Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Roligt att du vill börja ställa!Jag har funderingar på att åka till valputställningen i Hässleholm i slutet på februari (21/2)i. Det blir i så fall min första, jag har inte ens varit på någon tidigare som åskådare så det känns som jag har en miljon frågor
Hur fungerar det med tänder på en valp vid utställning? Min har börjat tappa nu men har någon dag haft dubbla framtänder vilket jag antar inte är så poppis men det är inget man vet hur det kommer se ut en vid anmälningsdagen. Ludde är född den 21 augusti och blir därmed 6 månader på utställningsdagen, vilken klass anmäler man till då, 4-6 eller 6-9 månader?
Sen har jag ytterligare massor av frågor angående själva utställningen men ni kanske kan komma med några tips som har varit användbara för er. Förhoppningsvis ska vi också gå en kurs i slutet på januari så vi har lite mer koll innan det väl är dags
Nu är första dagen av helgkursen i handling för Gerard O´shea avklarad. Det var superkul men oj så svårt... Hade tänkt att anmäla till valputställningen i Hässleholm den 21 februari men nu känns det som jag måste träna väldigt mycket mer innan vi ger oss ut i ringen Jag kanske bara har för höga krav på mig själv, med hästarna känner jag att jag har bra koll men här känner jag som värsta virrpannan helt utan tajming. Fast det var väldigt kul , funderar t o m att anmäla mig till en kurs för honom igen i Hässleholm om en dryg månad
De enda utställningarna i Skåne senare i år som jag kan se är båda internationella, kan vara bra att ställt på en inoff innan i alla fall eller ska man hoppa över utställningarna helt i år. Vad tycker ni?
Imo så är det bara att börja ställa. Mängdträning är det enda riktigt effektiva, och i valpklasserna brukar domarna har mycket överseende ändå, så passa på att ställ så mycket du kan medan hunden är valp. När den kommer upp i vuxenklasserna så höjs ribban.Nu är första dagen av helgkursen i handling för Gerard O´shea avklarad. Det var superkul men oj så svårt... Hade tänkt att anmäla till valputställningen i Hässleholm den 21 februari men nu känns det som jag måste träna väldigt mycket mer innan vi ger oss ut i ringen Jag kanske bara har för höga krav på mig själv, med hästarna känner jag att jag har bra koll men här känner jag som värsta virrpannan helt utan tajming. Fast det var väldigt kul , funderar t o m att anmäla mig till en kurs för honom igen i Hässleholm om en dryg månad
De enda utställningarna i Skåne senare i år som jag kan se är båda internationella, kan vara bra att ställt på en inoff innan i alla fall eller ska man hoppa över utställningarna helt i år. Vad tycker ni?
Dag två av kursen kändes allt mycket bättre Så efter ert pepp så är vi nu anmälda till valputställningen. Eftersom Ludde blir 6 månader dagen för tävlingen mailade jag tidigare och frågade var jag skulle anmäla och fick svaret "Du anmäler i egen klass 2..." Väl i internetanmälan fanns det bara ett som alternativ, men vad betyder egen klass 2?
Jag har funderingar på att åka till valputställningen i Hässleholm i slutet på februari (21/2)i. Det blir i så fall min första, jag har inte ens varit på någon tidigare som åskådare så det känns som jag har en miljon frågor
Hur fungerar det med tänder på en valp vid utställning? Min har börjat tappa nu men har någon dag haft dubbla framtänder vilket jag antar inte är så poppis men det är inget man vet hur det kommer se ut en vid anmälningsdagen. Ludde är född den 21 augusti och blir därmed 6 månader på utställningsdagen, vilken klass anmäler man till då, 4-6 eller 6-9 månader?
Sen har jag ytterligare massor av frågor angående själva utställningen men ni kanske kan komma med några tips som har varit användbara för er. Förhoppningsvis ska vi också gå en kurs i slutet på januari så vi har lite mer koll innan det väl är dags
Jag kollade Nordskånska kennelklubben och visst är det valputställningen du ska till ? Då är det ju ingen "vanlig" utställning och där finns 3 olika klasser för valpar. Därför ska du anmäla till den som kommer upp (vilket då rimligtvis borde vara valpar 6-9 månader
Absolut ingen aning - förmodligen deras "egna" klasser Alltså inte standardklasser, utan deras egna.@russinbulle Jag tänkte precis som du , men vad betyder "egen"?
Absolut ingen aning - förmodligen deras "egna" klasser Alltså inte standardklasser, utan deras egna.