Utställningstråden 2015

@Emuliiaa I början: ja, låt honom sträcka sig, det viktiga är alla tassar i backen. Sedan gradvis längre och längre väntetid på belöningen, och högre krav, precis som all annan träning. På en månad eller så så har du ett strålande stå :)
Koppel: samma färg som pälsen precis där det ligger an. Så någon beige-brun-grädd(?)-ton till den där rackarn ;)

Varit på årets sista (?) utställning (igen :D ).
Inoffare i Boden. Ställde Alvas syster Hot i "öppenklass", BIM mot Jean (enda två i rasen), och visade Tassa och Tassas mamma Izzi i en parklass. Trots perioder med en hund som strävar mot matte (Izzi...) och en som vägrade gå alls (Tassa, vem annars) så blev vi placerade som andra par. Superkul!

Parklass är inget jag testat förut, eller tränat på mer än några minuter i torsdags på träningskvällen jag går till varje vecka, så för andra som inte vet vad det är: tag två hundar av samma ras, visa dem tillsamman (en handler), och få pris för hur lika de är varandra. På officiella utställningar ska det vara en hane och en tik. Här var kravet bara samma ras. Och Tassa är en kopia på sin mamma, bortsett från hur hon bär öronen och att hon vinklar svansen åt motsatt håll än vad Izzi gör.

Summa av dagen:
1: parklass är kul.
2: jag måste träna mer "följa med när man går" med Tassa. Igen.
3: Har förhoppningsvis hittat en framtida hane till Tassa (om hon går igenom tester osv osv).
4: Har spikat planerna på att åka ner på Stora Stockholm och titta. Kanske hålla i ett Lhasa-koppel medan matte är inne i ringen. Hitta andra bukare?

Uppgift kära utställningsbukare: vilken ring går ni i (för min del gäller det lördagen, men det är säkert fler som tänker komma och kika även på söndagen)? Lista tack! :D

Jag ska inte ställa i år men ska jobba på mässan på lördagen. Står i Evidensiamontern så kom förbi och säg hej ni som vill!
Annars kommer jag synas till som hejarklack till Svensk Lapphund och Podengo Portugues under lördag. Kanske åker in på Söndag också och tittar på Dvärgschnauzer och shoppar om jag inte hinner på lördagen och om jag orkar (ska direkt från mässan till julbord med jobbet på lördagen).

Jag ställer en dalmatinerhane i öppen klass på Söndagen, ca kl 9.30 i ring B46 (har jag för mig..). :D

Lördag eftermiddag/kväll kommer jag sitta i dalmatinerns rasmonter. Kom gärna förbi, och presentera er gärna med buke-namn :D

Jag ställer Ladda, wachteltik i jaktklass, på söndagen ca kl 10. Startar som nummer 24 och vi börjar kl 9. Ring C3.
Kom gärna förbi och säg hej! :)

Jag ställer en welsh corgi cardigan, Gråsiskas Lasse, på lördagen i ring B51. Startar kl 9 och vi går som nummer 2. Det är runt 40 anmälda om jag inte missminner mig och vi ska även vara med i avelsklass tillsammans med Lasses pappa och ett par bröder. :)

Alltså, det här med Stockholmsmässan gör mig alldeles illamående!! Jag blir så himla nervös och det smittar verkligen av sig på Lasse som blir låg och nästan försöker smita undan... :p

Vi behöver få in ett stabilt stå. Det går fint med leksak men då börjar han istället hoppa efter den när vi springer.

Ikväll har vi varit i Södertälje Hundhall för ett sista genrep inför mässan och byrackan sprang såååååååå fint:love:.
Vilket bara gör mig ÄNNU mer nervös, jag har ju någonstans en liten förhoppning om en vinnartitel men med 16 långhår så är väl chansen inte så stor. Men travar hon som idag så........

Jag kommer nog att vara på mässan på lördagen ändå, ska hänga med en kompis som ställer gråhund :) Ska se om jag kan hitta några av er!

Ska vi göra en lista så att det blir lite tydligare vem som är där vilken dag och i vilken ring? :)

Lördag

Söndag
AraSlei - ställer wachteltik i jaktklass, ring C03. Bedömningen börjar 09, går in som nr 24.

Lördag
Toughcookie - ställer långhårig schäfertik i öppen klass, ring B55 börjar 09, går in som nummer 59.

Söndag
AraSlei - ställer wachteltik i jaktklass, ring C03. Bedömningen börjar 09, går in som nr 24.

Lördag
Toughcookie - ställer långhårig schäfertik i öppen klass, ring B55 börjar 09, går in som nummer 59.
FrauleinLeo - ställer en welsh corgi cardigan, Gråsiskas Lasse, i ring B51. Startar kl 9 och vi går som nummer 2.
Jerseyko - ställer Anciaras, Västsibirisk laika, på lördag. C5 börjar 8:30 och vi är nr 78.

Söndag
Wenniz - ställer kooiker
Isafore - ställer dalmatinerhane i öppen klass, ca kl 9.30 i ring B46

Tog mig friheten att fylla i dom som skrivit vilken dag de ska ställa :)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 915
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
6 114
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 370
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?