Utställningstråden 2015

Någon som kan förklara det här med CACIB för mig?
Jackie har nu två bekräftade CACIB och jag tror det är två som ännu inte är bekräftade.
Har lyckats läsa mig till att det behövs ett CACIB från ett annat land tidigast 12 månader efter det första för att det ska ge något. Men exakt VAD skulle det ge? Och krävs det någon annan merit för att få vad man nu får med minst två CACIB i minst två olika länder?
Är schäfer det gäller, antar att det är olika för olika raser.
C.I.E (International Show Champion) - 4 CACIB i minst 3 olika länder för minst 3 olika domare. Minst 1 år och en dag mellan första och sista.

C.I.B (International Beauty Champion (tidigare Int Uch)) - Minst 2 CACIB i minst 2 olika länder för minst 2 olika domare. Minst 1 år och en dag mellan första och sista. PLUS bruksmerit, samma som för SE UCH (Betyget uppflyttad till högre klass vid SBKs bruksprov eller tjänstehundcertifikat eller certifikat på dragprov eller IPO I med betyget tillfredställande eller VPG 1 med betyget tillfredställande eller BSL 3 med betyget tillfredställande.).

Kommande valpens mamma blev bt-2 och uppfödarens andra tik BIM. Förra hundens brorsdotter bästa juniortik och bt-4. Det gick bra för släkten!
I vår ring var det halt hörde jag. Reagerade när jag såg bilder att det bara var en matta, men har ju bara varit där en gång så jag trodde att de alltid hade mattor runt om!

Kommande valpens mamma blev bt-2 och uppfödarens andra tik BIM. Förra hundens brorsdotter bästa juniortik och bt-4. Det gick bra för släkten!
I vår ring var det halt hörde jag. Reagerade när jag såg bilder att det bara var en matta, men har ju bara varit där en gång så jag trodde att de alltid hade mattor runt om!
Hatar när det är halt... Visade min som valp i Tallinn förra vintern och där var det också snorhalt på golvet. Det var uteslutet att springa med de större raserna pga halkrisken så man fick mest smålulla runt lite försiktigt.

Jaha ser man på! :D Ja det spelar säkert stor roll. (Det finns mycket man inte får, som ingen bryr sig om ;) En bekant stod och sprayade nånting under tassarna på sina hundar I RINGEN :eek: )

Folk verkar verkligen inte bry sig. Det är som alla som tävlar (och ställer ut) på preparat som är belagda med karens. Oavsett hur harmlöst man än själv tycker att det är att ge tex bikarbonat och MSM (eller preppa tassarna med kladd) så tycker jag att man ska respektera reglerna.

C.I.E (International Show Champion) - 4 CACIB i minst 3 olika länder för minst 3 olika domare. Minst 1 år och en dag mellan första och sista.

C.I.B (International Beauty Champion (tidigare Int Uch)) - Minst 2 CACIB i minst 2 olika länder för minst 2 olika domare. Minst 1 år och en dag mellan första och sista. PLUS bruksmerit, samma som för SE UCH (Betyget uppflyttad till högre klass vid SBKs bruksprov eller tjänstehundcertifikat eller certifikat på dragprov eller IPO I med betyget tillfredställande eller VPG 1 med betyget tillfredställande eller BSL 3 med betyget tillfredställande.).

Tvärt om är det. Här finns det att läsa
http://www.skk.se/om-skk/det-har-ar...utstallningskommitten/information-fran-utstk/

Ringfördelningen för MyDOG är redan ute. Snabbt jobbat!! 15 & 17 dalmatiner anmälda :confused: Väldigt få! Kanske för att det är torsdag+fredag.

Kollade reglerna nu igen. Så som jag har skrivit står det i reglerna, jag har inte skrivit fel. Isf står det fel i reglerna också.
Sorry missade det är med arbetande ras för CIB. För oss med icka arbetande gäller 4 cacib i minst tre olika länder och ett år från första till sista.

Sorry missade det är med arbetande ras för CIB. För oss med icka arbetande gäller 4 cacib i minst tre olika länder och ett år från första till sista.
Ingen fara ;) Så är det ja, jag har inte heller någon arbetande ras så jag kollade reglerna innan jag svarade för att vara på den säkra sidan :D

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 901
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
6 114
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 369
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024