Utställningstråden 2015

37 eurasier :eek: Nordisk vinnare lockar visst väldigt många!

Herregud!
Det måste vara så. Hoppas att det är många juniorer :p

Vi har fått en domarändring också, men jag tror det blev till det bättre. Det andra var en polsk domare som bara dömt wachtel någon gång, den nya har dömt på tre utställningar i alla fall...

Herregud!
Det måste vara så. Hoppas att det är många juniorer :p

Vi har fått en domarändring också, men jag tror det blev till det bättre. Det andra var en polsk domare som bara dömt wachtel någon gång, den nya har dömt på tre utställningar i alla fall...
Låter ju som att det blev till det bättre! :)
Jag skall inte ställa men en kompis ska ställa sin eurasier :)

Låter ju som att det blev till det bättre! :)
Jag skall inte ställa men en kompis ska ställa sin eurasier :)

Ja, jag hoppas det :)
Hon ser ut att gilla wachtlar med samma typ som Ladda, så det kan nog gå helt okej.

På jakten igår sprang hon in i en pinne eller nåot, så hon har fått en kal reva i huvudet + att pälsen börjat bli lite skavd av vildsvinsvästen... Hoppas att de tar i beaktande att det är en arbetande hund :p

Spännande! Ska du kolla? :)

Ja, jag hoppas det :)
Hon ser ut att gilla wachtlar med samma typ som Ladda, så det kan nog gå helt okej.

På jakten igår sprang hon in i en pinne eller nåot, så hon har fått en kal reva i huvudet + att pälsen börjat bli lite skavd av vildsvinsvästen... Hoppas att de tar i beaktande att det är en arbetande hund :p

Spännande! Ska du kolla? :)
Det tycker man ju att de ska göra!

Jobbar tyvärr :( annars hade jag tänkt åka och kika!

Bara en fundering, om en idé som säkert skulle få dig utskrattad av resterande jägare: skulle man kunna ha någon variant av siden-"linne" under västen så att den inte skaver fullt lika mycket?
Som sagt, bara en tanke, men det kanske kan hjälpa med skav-biten iaf :)

Bara en fundering, om en idé som säkert skulle få dig utskrattad av resterande jägare: skulle man kunna ha någon variant av siden-"linne" under västen så att den inte skaver fullt lika mycket?
Som sagt, bara en tanke, men det kanske kan hjälpa med skav-biten iaf :)

Bra idé! :)
Jag har tänkt i liknande banor, typ som en form av bogskydd för häst liksom.
Vi sydde ju om hennes väst till denna säsongen, men efter helgens bravader så syntes det att den börjat skava på pälsen ändå... Jag har funderat på att spraya pälsglans bakom armbågarna på henne för att minska friktionen, men någon form av skydd skulle nog vara ännu bättre! :)

Det får kanske bli ett syprojekt! Skaver det bort päls så lär det ju kännas lite obehagligt också liksom.

• Gilla
Reactions: Laa
Tja, det är ganska många men mycket färre än jag räknat med. Förra året var det 50 st anmälda. I Tvååker i år var det 40+42 st anmälda. På "vanliga" utställningar brukar det vara ca 20-25 st.

Det känns ju ändå ganska överkomligt! :)

Förra året var det 14 wachtlar tror jag, förra året 10.. I Tvååker var vi 5 st på den internationella, 2 st på nationella :p

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 924
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
6 114
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 370
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar