Utmaningstråden! (Klickeridioti)

Sv: Utmaningstråden! (Klickeridioti)

Tror definitivt att gäspningar smittar även till hundar för nog 17 gäspade hon allt:) Hela 4 gånger lyckades jag på vårt 10min pass nu! Före, mellan och efter annat.. Kanske inte det bästa sättet att träna in det men hon blir lätt uttråkad och börjar hitta på andra saker så jag måste variera mej har jag kommit på.

Min hund måste vara immun, han kollade på mig lite snett och sprang sedan tillslut och hämtade hans oranga älg :p

Oh hjälp! Misstänker att det kan bli svårt men jag ska testa imorrn! (idag har hunden redan fått mängder med träning och har intagit soffan för kvällen).

Ska testa att gäspa själv, annars får man väl ha klickern med sig konstant och hoppas hinna klicka när han gäspar av sig själv. Ser honom gäspa en del men aldrig i kombination med träning.

Tips är att lära in ett klickerord också, att använda vid just fångandet av spontana beteenden. Munnen har man ju oftast med sig;)

/Migo

Knapp

Han blev uttråkad/less/frustrerad när han inte fick klick, så tillslut gäspade han. Sen tog det några minuter igen så gäspade han. *klick*. Nu ska jag köra andra passet (första blev kanske 5 minuter) Så ska vi se om det sitter snart!

*kl*
Tass gick bra, men det där med att gäspa tror jag blir för svårt för oss, vi avvaktar nästa utmaning istället och hoppas på ngt med lite mer rörelse i :)

Som komplement. Det är inga problem att ha flera olika ljud med samma betydelse (betingad förstärkare), och rösten har man ju med sig och nära till hands;)

Nu kan Devon gäspa på kommando. Problemet är att kommandot är ett "gäspande läte" och jag vill ha det till ett ord, så lägger inte upp videon än, utan övar lite till :)

Jag drar mig ur gäsp-utmaningen. Arre har förstått vad jag vill att han ska göra men han fixar inte att få fram en gäspning om han inte flämtar i några minuter före, å så blir han alldeles bubblig/skummig av saliv runt munnen. :( Så ska det väl inte inte vara? :crazy: Så blir han ju ALDRIG annars oavsett vad som sker runtom.

Nu avbröt jag hela denna klickningen med att klicka sånt han kan sen förut så han kunde varva ner å sluta flämta igen. :cool:

Hihi, ja, tuggningarna när han liksom njuter av de torra foderkulorna är också rätt rart. Och snusläppen med :D

Har läst igenom hela tråden och fastnat för tricken, kommer nog att spionera på vofsingarna :angel:

Jag instämmer med ett föregående inlägg - vilka söta gapningar! :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 821
Senast: fixi
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 603
Övr. Hund Tycker att de var tråkigt att den tråden dog ut, så jag tänkte väcka liv i den igen. Tanken är samma som förra gången. Ett nytt trix...
Svar
4
· Visningar
661
L
Övr. Hund Uäää, bukefalister, kom med råd! Jag har kommit upp i Elit-klass med Eya, och vi har stött på problem som verkar bli värre och värre...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
12 077
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka