Utställningstråden 2015

Vi ska på My dog GBG i januari
Hur långt innan start behöver en vara där?
Det beror vilken starttid du beräknas ha. Och det vet du inte än, för PM har inte kommit ut än ;) Ringarna bruuukar starta runt kl 9, +/- 30 min. Domaren dömer ca 20-25 hundar per timme. Sen är det bara att räkna ;) och räkna med att vara ute i god tid, för man kan få köa lääänge till vetbesiktning osv.

Det beror vilken starttid du beräknas ha. Och det vet du inte än, för PM har inte kommit ut än ;) Ringarna bruuukar starta runt kl 9, +/- 30 min. Domaren dömer ca 20-25 hundar per timme. Sen är det bara att räkna ;) och räkna med att vara ute i god tid, för man kan få köa lääänge till vetbesiktning osv.
Aj då !

Hur lång tid tar vetbesiktningen?

Jag börjar redan bli nervös...

Spännande att se om han är " fin" :)

Vi kommer vara där när det öppnar imorgon eftersom vi går ut som nummer 2 i ringen. Då har vi förhoppningsvis hunnit tränat, rastat och acklimatiserat oss lite innan.

Aj då !

Hur lång tid tar vetbesiktningen?

Jag börjar redan bli nervös...

Spännande att se om han är " fin" :)
Vetbesiktningen brukar ta ca 2 sekunder, i bästa fall så slänger veterinären ett öga på hunden. Ofta tittar inte ens veterinären på hunden :meh: Dock kan dom vara mer noggranna på större utställningar. Men det tar inte många minuter. Dom har inte tid, det är många hundar som ska in. Men du ska visa vaccinationsintyg iallafall.

Det kommer säkert gå bra! Vad har du för hund? :)

PM för MyDOG kommer säkert ut om ca 2 veckor, anmälan gick ut igår. Säg till om du behöver hjälp att beräkna starttid då.

Jag tänkte gå som besökare på MyDog i Januari och ta med hunden, då ska jag med gå igenom vetcheck va?
(Ska bli spännande att se terroristen i den miljön xD)

Jag hade glömt hur lite saker man har med sig på utställning: hund, bur, utställningskoppel, godis, vaccinationsintyg, nummerlapp och ett sämskskinn. Nog måste jag ha glömt något? :cautious:

Jag tänkte gå som besökare på MyDog i Januari och ta med hunden, då ska jag med gå igenom vetcheck va?
(Ska bli spännande att se terroristen i den miljön xD)
Yes alla hundar som ska in på mässan ska igenom vetbesiktning :)
Har för mig att vetbes. brukar ske i entré 5 o 1, den vid entré 1 var dock fruktansvärt lång kö till förra året då den ligger i förbindelse med parkeringshuset, men då skulle vi ställa ut så kom i värsta rusningen in i mässhallen också visserligen.

Hur gick det för alla som ställde idag? :)

Jag hängde med en kompis och kikade, han ställde sin gråhund. Den fick ett slätt excellent, men han jagar sista certet för dubbelchampionatet så han var lite besviken.

Vi reagerade på att det var väldigt halt utan mattor idag? Såg t om någon hund som sprang omkull, och flera halkade ordentligt...

Tumme upp för vetbesiktningen, tycker den kändes väldigt noggrann mot de andra utställningarna vi varit på :up:

Nu har jag iaf packat alla grejer inför imorgon, och jag börjar bli riktigt nervös :D

Jackie fick excellent och ck, tredje bästa tik och fin kritik, man jag är ändå lite besviken av någon anledning.

Det var TOKhalt och med en ras som verkligen ska trava så var det inte helt kul. Vi preparerade tassar och skor med cocacola. Många hundar som inte vågade röra sig fullt ut.

Betydligt mer saker som ska med till lure coursing-tävlingar :D
Fast det är klart, för de som vill ha med trimbord och tre miljarder borstar osv så blir det ju en del även till utställningar. Så är det dock inte för Philosophia.

Jag har ju inte ens trimras :D.
Men bur, borstar, vatten och FIKA!! Osv, osv, man vet aldrig vad man kan behöva. Fast idag var jag duktig, bara en väska och en stol.

Fasar för när jag ska ta mig ut på brukstävlingar, måste nog skaffa ett hundsläp:angel:

(ni ska se packningen när jag tävlar distansritt....)

Lasse fick ett VG och blev tredje bästa juniorhane. Pappa Olle blev BIR och mormor Wilja blev BIM. Två helbröder blev 2:a respektive 4:e bästa juniorhane.

Är nöjd allt som allt, men förbannar golvet. När vi gick in klev vi på en sån där lucka som fanns i långa rader i golven, som hoppade till med en dunk = skraj hund som inte alls ville gå över. Råkade dessutom kliva på honom när vi skulle över igen för att han började streta. :banghead: Fick dra runt honom i ringen... Vid slutet av dagen brydde han sig inte längre, men så jävla typiskt att det skulle ske innan vi skulle in i ringen. Nåja, är väldigt nöjd över hur han uppförde sig i övrigt.

Jackie fick excellent och ck, tredje bästa tik och fin kritik, man jag är ändå lite besviken av någon anledning.

Det var TOKhalt och med en ras som verkligen ska trava så var det inte helt kul. Vi preparerade tassar och skor med cocacola. Många hundar som inte vågade röra sig fullt ut.
Hade dom inga mattor i år ???

Älvsjömässan är tyvärr känd för att vara både hal och läskig för hundar som är golvrädda då det är luckor lite här å var i golven och underlaget skiftar.
Vissa år har de haft mattor som en fyrkant runt och diagonalt i mitten men i år verkar det som om de sparat in på det. Dock stort plus för att de flyttat bort utställningsringarna från A-hallen! Blev mindre rörigt, mindre folk och bättre ljudnivå.

Att preparera tassar med Cola är strikt förbjudet och kan göra att man blir avstängd, se utställningsbestämmelserna.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 910
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
6 114
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 369
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar