Utställningstråden 2015

Jag har suttit och planerat utställningar för min vovve. Ser att många av er verkar bo i närheten av mig :D Han fick sitt svenska regnr igår. Sitter och funderar på att anmäla till Strängnäs.. Men tror jag hoppar det. Vi har massor att träna på! Det här är min första egna utställningshund, så lite nytt blir det. Jag är uppvuxen på hundutställningar runt om i Norden och i ''barn med hund''-ringen ;) Min hund kommer vara 29 mån på Lilla Stockholm så jag har inte superstora förväntningar. Han är endast ställd två gånger förr, som valp, men med bra resultat.

Dessa tänkte jag anmäla till:

Lilla Stockholm 4 april
Rocklunda 25 april
Köping 18 juli
Askersund 9 augusti
Eskilstuna 16 augusti
Solvalla 23 augusti
Stora Stockholm 13 december

Jag kommer nog ställa min lite i vår :)
Jag har inte bestämt helt hundra vilka vi ska åka på än, men jag har med Strängnäs, Lilla Stockholm och Västerås i planerna, samt wachtelklubbens officiella i maj.

Ändrade planer, det verkar som att det bara blir Strängnäs och SWKs officiella i vår.
Någon mer som ska ställa i Strängnäs?

Nu har jag anmält till Malmö och Stockholm! Efter det vet jag inte vart jag ska åka, men lite sugen på Hässleholm. Och därefter blir det världsutställningen i Milano som årets stor händelse. Har även anmält till Europa vinnare i Oslo i augusti.

Överlag är det domare som inte gillar min typ av hund på många utställningar så försöker nog ta mig utomlands lite också. Jätte tråkigt men känns inte alls som om det blir så många utställningar i år...

Kul! :) Vilken dag ska du ställa?
Lördagen den 14e, vi hör till grupp 5 :)
SSUK har utställning i Strängnäs den 15e och jag är lite sugen på att anmäla oss till den med, men känns lite tradigt att köra fram och tillbaka två dar i rad. Funderar på om det finns nåt billigt ställe att sova på ev. Har några dagar till att bestämma mig på.

Lördagen den 14e, vi hör till grupp 5 :)
SSUK har utställning i Strängnäs den 15e och jag är lite sugen på att anmäla oss till den med, men känns lite tradigt att köra fram och tillbaka två dar i rad. Funderar på om det finns nåt billigt ställe att sova på ev. Har några dagar till att bestämma mig på.

Vad synd, vi ställer på söndagen - grupp 8. Går SSUK:s utställning på samma område eller är det en helt skild? :)

Vad synd, vi ställer på söndagen - grupp 8. Går SSUK:s utställning på samma område eller är det en helt skild? :)
Jag vet faktiskt inte, står bara "Strängnäs" på hemsidan än så länge så vitt jag kan se.

Lördagen blir årets första utställning, i jakten på det där nedra 3:e certet :p

Jag vet faktiskt inte, står bara "Strängnäs" på hemsidan än så länge så vitt jag kan se.

Lördagen blir årets första utställning, i jakten på det där nedra 3:e certet :p

Om det går på samma ställe vore det kul att försöka säga hej till varandra! :)

Åh, så retligt det är med de där sista..
Vi jagar vårt första vi :D
Hon är bara ställd i unghundsklass tidigare, 2 gånger med 2 excellent, men nu ställer vi i jaktklass och har alltså chans på cert.

Om det går på samma ställe vore det kul att försöka säga hej till varandra! :)

Åh, så retligt det är med de där sista..
Vi jagar vårt första vi :D
Hon är bara ställd i unghundsklass tidigare, 2 gånger med 2 excellent, men nu ställer vi i jaktklass och har alltså chans på cert.
Ja vore kul, vi får se hur det blir :)
Vi blev slagna av samma person på alla utställningar vi var på förra året :arghh::mad::wtf:

Måste din ras ha jaktmeriter för att få ta cert?

Nu hittade jag var det är och det verkar vara på samma ställe, så nu måste jag bara bestämma mig om det blir utställning den 15e eller lydnadstävling :angel: Förstår inte att allt alltid måste krocka...

Senast ändrad:
Ja vore kul, vi får se hur det blir :)
Vi blev slagna av samma person på alla utställningar vi var på förra året :arghh::mad::wtf:

Måste din ras ha jaktmeriter för att få ta cert?

Nu hittade jag var det är och det verkar vara på samma ställe, så nu måste jag bara bestämma mig om det blir utställning den 15e eller lydnadstävling :angel: Förstår inte att allt alltid måste krocka...

Åh, vad segt :mad::wtf:

Ja, det måste dom :)
Jag tror dock inte att det kommer bli något cert denna gången, hon ser fortfarande ganska valpig ut tycker jag.
Har ingen aning om vem domaren är heller...

Haha, det är inte lätt att välja alltid :D

Åh, vad segt :mad::wtf:

Ja, det måste dom :)
Jag tror dock inte att det kommer bli något cert denna gången, hon ser fortfarande ganska valpig ut tycker jag.
Har ingen aning om vem domaren är heller...

Haha, det är inte lätt att välja alltid :D
Det är en irländare som ska döma vår ras, håller tummarna, hon brukar gå lite bättre för utländska domare. Hon är nättare och mindre pälsad än många verkar eftersträva här.

Domarlistorna finns här:
http://www.skk.se/sv/SOKK/Utstallni...tallning-2015/Domarlista/Sondag-Grupp-146--8/

Har någon sett ett utställningskoppel utan hake, istället är det en liten ögla som man kan trä igenom snakekedjan. Jag köpte ett sånt på Grizzly Zoo i Jönköping men bor inte där. Tyckte jättemycket om det. Sen tappade sambon bort både det och snakekedjan efter första gången vi använt det.. Och hur jag än googlar så hittar jag inget. Det var inte i läder, utan något mjukt material som det var som små "ribbor" i och inte helt platt. Svart.

Har någon sett ett utställningskoppel utan hake, istället är det en liten ögla som man kan trä igenom snakekedjan. Jag köpte ett sånt på Grizzly Zoo i Jönköping men bor inte där. Tyckte jättemycket om det. Sen tappade sambon bort både det och snakekedjan efter första gången vi använt det.. Och hur jag än googlar så hittar jag inget. Det var inte i läder, utan något mjukt material som det var som små "ribbor" i och inte helt platt. Svart.
Men jag är ju dummare än tåget. Gick precis in på Grizzly zoos hemsida, det finns ju där! :banghead:

Jag har anmält till
7 mars Heby (SÄK så bara laikorna)
13 mars Strängnäs (Tysk jaktterrier)
14 mars Strängnäs (laika)
3 april Kista (Tysk jaktterrier)
4 april Kista (laika)

Min terrier uppfyller jaktproven för att vinna cert och bli uch så de ska vi försöka.
Laika tiken får starta jaktklass så får väl?försöka charma till oss ck där (men hon måste bli jaktchampion för att få tilldelas uch)
Laika hanen vann ju SE JV-14 och SE V-14 så vi försöker väl vinna det 2015 oxå. Tog inte med tiken till V-14 för hon var så ful då, men hon åker med i påsk.

Senast ändrad:
@AraSlei Brukar ni vara många wachtlar? Jag har vart själv med mina laikor på alla skk utställningar :/ på älghundsklubben brukar de va några fler kanske 5st!

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 909
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
6 114
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 369
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar