Sv: Uppdrag bantning! Del 3
Här var uppenbart stora betessläppsdagen i torsdags. Åkte hästtrasnsporter kors och tvärs, nästan alla hästar (MÅNGA) jag åker förbi till/från jobbet hade ny hage med gräs, kossor/får/etc började komma ut på bete etc, och sen har det fortsatt.
Jag 'kontrade' med att minska hagen för mina och stängsla bort mat, de hade verkligen 'tur' i mattelotteriet de där två tycker de
Men, är outsägligt tomt i byn med. Förra året skickade grannen de sista korna. De saknas byn, helt klart. Det bää:as och bräks kors och tvärs, men var är muuu:andet. Saknar tom ungtjurarnas brölande 05:30 på morgonen
Vi har haft det där vädret med nu, men innan har det varit TORRT. Så, gräset har växt som fan och är släppfärdigt redan, och nu lär det bara bli värre iom regnet som kommit, i precis lagom dos. Ska fortsätta vara mulet säger de (fast nu är det sol..), men bli varmare. Vilket är bra, nattemperaturen höjs. Men gräset kommer växa utav bara fan. Iofs är det bra fruktanmässigt, fruktanet går åt, men mängden.. J
ag gick och tittade lite idag, och jag tror mina nerver är för klena för det här, och kommer nog stjäla hage mer hage för dem idag..