.
Massage på måndag som tog bra. Har gått som i dvala fram till tisdag kväll. Fritt fram att tycka synd om mig 😁

Blä, är en sak att kolla på diverse olika studier om sänkt vaccinsvar eller för den delen ett jobbigare sjukdomsförlopp med samma medicinering som jag själv. Det känns lite lagom långt borta. Men att sedan krydda det med lite personliga erfarenheter från patienter i ens egen ålder i Sverige känns lite närmare, även om de är färre än många utländska studier. Man är rimlig. Ska få dos två på söndag hur som helst.

Jag har fått tid, 8 juli! Maken 1 juli, han är 3 år äldre än mig men måste vaccineras på vårdcentral på grund av allergi.
Jag hade kunnat få den den 28:e juni, men jag valde att ta lite senare. Tänkte att då kanske nån som inte haft Covid kan få innan mig. Säkert korkad tanke, men ändå. Vill inte heller ta för nära maken ifall vi får jobbiga biverkningar. Nån av oss måste vara pigg nog att ta hand om barnet ;)
Har läst att vi som haft Covid KAN får värre biverkningar vid första sprutan. Ingen aning om det finns nån evidens i det, men ändå.

Är för övrigt väldigt pro vaccin, men jag måste erkänna att jag blivit lite rädd. Kanske inte borde läsa rubrikerna i tidningarna, men det är svårt att undvika. Kommer absolut vaccinera mig ändå, men jag har absolut en viss oro.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
866
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
3 150
Senast: Magnum
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 764
Senast: turbofling
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 274
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar