Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det fina med trickträning är att det gör inte ett skit om det blir fel
Gör fel och lär dig av det!
Fastnar han i något beteende, belöna då ALLT som han gör. Att han blinkar, slickar sig om munnen, viftar på svansen. Allt han kan tänkas hitta på, bara för att han ska fortsätta försöka och våga bjuda på nya beteenden. Att vänta ut honom kan få honom att tröttna. Bjuder han rätt beteende, belöna då storartat så kommer han garanterat testa rätt igen.
Därför känns det som jag får försöka hjälpa honom på nåt sätt, hur jag håller hans motivation uppe. Den är mycket hög men kort...![]()
Du får ta det i myrsteg så att hunden hela tiden lyckas.
Börja belöna att den flyttar vikten till höger framben, sedan att den lyfter vänster framben en milimeter, eller vickar på tårna. Ja, du förstår säkert![]()
Väldigt korta pass(1-2 min åt gången) och extremt hög belöningsfrekvens. Hur många klick gör du på en minut? Får du bara in ett par klick så har du för höga krav, och gör det för svårt för honom. Har du provat att klicka människa nån gång? Eller blivit klickad själv? Då inser man hur otroligt viktigt det är att vara tät och vältimad med förstärkningarna för att det inte bara ska bli förvirrande...
/Migo
Som ska försöka klämma in lite trixtid i hundarnas schema, får se om det blir nått att visa upp![]()