Utställningstråden 2015

Lördag
Toughcookie - ställer långhårig schäfertik i öppen klass, ring B55 börjar 09, går in som nummer 59.
FrauleinLeo - ställer en welsh corgi cardigan, Gråsiskas Lasse, i ring B51. Startar kl 9 och vi går som nummer 2.
Jerseyko - ställer Anciaras, Västsibirisk laika, på lördag. C5 börjar 8:30 och vi är nr 78.

Söndag
AraSlei - ställer wachteltik i jaktklass, ring C03. Bedömningen börjar 09, går in som nr 24.
Wenniz - ställer kooiker
Isafore - ställer dalmatinerhane i öppen klass, ca kl 9.30 i ring B46
Falukorw - ställer dvärgschnauzer p/s, börjar kl 9 i C23, har en unghund och en öppentik anmäld, ska in som nummer 41 resp 48 i ringen.

I helgen var vi i Helsingfors och ställde 2 dagar. Hade bara med mig Fixa, har blivit så bekväm av mig att jag helst bara har en hund med mig numera.
Resultaten var över förväntan! Första dagen på Helsingforsvinnare vann Fixa unghundsklassen med CK, sedan blev hon även bästa tik och fick sitt första CACIB och 11:e cert samt titeln Helsingforsvinnare som vi tyvärr inte kan registrera här.
Andra dagen gick det inte riktigt lika bra men en fin tredjeplacering med r-cacib blev det.
Mer än nöjd med resan :)
Så numera har hon tre titlar (även om en inte är godkänd här) SeJW-15 JEUW-15 HeW-15 La Leia's Fabulous Fixa

Lördag
Toughcookie - ställer långhårig schäfertik i öppen klass, ring B55 börjar 09, går in som nummer 59.
FrauleinLeo - ställer en welsh corgi cardigan, Gråsiskas Lasse, i ring B51. Startar kl 9 och vi går som nummer 2.
Jerseyko - ställer Anciaras, Västsibirisk laika, på lördag. C5 börjar 8:30 och vi är nr 78.

Söndag
AraSlei - ställer wachteltik i jaktklass, ring C03. Bedömningen börjar 09, går in som nr 24.
Wenniz - ställer kooiker
Falukorw - ställer dvärgschnauzer p/s, börjar kl 9 i C23, har en unghund och en öppentik anmäld, ska in som nummer 41 resp 48 i ringen.

Jag och sambon kommer som åskådare på söndagen. Ska spana in Bayrare, hannoveranare, kopov och gonczy polski. Och så hundarna från Buke såklart :D

Lördag
Philosophia - ställer whippettik i ring B46 kl 9. Visar även en väns whippet. Båda i öppenklass.

Söndag
Wenniz - ställer kooiker

Angående Hundmässan: Hur långa brukar köerna till entrén/veterinärbesiktningen vara om man kommer vid 8.30 (lördag)? Jag har tidigare bara stått i monter med hund och då har vi varit där vid 7 och då var inte köerna hutlöst långa.

Jag börjar bli riktigt jäkla skitnervös:nailbiting:.

Fråga mig inte varför, hunden är snygg och i bra skick, nästan hanterbar och uppfödaren har lovat att visa henne så vad nojjar jag över?

Jag börjar bli riktigt jäkla skitnervös:nailbiting:.

Fråga mig inte varför, hunden är snygg och i bra skick, nästan hanterbar och uppfödaren har lovat att visa henne så vad nojjar jag över?

Wäh, samma här! Har dessutom dragit på mig en rejäl jäkla förkylning och legat däckad hela dagen idag :arghh:

Jag ska ställa Ladda typ vid 10, när tror ni att man behöver sikta på att vara där? Klassen börjar 9 och jag vill gärna se från början... Räcker det att vara där 07.30?

Jag ska ställa Ladda typ vid 10, när tror ni att man behöver sikta på att vara där? Klassen börjar 9 och jag vill gärna se från början... Räcker det att vara där 07.30?
Det tror jag! Nu är det väl kanske fler anmälda i år än förra året? Men vi gick ut först i ringen kl 9 förra året och då mötte vi upp uppfödaren vid 8 utanför i kön. Vi kom in typ 8.30-8.45. En halvtimme tidigare hade varit perfekt om vi varit där.

Det tror jag! Nu är det väl kanske fler anmälda i år än förra året? Men vi gick ut först i ringen kl 9 förra året och då mötte vi upp uppfödaren vid 8 utanför i kön. Vi kom in typ 8.30-8.45. En halvtimme tidigare hade varit perfekt om vi varit där.

Ja, det är det kanske?
Fy, det lät stressigt :p Man vill ju gärna ha en skaplig plats vid ringen också..
Men då kör vi nog på det :)

Ja, det är det kanske?
Fy, det lät stressigt :p Man vill ju gärna ha en skaplig plats vid ringen också..
Men då kör vi nog på det :)
Ja, det blev stressigt. Iaf för mig :p uppfödaren ställde ju tikar så hon tänkte nog inte på att jag skulle in direkt :angel: Vi hade tänkt gå in tidigare men lät henne bestämma när vi skulle gå tillsammans :p

Jag kommer nog också att satsa på 7.30. Det blir till att äta frukost vid ringen.
Det gjorde jag förra året med Aysu. Vi åkte så att vi var där nästan så tidigt som möjligt och med tanke på köerna osv är jag glad för det! Nästa år när jag ställer Ebrah tänker jag vara på plats när de öppnar oavsett när hon ska in i ringen :p

Lova att berätta hur det gick för Gaia sedan, jag håller tummarna för henne :D

Det gjorde jag förra året med Aysu. Vi åkte så att vi var där nästan så tidigt som möjligt och med tanke på köerna osv är jag glad för det! Nästa år när jag ställer Ebrah tänker jag vara på plats när de öppnar oavsett när hon ska in i ringen :p

Lova att berätta hur det gick för Gaia sedan, jag håller tummarna för henne :D

Tack för tumhållningen! Det kan behövas! :D

Hon är iallafall jättesöt och skiner som nypolerad mässing efter badet.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 909
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
6 114
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 369
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar