Har du målat båda helt själv (bara så jag inte missat något)?Slänger in två av mina, var länge sedan jag hade tid/lust att måla något seriöst.
Dom ser ju precis ut som dom i min äldsta sons tidningar.
Jag är grymt imponerad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du målat båda helt själv (bara så jag inte missat något)?Slänger in två av mina, var länge sedan jag hade tid/lust att måla något seriöst.
Några riktig korkade frågor (), är det en känd konstart att "pricka" som du gör eller har du kommit på det själv?Jag använder en tuschpenna med tunn spets och gör helt enkelt en massa små prickar. Tätt ihop för mörka områden och glesare mellan prickarna för ljusa partier.
Några riktig korkade frågor (), är det en känd konstart att "pricka" som du gör eller har du kommit på det själv?
Hur lång tid tar det att pricka en teckning som tex kängurun?
Japp, målar själv. Kanske använder en bild som referens men gör resten för hand.Har du målat båda helt själv (bara så jag inte missat något)?
Dom ser ju precis ut som dom i min äldsta sons tidningar.
Jag är grymt imponerad.
Det måste krävas en hel del tålamod och en massa noggrannhet för att det skall bli så snygga som dina. Du är verkligen duktig.Inte korkat alls! Tekniken kallas väl pointillism. Jag började pricka när jag gick på gymnasiet, då hade vi en uppgift som bestod i att göra en teckning bestående av prickar. Där blev jag fast kan man säga!
Det beror lite på motivet hur lång tid det tar, men någon vecka brukar jag väl iallfall kunna sitta och pilla med en teckning, snabbare om jag jobbar på ordentligt. Sitter jag för länge åt gången blir det dock lite jobbigt för ögonen med allt prickigt
Det var enormt fascinerande att se hur du färglade din teckning. Vilket detaljarbete! Hade aldrig trott att det var så många moment!Japp, målar själv. Kanske använder en bild som referens men gör resten för hand.
Här finns en film på när jag färglägger den nedre (scannat in blyertsskissen):
Det är mer än vad man tror. Jag använde ett program som spelar in allt man gör på datorn/skärmen - camtasia studio.Det var enormt fascinerande att se hur du färglade din teckning. Vilket detaljarbete! Hade aldrig trott att det var så många moment!
Hur gick du tillväga för att spela in det så?
Någon som kan ge lite tips?
Fick för mig att teckna av detta skepp till mamma som mors dags present, men vad är enklast att börja med? Skrovet eller seglen? Någon som kan ge något råd eller tips för att få det så bra som möjligt? Just skepp är något jag aldrig ritat
ser ut att bli fint!Har börjat plocka upp mitt målande igen. Håller för närvarande på med två hundporträtt när andan faller på. Här har ni en work-in-progress bild på den ena som jag känner mig väldigt nöjd med. Tyvärr så pass nöjd att jag är litet rädd att fortsätta med färgen av risken att förstöra allt, kunde inte ctrl+z finnas i verkligheten också?
Hur fräck som helst ju! Tycker verkligen man får en känsla av ljus i vatten som reflekteras mot fisken. Häftigt!
Hur fräck som helst ju! Tycker verkligen man får en känsla av ljus i vatten som reflekteras mot fisken. Häftigt!