Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
MEN 12 dagar efter att jag fatt andra sprutan borjade plotsligt armen gora rejalt ont ... precis som efter nagon annan vaccination (som jag inte minns vilken) dar armen ar svullen, varm och det gor ont. Det holl i sig i 2 dagar innan det slappte. Jag ansag att jag var helt klar och fullt vaccinerad nar det slappt.
känner två som fick biverkningar 10-14 dagar efter, men det var mer att armen började göra ont igen där de fått sprutan. Ena svullnade armen upp på som en ballong.Det här var intressant för jag är nu tämligen säker på att jag fick biverkning ca en vecka efter. Första dagarna fick jag ont i lymfkörtlarna under armarna, speciellt i vänster där sprutan gavs. Det gick över efter 2-3 dagar.
Efter ca 7 dagar blev jag ordentligt dålig i magen och eventuellt feber i någon timme eller två, ont i kroppen. Magen var dålig i ca 4 dagar. Det bara rann ur mig. Ingen annan i familjen blev dålig eller smittades.
Om du tar det i någorlunda samma geografiska område (samma kommun och region) så gör du nog så rätt som det är möjligt att göra. Det de är ute efter är väl mest att folk inte ska åka på semester och hoppas få sin andra spruta på Öland (eller valfritt annat semestermål) istället för på hemorten.De har ju sagt man ska boka samma ställe för spruta 2 som man tog 1an
Men åkte förbi häromdagen och då är inte tältet där jag vaccinerade mig kvar längre
Oh, vad är det de testar? Sn'lla säg att det är en variant där man bara behöver en injektion egentligen!Nu har jag haft andra sprutan av mitt .. testvaccin (hjälp - hur översätter jag vaccine trial?)
Känner i nuläget ingenting, hade heller inga symptom efter spruta ett, men ska fylla i en hälsodagbok de nästa 7 dagarna och sen om två veckor ska jag in igen och då ska de ta blod och räkna antikroppar!
Oh, vad är det de testar? Sn'lla säg att det är en variant där man bara behöver en injektion egentligen!
Här är det fortfarande 1976Nu har de öppnat bokningen för oss födda 1986 och tidigare! Jag har lyckats få tag på en tid om ungefär en månad.
Johnson kräver endast en spruta.Oh, vad är det de testar? Sn'lla säg att det är en variant där man bara behöver en injektion egentligen!
Bra ni ligger till! I mitt län kör de just nu födda 76 och tidigare, tror nästa åldersgrupp skulle vara födda 81 och tidigare.Nu har de öppnat bokningen för oss födda 1986 och tidigare! Jag har lyckats få tag på en tid om ungefär en månad.
Oj, 91!Här öppnade man bokning för alla födda -91 och tidigare idag. Både jag och maken lyckades få tid direkt idag så nu har vi fått första sprutan Pfizer. Känner inget alls än så länge.