Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
De har ju sagt man ska boka samma ställe för spruta 2 som man tog 1an
Men åkte förbi häromdagen och då är inte tältet där jag vaccinerade mig kvar längre :confused: 🤷‍♀️

Jag fick min andra spruta i fredags. Lite ont i armen, men hade mer ont efter första.
Men sen i lördags morse har jag haft ont i tandköttet, kan knappt borsta tänderna.
Är det ngn mer som har hört det som biverkning av vaccinet?

MEN 12 dagar efter att jag fatt andra sprutan borjade plotsligt armen gora rejalt ont ... precis som efter nagon annan vaccination (som jag inte minns vilken) dar armen ar svullen, varm och det gor ont. Det holl i sig i 2 dagar innan det slappte. Jag ansag att jag var helt klar och fullt vaccinerad nar det slappt. :p

Det här var intressant för jag är nu tämligen säker på att jag fick biverkning ca en vecka efter. Första dagarna fick jag ont i lymfkörtlarna under armarna, speciellt i vänster där sprutan gavs. Det gick över efter 2-3 dagar.

Efter ca 7 dagar blev jag ordentligt dålig i magen och eventuellt feber i någon timme eller två, ont i kroppen. Magen var dålig i ca 4 dagar. Det bara rann ur mig. Ingen annan i familjen blev dålig eller smittades.

Första gången fick jag feber efter ett par timmar, Astra Zenicas. Den här gången trodde jag att jag skulle klara mig eftersom jag mådde bra efteråt. Tji fick jag, nästan exakt 12 timmar efter sprutan fick jag feber, om än inte lika illa som förra gången. Jag hade laddat upp med febernedsättande. Det störiga är att jag förutom det vanliga med feber och att vara allmänt mör och hängig är att jag blivit SNUVIG. Jag gissar att det är nån liten djävla skitförkylning som passade på att ploppa upp.
Ska be partnern köpa ett snabbtest till mig och jobbat får boka in mig på ett riktigt test imorgon bitti. Det passar riktigt illa för jag har för en gångs skull saker att göra som KRÄVER att någon fysiskt gör dem så det blir ett galet meck om jag är borta... :(

Det här var intressant för jag är nu tämligen säker på att jag fick biverkning ca en vecka efter. Första dagarna fick jag ont i lymfkörtlarna under armarna, speciellt i vänster där sprutan gavs. Det gick över efter 2-3 dagar.

Efter ca 7 dagar blev jag ordentligt dålig i magen och eventuellt feber i någon timme eller två, ont i kroppen. Magen var dålig i ca 4 dagar. Det bara rann ur mig. Ingen annan i familjen blev dålig eller smittades.
känner två som fick biverkningar 10-14 dagar efter, men det var mer att armen började göra ont igen där de fått sprutan. Ena svullnade armen upp på som en ballong.

De har ju sagt man ska boka samma ställe för spruta 2 som man tog 1an
Men åkte förbi häromdagen och då är inte tältet där jag vaccinerade mig kvar längre :confused: 🤷‍♀️
Om du tar det i någorlunda samma geografiska område (samma kommun och region) så gör du nog så rätt som det är möjligt att göra. Det de är ute efter är väl mest att folk inte ska åka på semester och hoppas få sin andra spruta på Öland (eller valfritt annat semestermål) istället för på hemorten.

Nu har jag haft andra sprutan av mitt .. testvaccin (hjälp - hur översätter jag vaccine trial?)

Känner i nuläget ingenting, hade heller inga symptom efter spruta ett, men ska fylla i en hälsodagbok de nästa 7 dagarna och sen om två veckor ska jag in igen och då ska de ta blod och räkna antikroppar!
Oh, vad är det de testar? Sn'lla säg att det är en variant där man bara behöver en injektion egentligen! :D

Oh, vad är det de testar? Sn'lla säg att det är en variant där man bara behöver en injektion egentligen! :D

Heter Valneva, och nej, behover tyvarr tva sprutor!
Man tror att det kommer ha ett bredare skydd mot diverse mutationer, sa vi jamfor detta vaccin mot astra zeneca - jag har fatt ett av de tva, och sen kommer de rakna hur manga antikroppar genereras av de tva olika vaccinen for att kunna avgora om Valneva ar tillrackligt effektivt!

Gissar att jag har fatt valneva da jag inte haft nagra sidoeffekter alls, medans de flesta som har haft AZ verkar ha kannt sig lite bakis atminstonde

Fick min första spruta i söndags morse, Moderna. Mådde rätt hyfsat under dagen. När det började bli kväll fick jag gradvis ondare i armen där de stack och började känna mig hängig och hade lite frossa. Igår var jag helsänkt och febrig, ont överallt, mådde så illa att jag tog med en påse i bilen ifall att.. Men klarade mig ändå som tur var. Idag är armen mycket bättre och har bara lite feber. Så tror nog jag mår fint imorgon.
Skönt att ha det gjort iaf!

Här släppte de till 30+:arna idag så nu har jag äntligen kunnat boka en tid, dock hade de inte släppt det på alla VC så fick en boka tid på VC i grannkommunen. Tydligen kommer de andra tiderna på de andra VC för 30+ imorgon, kände dock inte för att chansa å vänta när de fanns en perfekt tid för mig nästa vecka när jag ändå är ledig.
Kommer få vänta 7v. på dos 2 va de informerade om när jag bokade.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
866
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
3 150
Senast: Magnum
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 764
Senast: turbofling
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 274
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar