Utställningstråden 2015

Ja, jag har också funderat på varför det främst verkar vara utställningshundarna som har tillgång till bur
Visst måste man kunna ha buren även om man tävlar i annat än utställning?
Att kunna koppla av är ju minst lika viktigt för hunden om den tävlar i exempelvis lydnad eller agility
Det handlar väl oftast, för min del iaf, om att det kan vara väldigt långt att gå till bilen på utställning och då dessutom är det inträdesentre där det kan vara kö.

Idag har jag ställt ArbaQ's Ultima på en inofficiell utställning. Det gick jättebra trots att hon har jättelätta öron...
BIG2 av 6 eller 7 hundar (såg inte om det var 3 eller 4 stora hundar) och hon blev slagen av en champion :D
Otrimmad Ultima...
2015-10-06_132044_56163ba4e087c368c9a92f03.jpg

Kritiken:
2015-11-07_131750_563dfc3de087c31b005e3d9d.jpg

Här har det packats fram trimbord, utställningsbur och utställningsväskan. Behöver som tur är bara bada och föna en hund imorgon då andra valpen åker direkt till urställningen med sin familj :)

Jag kommer köra på stövlar, svarta jeans och en fleecetröja om det inte blir för kallt. Annars blir det parkas över. Orkar inte göra mig fin för en inoff i ridhus den här årstiden dessutom :p

Här har det packats fram trimbord, utställningsbur och utställningsväskan. Behöver som tur är bara bada och föna en hund imorgon då andra valpen åker direkt till urställningen med sin familj :)

Jag kommer köra på stövlar, svarta jeans och en fleecetröja om det inte blir för kallt. Annars blir det parkas över. Orkar inte göra mig fin för en inoff i ridhus den här årstiden dessutom :p

Jag kom precis på att jag behöver nål till nummerlappen och ordning på kameran... :p valpen kommer väcka mig kl 7, så jag har två timmar på mig imorgon att packa allt osv innan vi måste åka. Även jag kommer köra på svarta jeans, men med kängor, linne och tjocktröja. Kommer ha varm jacka på till precis innan vi ska in i ringen :p räknar med att salukifolket i vanlig ordning kommer iklädda kostymer osv...

Jag har också badat trollet och borstat honom. Han har knappt någon päls men det får gå bra ändå. ;)

För min del blir det också bara vanliga, bekväma och varma kläder. Har packat ner det jag tror att vi kommer att behöva. Har säkert glömt femtioelva olika saker som jag skulle behöva! :up: Har med mig tre koppel i alla fall. Om han skulle bli piraya och bita sönder de tunna snören till utställningskoppel. :nailbiting::cautious:

På utställning, är det så att det finns ett område där man ställer sin bur, eller stannar buren i bilen med hunden? Jag är en total nybörjare. :o

Men man tävlar väl inte om certet när hunden är fullcertad? Eller? :p

För älghundarna kan de ta obegränsat med cert i jaktklass. (Men där betyder ju inte certen nått eftersom de bara krävs ck för championatet)

På utställning, är det så att det finns ett område där man ställer sin bur, eller stannar buren i bilen med hunden? Jag är en total nybörjare. :o

Du tar med buren in och ställer vid utställningsringen.

WCC - behöver man ha med det fysiskt till utställningar utomlands eller scannar man in det med anmälan på något sätt?

Ja, jag och Ebrah var ju också iväg. Domaren var inte utbildad salukidomare och det märktes, för det där med "måttliga vinklar" har han nog inte sett i rasstandarden och inte heller verkade han förstå att saluki kan och ska(!) variera i typ.
Kortfattat kan sägas att han gillade Ebrahs ögon, men i övrigt ansåg att hon var ganska meningslös med för lite av allt ;) Han i princip försökte trösta mig efteråt för att jag hade en så ful hund (självklart sa han inte att hunden var ful, men jag förstod att han inte alls gillade vad han såg). Framförallt ville han att hon skulle ha längre hals och mer vinklade och längre bakben. Själv är jag väldigt glad åt att hon inte har mer bakben och jag tycker verkligen inte att hon behöver längre hals. Jag håller dock med domaren om en sak, nämligen att det är bra träning för hundarna att vara där.

Tonto har jättefina bilder på Ebrah från idag, men jag passade på att fota den här när vi kom hem ändå :)
12194904_569953346486383_6917516187217010454_o.jpg

@Tonto, det var jättekul att träffa er! och så tokig var ju inte din valpis, han fick ju HP dessutom, till skillnad från vissa andra :p

Jag förväntade mig verkligen inte HP! Men det var jätteroligt att han fick det. :laugh: Han är så mycket rangligare än vad som vanligtvis önskas.

Det var jätteroligt att träffa er med! Lilla Ebrah tyckte Tonto om, men jag tror inte kärleken var besvarad. ;) Bilderna uppladdas för att skickas as we speak! Hon är en riktig liten prinsessa. :love: Sambon som bara brukar tycka om rejäla saker (Typ Mastiff och liknande. :rofl:) tyckte hon var bedårande och otroligt fin.

tonto2_by_tontorollostorm-d9fzl0v.jpg

tonto3_by_tontorollostorm-d9fzlh1.jpg

Jag förväntade mig verkligen inte HP! Men det var jätteroligt att han fick det. :laugh: Han är så mycket rangligare än vad som vanligtvis önskas.

Det var jätteroligt att träffa er med! Lilla Ebrah tyckte Tonto om, men jag tror inte kärleken var besvarad. ;) Bilderna uppladdas för att skickas as we speak! Hon är en riktig liten prinsessa. :love: Sambon som bara brukar tycka om rejäla saker (Typ Mastiff och liknande. :rofl:) tyckte hon var bedårande och otroligt fin.

tonto2_by_tontorollostorm-d9fzl0v.jpg

tonto3_by_tontorollostorm-d9fzlh1.jpg

Tyckte inte att han varken såg ranglig ut eller kändes sådan :D Kärleken var nog besvarad när han inte var "för på", hon började ju leka med honom på håll där när hon stod bakom mig och rejsade runt :p

Tyckte inte att han varken såg ranglig ut eller kändes sådan :D Kärleken var nog besvarad när han inte var "för på", hon började ju leka med honom på håll där när hon stod bakom mig och rejsade runt :p

Haha en försynt liten dam! Han som brukar var så försiktig, men han blev helt vild. :rofl:

Helst ska dom väl vara fluffbollar av fett. Typ. :angel::eek:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 993
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
6 114
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 370
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2