Utställningstråden 2014

Sådärja, då var det över! Jag råkade spräcka mina byxor precis innan jag skulle in, men som tur var syntes det inte så mycket :angel: Jag hade ett längre linne under kavajen, som jag kunde dra ner lite över rumpan. Haha, herregud.

Ladda fick ett excellent, med kritiken:
Feminin. Trevliga proportioner, typiskt uttryck. Fina öron. Önskar lite djupare underkäke. Bra hals, välkonstruerad front. Ännu ofärdig i bröstkorgen. Blir i rörelse lite brant i korset och ngt underställd bak, för övrigt bra steg.

Känns helt okej, hon är ju trots allt bara 1 år gammal :) Förstår dock inte riktigt vad som menas med "lite djupare underkäke"?

Ladda-utställning-Kista-14.jpg

Laddautställning-i-Kista-14.jpg

Dagens resultat:
Excellent, 2a av tikarna. :)
Kritik:
"Good sized bitch. Typical breed features. Typical head features. Sufficient bones. Moderate angulation. Sufficient coated. Moves a little close behind. Stands on a good strong foot".

Huggormen Pärla var i farten igen :rage: Dödskul att tuggatuggatugga på mig i ringen :meh:

Grattis Tibialis och AraSlei (och skönt att du klarade dig trots byxan ;) ).
Och grattis Jerseyko också :)

Fredagens eskapader för fröken Alva gick helt ok, skötte sig bra, mer på backen än bakbenen den här gången (måste sluta träna piruetter helt ett tag dock), slagen av Miss Izzi (mormors systers..... nånting ;) ), som har vuxit till sig ordentligt.
Vi ska imorgon till "min" uppfödare på maratontrimning med målet världsutställningen (ok, det kommer ta max en timme effektiv tid), och planera för sommarens utställnings- och parningsresor. Ska bli kul :D

Lägger in kritiken sen via datorn. Mobilen blir knäpp av autospar grejen på nya buke!

Valpens tur idag. Hp och Bir valp :) vi valde att åka hem sen struntade i finalen.

Hatjo blev BIR idag, men oplacerad i gruppen tyvärr. Tiken jag ställde fick ett very good. Lite surt när vi ville ha ett Ck. :)

För mig gick det bra även om det inte räckte riktigt hela vägen fram...
Rebus som för första gången gick i öppenklass och står för championat blev bara två med CK.
Lilla importen Winzi gjorde debut i juniorklass som hon vann med CK! Det är jag jätte nöjd och glad över.
Dixie kom fyra i en tuff öppenklass utan CK.
Nova lyckades bäst då hon blev 3 bästa tik.

Orkar inte skriva kritiken på tele. Men kanonnöjd! Junioren excellent och så nära cert! Ök tiken very goodd

Jag tror vi mötte er när du var på väg in med laikan genom "korridoren" innan vetbes :) Jag kom på att det nog var du (laika + gravidmage känns relativt unikt just där..) när jag redan hade passerat, annars hade jag så klart hälsat!

@Roxer Grattis till Hatjo!! Tråkigt för tiken dock…
@Laa Tack!

@AraSlei Ja vi var ju bara 3 laikor å hon som visade östlaikan var inte gravid. Jag hade junioren (vit å brun) som hoppa fram som en dovhjort och sambon treåringen (grå) och sin son. Svart klänning och grönrutig skjorta (å skinnjacka).
Men bebis verkar trivas bra i magen. 2 dagar utställning, full fart hemma. Hoppas hon kommer på tisdag!

Sambon tyckte de va kul med utställning ;) mobbar han här hemma nu nä

Blir galen på nya buke!

Mobbar han här hemma nu när hundarna fått en "prisvägg" och han planerar säsongen för å hinna meritera så mkt som möjligt.

Tysk jaktterrier.
Häxjakt tens BG Toka, 7 månader "Very nice head exes & ears. Excellent front, neck & topline. Excellent body build. Great secure mentality. Good colors & coat. For the day unstedy mover. Very promising" HP och BIR valp. Vi stannade inte på nån final.

Västsibirisk laika.
Serebjanka Jelena, 17 månader: "Ännu inte helt färdig. Feminint välskuret huvud med rätta propositioner. Passande markerat stop. Utmärka öron. Välvinklad men ännu inte färdig i kropp och förbröst därför fattas det stabilitet i armbågarnas tillslutning. Rör sej med bra steglängd. Stabil bak ostabil fram. Väl ansatt och buren svans. (Päls i fällning, korrekt kvalite)" Mankhöjd: 53 cm Mentalitet: Trygg och vänlig. Pris: Excellent.
Kakarinsuo Papu 3,5 år "Välbyggd och välproponelig med utmärkt könsprägel. Feminint kort huvud mörka snedställda ögon. Bra öron som hon använder. Hon är välbyggd men det fattas muskelatur för att ge stabilitet i rörelse. En god jaktsäsong skulle rätta till det. Väl ansatt svans. Lite mjuk päls i fällning" Mankhöjd: 55,5 cm Mentalitet: Gott. Pris: Very Good.

Usch och blä.nu har PMet till Lidköping kommit,jag hade hoppats på typ 1 tik och några hanar (så Gissa blir ensam tik) men så enkelt blev det inte,12st anmälda totalt.
Men det är väl ok för hundens premiärutställning även om jag gärna sett att vi hunnit på någon inoff först och inte debuterat på en internationell utställning.

@Nominous Grattis!!
@Tibialis Min är inte badad, men hon badade förra veckan så det får faktiskt duga… Dags för mig att knoppa också, lycka till imorgon! :D

Tack :) Haha jobbigt med byxorna :p det är väl typiskt nåt sånt där man inte vill ska hända! Grattis till Excellentet!!

Är det någon som anmält till Terrierklubbens dubbelutställning i Piteå 23-24 Maj? Jag har anmält :) Blir debut som Junior, 10 månader gammal då.
Ska även till SKK's I Vännäs i början på Juni, någon som ska dit? :)

Tack :) Haha jobbigt med byxorna :p det är väl typiskt nåt sånt där man inte vill ska hända! Grattis till Excellentet!!

Är det någon som anmält till Terrierklubbens dubbelutställning i Piteå 23-24 Maj? Jag har anmält :) Blir debut som Junior, 10 månader gammal då.
Ska även till SKK's I Vännäs i början på Juni, någon som ska dit? :)

Kommer kanske och kollar i Vännäs :) lillen är för liten för att följa med så beror på om gubben är hemma :)

Ck menar jag såklart inte cert!
Så glad att äntligen fått ett excellent på henne. Nu blir det lugnt och planen att bli klar viltspårchampion innan jaktsäsongen drar igång. Så hon kan gå jaktprov och få ställas i jaktklassen.
Inga planer när nästa utställning blir, kanske älghundsklubbens 2 dagar i rättvik i augusti eller om jag har is i magen och låter henne växa till sej till sthlm i december.

Ahh jag förstår :p Hur liten är den ?

Ck menar jag såklart inte cert!
Så glad att äntligen fått ett excellent på henne. Nu blir det lugnt och planen att bli klar viltspårchampion innan jaktsäsongen drar igång. Så hon kan gå jaktprov och få ställas i jaktklassen.
Inga planer när nästa utställning blir, kanske älghundsklubbens 2 dagar i rättvik i augusti eller om jag har is i magen och låter henne växa till sej till sthlm i december.

Tror du inte det har hänt mycket till augusti då? Det brukar ju kunna gå ganska fort när de väl sätter igång och växer till sig.
Hur mycket är hon ställd? Skönt med Exc'et!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 177
Senast: Acto
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 601
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 473
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar