Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kommer nog ställa min lite i vår
Jag har inte bestämt helt hundra vilka vi ska åka på än, men jag har med Strängnäs, Lilla Stockholm och Västerås i planerna, samt wachtelklubbens officiella i maj.
Ändrade planer, det verkar som att det bara blir Strängnäs och SWKs officiella i vår.
Någon mer som ska ställa i Strängnäs?
Vi ska till Strängnäs
Lördagen den 14e, vi hör till grupp 5Kul! Vilken dag ska du ställa?
Lördagen den 14e, vi hör till grupp 5
SSUK har utställning i Strängnäs den 15e och jag är lite sugen på att anmäla oss till den med, men känns lite tradigt att köra fram och tillbaka två dar i rad. Funderar på om det finns nåt billigt ställe att sova på ev. Har några dagar till att bestämma mig på.
Jag vet faktiskt inte, står bara "Strängnäs" på hemsidan än så länge så vitt jag kan se.Vad synd, vi ställer på söndagen - grupp 8. Går SSUK:s utställning på samma område eller är det en helt skild?
Jag vet faktiskt inte, står bara "Strängnäs" på hemsidan än så länge så vitt jag kan se.
Lördagen blir årets första utställning, i jakten på det där nedra 3:e certet
Ja vore kul, vi får se hur det blirOm det går på samma ställe vore det kul att försöka säga hej till varandra!
Åh, så retligt det är med de där sista..
Vi jagar vårt första vi
Hon är bara ställd i unghundsklass tidigare, 2 gånger med 2 excellent, men nu ställer vi i jaktklass och har alltså chans på cert.
Ja vore kul, vi får se hur det blir
Vi blev slagna av samma person på alla utställningar vi var på förra året
Måste din ras ha jaktmeriter för att få ta cert?
Nu hittade jag var det är och det verkar vara på samma ställe, så nu måste jag bara bestämma mig om det blir utställning den 15e eller lydnadstävling Förstår inte att allt alltid måste krocka...
Det är en irländare som ska döma vår ras, håller tummarna, hon brukar gå lite bättre för utländska domare. Hon är nättare och mindre pälsad än många verkar eftersträva här.Åh, vad segt
Ja, det måste dom
Jag tror dock inte att det kommer bli något cert denna gången, hon ser fortfarande ganska valpig ut tycker jag.
Har ingen aning om vem domaren är heller...
Haha, det är inte lätt att välja alltid
Det är en irländare som ska döma vår ras, håller tummarna, hon brukar gå lite bättre för utländska domare. Hon är nättare och mindre pälsad än många verkar eftersträva här.
Domarlistorna finns här:
http://www.skk.se/sv/SOKK/Utstallni...tallning-2015/Domarlista/Sondag-Grupp-146--8/
Men jag är ju dummare än tåget. Gick precis in på Grizzly zoos hemsida, det finns ju där!Har någon sett ett utställningskoppel utan hake, istället är det en liten ögla som man kan trä igenom snakekedjan. Jag köpte ett sånt på Grizzly Zoo i Jönköping men bor inte där. Tyckte jättemycket om det. Sen tappade sambon bort både det och snakekedjan efter första gången vi använt det.. Och hur jag än googlar så hittar jag inget. Det var inte i läder, utan något mjukt material som det var som små "ribbor" i och inte helt platt. Svart.