Utställningstråden 2014

Sv: Utställningstråden 2014

KOch en annan fråga, min fyller 1 år bara tre dagar innan - måste hon ha ettårssprutan innan eller räcker det med att 12-veckorsvaccinationen är den senaste?

Jag hade vaccinerat innan och även mot kennelhosta för att vara på den säkra sidan att inte få med nått skit hem.
Så gjorde jag med unghunden inför förra sthlm utställningen hon fyllde ett i samma veva.

Tyskan får lite motstånd, 4 st, den ena är brorsan och en andra är en bekant till sambon!
Laikorna är ensamma i sina klasser (öppen + junior) lite trist. Inga förhoppningar direkt på den som ska ställas i öppen men hon har snyggat till sej när hon lagt på sej.
Junioren skulle jag verkligen vilja komma vidare med, hon har rört sej lite valpigt och gör de fortfarande men hoppas med lite att titta på, nerver och koppel att hon "skärper till sej" och springer snyggt.

Längtar till första utställningen med valpen jag hämta i Litauen. Herregud vad snygg han är :d Och travar som en gud! (betydligt bättre än dom äldre)

Ja, det får bli så :) Har vaccination inbokad på hennes ettårsdag (16 april), och det låter klokt att lägga på kennelhostan också.

Det är två wachtlar till som går, men åtminstone den ena är en hane i jaktklass. Förmodligen är den andra en hane också, men jag vet inte i vilken klass den går.

Jag drömde en mardröm om Kista i morse. Hoppas inte att den förverkligas :D

*kl*
Ni som har koll. Brukar det ta lång tid att ta sig in på utställningen i Kista? långa köer? Ungefär hur lång tid behöver man på sig att komma in? Försöker planera hur tidigt vi måste åka :)

Börjar allt bli lite nervös :o

Hur gör de praktiskt om låt säga alla 100 raser som går den dagen har valp som går vidare och alla stannar kvar? Haha lär bli lite trångt :p

Även om det är hundra raser, så lär nog inte alla få ett BIR-valp. En valp (eller hund) blir inte automatiskt bir om den är ensam:)

BIR blir väl klart "direkt" under bedömningen? Och BIR-hundarna får sen stanna för BIG och BIS?
Har för mej de var så på Älvsjö. BIR-hundarna fick en "foto-biljett" direkt och mellan bedömningen skulle ta slut och finalen börja gick de och fotograferade sej.

*kl*
Ni som har koll. Brukar det ta lång tid att ta sig in på utställningen i Kista? långa köer? Ungefär hur lång tid behöver man på sig att komma in? Försöker planera hur tidigt vi måste åka :)

Börjar allt bli lite nervös :o

Jag är också jättenervös, haha.
Jag drömde mardrömmar om utställningen häromdagen :o

Jag är också jättenervös, haha.
Jag drömde mardrömmar om utställningen häromdagen :o
Jag med :o
Att jag är nervös har mest att göra med att min dam är en förklädd krokodil. Hon tycker det är störtkul att bita och kampa med valfri kroppsdel/koppel när vi är inne i ringen. :mad: Hon gör det bara inne i ringen, inte utanför, inte på ringträning bara på tävling. :arghh:

Även om det är hundra raser, så lär nog inte alla få ett BIR-valp. En valp (eller hund) blir inte automatiskt bir om den är ensam:)

Nej men det är nog betydligt fler som får BIR'et än som blir utan. Tycker de brukar vara generösa med det på valparna. :)

Jag med :o
Att jag är nervös har mest att göra med att min dam är en förklädd krokodil. Hon tycker det är störtkul att bita och kampa med valfri kroppsdel/koppel när vi är inne i ringen. :mad: Hon gör det bara inne i ringen, inte utanför, inte på ringträning bara på tävling. :arghh:

Jag är mest nervös för jag ska klanta mig… Glömma papperna hemma, snubbla i ringen, springa på fel håll, komma för sent…

Idag blev hon ivf vaccinerad, så nu ska jag väl slippa oroa mig för det åtminstone :D

Lillskruttan gjorde det bra i debuten på nationell utställning. HP och BIM. Förlorade mot hanen pga att hon saknar lite massa fortfarande men domaren var stormförtjust. Hon är ju den långbenta slanka typen så det tar väl lite längre tid att få massa än vad det gör för de lågställda små kralliga sakerna ;)

Laddar för fullt inför första Juniorklassen om en månad. :)

Jag har lagt i ordning alla papper och koppel. Terriern har jag ryckt de värsta på. Ena laikan är värsta fluff så henne vågar jag inte bada för då blir de bara värre. Den andra ser ut som en lerpöl varje dag. Så hon ska få ett bad idag sen får hon bli innehund, en helt annan päls på henne.

Mest nervös över att jag inte ska klara att visa dem så sambon får ta över. Den ena är väldigt klurig att få att stå bra och spetsa öronen men jag får väl köra hårdträning med dem under morgondagen ;)
Brukar domaren ha nått emot pipleksaker?

Jag ska försöka ställa 2 hundar i helgen. "Lyxproblemet" som jag har är att om båda hundarna är tillräckligt snygga så behöver jag en handler till bästa hane/tik. ;) Har fått en kompis att följa med, så i värsta fall får hon springa med ena hunden i så fall. Sen måste hon nog "preppa" ena hunden då de har nummer precis efter varandra i ringen. :)

Beror lite på när du kommer. Mässan är ju inte jättestor. Vi räknar med att vara där till strax innan 9, och då går våra in i ringen vid 10-tiden. Det är ju "bara" runt 1000 hundar per dag. :)

Beror lite på när du kommer. Mässan är ju inte jättestor. Vi räknar med att vara där till strax innan 9, och då går våra in i ringen vid 10-tiden. Det är ju "bara" runt 1000 hundar per dag. :)
Ok :)
Vi ska med in i ringen vid 10-tiden så då håller jag fast vid planen att sikta på att vara där halv nio. Tack! :)

Hunden badad -check
Sakerna packade - check

Får se hur mycket sova det blir inatt :angel: Fjärilarna i magen har utvecklats till elefanter :eek:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 181
Senast: Acto
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 601
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 473
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar