Uppdateringstråd 30

Min Zeppelin finns inte mer 😭😭😭 han fick magomvridning igår och det kändes inte rätt att låta han genomgå en sådan operation med tanke på att han inte riktigt hämtat sig sedan sommarens pärs med anaplasman.. jag går sönder, min älskade gubbe och hjärtehund. 💔
:heart:heart:heart
Så fruktansvärt. Ta hand om er!
 
Min Zeppelin finns inte mer 😭😭😭 han fick magomvridning igår och det kändes inte rätt att låta han genomgå en sådan operation med tanke på att han inte riktigt hämtat sig sedan sommarens pärs med anaplasman.. jag går sönder, min älskade gubbe och hjärtehund. 💔
Men nej! Fy sjutton så sorgligt :cry:
 
Igår gick vi lite längre senare på kvällen. Såg då att tennisbanan var öppen (brukar va låst med kedja o såg att längst in låg en tennisboll.
Skicka då in Knut o sa "apport" och han leta lite men såg den snabbt. Alltså glädjen :love: SÅ glad han blev o STOLT! Så han gick med den hela vägen hem och lekte med den hemma sen :D

den va trasig så nog därför den lämnats
 
Min Zeppelin finns inte mer 😭😭😭 han fick magomvridning igår och det kändes inte rätt att låta han genomgå en sådan operation med tanke på att han inte riktigt hämtat sig sedan sommarens pärs med anaplasman.. jag går sönder, min älskade gubbe och hjärtehund. 💔
Så hemskt, min största skräck och rädsla är att mina grabbar ska försvinna ❤️
Och ni som kämpat så mycket innan. Ta hand om dig. Kram :heart
 
Min äldre tik har blrjat ha skov igen med magen. Ska ringa veterinär imorgon och boka tid.
Hon äter redan allergifoder, b12 och blodprov har gjorts och ultraljud med vissa fynd.
Nu är det smärtor i magen (har en pasta jag ger som hjälper) fisar som luktar död + bajset.

Det är väldig tstressande att hon inte ska få i sig nått annat än de vi vet är ok och även nu när de kommer skov igen.
Jag skulle iväg igår och såklart får hon ett då. Med is i magen och pastan släppte de men måste kolla upp varför de återkommer ♥️
Är det inte säsongförändring som gör det? Min hund blev dålig inatt och det är lite typiskt när säsonger skiftar. Nu hoppas jag det är det. Hon har ju kronisk gastrit.
 
Är det inte säsongförändring som gör det? Min hund blev dålig inatt och det är lite typiskt när säsonger skiftar. Nu hoppas jag det är det. Hon har ju kronisk gastrit.

Jag vet inte 😕 våren var inte bra. Sommaren jättebra och nu börjar det igen.
Min har inte fått nån diagnos heller….
Men idag är det åt helvete så nu fick vi en akuttid o ska in snart 🙁

Så när hon skulle ur bilen trampa hon snett med.. usch och jag skyller ju mig själv. Skulle lyft ur henne
 
Jag vet inte 😕 våren var inte bra. Sommaren jättebra och nu börjar det igen.
Min har inte fått nån diagnos heller….
Men idag är det åt helvete så nu fick vi en akuttid o ska in snart 🙁

Så när hon skulle ur bilen trampa hon snett med.. usch och jag skyller ju mig själv. Skulle lyft ur henne
Gräm dig inte! Man gör det bästa man kan och är det något som inte fungerar, så tänker man efter innan man gör om det. Ingen av oss har facit.

( :o vet du att jag tappade Pysslingen flera gånger efter hans operation för jag lyfte honom när det var halt eller ojämnt - varpå jag halkar/snavar och hunden flyger. Och så visste vi inte så mycket då, så jag var inte medveten om att det gjorde ont i hunden att bli lyft så dåliga dagar (=den första frosten etc) så blev det ibland wiggle'n'squeel. Så jag grämer mig över att jag lyfte. Alltid gör man något fel 🤷‍♀️)
 
Gräm dig inte! Man gör det bästa man kan och är det något som inte fungerar, så tänker man efter innan man gör om det. Ingen av oss har facit.

( :o vet du att jag tappade Pysslingen flera gånger efter hans operation för jag lyfte honom när det var halt eller ojämnt - varpå jag halkar/snavar och hunden flyger. Och så visste vi inte så mycket då, så jag var inte medveten om att det gjorde ont i hunden att bli lyft så dåliga dagar (=den första frosten etc) så blev det ibland wiggle'n'squeel. Så jag grämer mig över att jag lyfte. Alltid gör man något fel 🤷‍♀️)

Ja så är det ♥️ blev så kaka på kaka idag när hon redan är nere 😢
Ajdå, ja det var ju verkling inte med flit det blev så heller.
 
Första gången på lydnadskursen idag. Kändes riktigt bra, har ju kört rally innan och tyckte det var skönt att slippa ha koll på skyltar nu 🙈 hellre peta med detaljer än snubbla runt med skyltar 😅 men typ 80% av deltagarna hade missuppfattat innebörden av kursen att det är tävlingslydnad/bruks med inriktning att tävla(även fast infon var väldigt tydlig). Dom var där för att få hjälp med sina hundar med vardagslydnaden. En kurs i allmänlydnad/vardagslydnad hade ju varit mer passande i första hand🙈 märktes att instruktören var smått irriterad över att nu behöva individanpassa hela kursen extremt mycket 😅
Jag tyckte det var rätt bra med störningen som blev av deras hundar i alla fall:angel:
 
Senast ändrad:
Första gången på lydnadskursen idag. Kändes riktigt bra, har ju kört rally innan och tyckte det var skönt att slippa ha koll på skyltar nu 🙈 hellre peta med detaljer än snubbla runt med skyltar 😅 men typ 80% av deltagarna hade missuppfattat innebörden av kursen att det är tävlingslydnad/bruks med inriktning att tävla(även fast infon var väldigt tydlig). Dom var där för att få hjälp med sina hundar med vardagslydnaden. En kurs i allmänlydnad/vardagslydnad hade ju varit mer passande i första hand🙈 märktes att instruktören var smått irriterad över att nu behöva individanpassa hela kursen extremt mycket 😅
Jag tyckte det var rätt bra med störningen som blev av deras hundar i alla fall:angel:

Bra du kunde se de positivt iaf 😅
Konstigt att fler än en missuppfattat med?
 
Blodprover igår visade normalt på allt utom levern (som vi visste) som antagligen påverkar tarmen då. Gaskolik.
Smärtstillande, nått mer tillskott och mat i små potioner 5-6 gånger per dag.

Börja imorse med bara några kulor innan promenad o efter. Men nu kräktes hon 🙁
Avvaktar lite och tar de ännu lugnare senare ♥️
 
Bra du kunde se de positivt iaf 😅
Konstigt att fler än en missuppfattat med?
Ja jag förstår inte riktigt varför 🤔 jag tyckte det var tydligt. Men det kanske ändå kan missuppfattas att lydnad gäller vardagslydnad. Det hade i alla fall passat mycket bättre att gå en sån innan den här typen av tävlingsinriktad kurs 😅 sen är det väl tur också för annars hade den kanske blivit inställd pågrund av för få anmälda eftersom vi är så få som är inställda på tävling inom en snar framtid.
Tur att det är en duktig instruktör som är bra på att individanpassa 🙂
 
Besökte hundgården när jag ändå var ute och åkte.

Där var redan en hund, en mellanstor hund (labbestorlek) som lugnt lufsade kring. Frågade om den var snäll och det var den, så jag släppte min.

Ägaren sa att den mest lusade kring som Ferdinand. Min hund tyckte inte att det räckte och skällde ut den och förskte få den att leka. Tog ett tag men till slut så gjorde även den lekinviter, skuttade runt och gjorde små rejs. Ägaren var glatt förvånad.

När vi skulle gå hem ville den andra hunden inte alls, den skällde och försökte komma fram till oss.
Ägaren har haft jakthundar och brukshundar och tävlat så hunden var inte understimulerad, bara svår att engagera. En omplacerad polsk jakthund som inte jagat så bra.

Glad över min virrpanna som lyckades göra en annan hund leksugen och uppspelt.
 
Hundarna har fått vila sen i helgen och nu märker man att de börjar ha lite överskottsenergi så de ska få träna lite agility ikväll.

Corgi-prinsessan ska iväg till uppfödaren och vänstervarva i helgen och hon har fått kloklipp och schampoonering så hon är piffad. Åkte faktiskt förbi zoo-affären igår och kostade på kloklipp både för lilla M och Spock mest för att komma ut lite och nyttigt för Spock att bli hanterad av någon annan. De är ju dö-snälla att klippa klor på och Spock viftade så glatt på svansen under sin session, fick lovord och hon sa att det vore drömmen om alla kunder var lika snälla. Vore jag inte så snål så skulle jag lätt kosta på att betala för att få det gjort, bekvämt och smidigt :D . Dessutom törs hon ta betydligt mer än vad jag gör då arbetsställning och belysning sällan är optimalt när man gör det själv..

Imorgon är planen fårhagen för bc-pojkarna och på söndag ska jag iväg och prova valla för en ny tränare med syrran, det ska bli spännande.

Lite ledsen över att det redan börjar vara mörkkt så tidigt (och kallt) men det är ju fint med höstfärgerna ändå:

20241003_152110.webp
 
Oj vad det skäller i skogen idag.. och så några avundsjuka i hundgårdar i byn. Men Lemmy är duktig och var tyst. Det ena skallet lät nästan som Zeppelin, hjärtat skuttade till fast jag så väl vet att det inte kan vara det..
Var orolig att Lemmy skulle må dåligt och bli deppig, men det enda som märks är egentligen att han är lite mer chill. Mindre avundsjuka och oljud.
 
Ligger på soffan med hundarna. Om en stund ska vi gå iväg till jobbet. Chefen har lovat att alla hundarna (mina + hennes) ska få "kanelbullar" idag eftersom det är kanelbullens dag. Vi har tuggben som ser ut som kanelbullar och behövde ta ut några ur förpackningarna för en snyggare exponering, och då fick det bli 4 bullar som togs bort, en till vardera hund :p Sedan är jag lite osäker ändå på om salukipojken ska få en, det kanske är för svårtuggat för honom, men i så fall får han något annat gott som är mer passande. Tror det kommer bli väldigt uppskattat.

Och sedan är det bara att ladda för fullt för en salukihelg :D Lure coursing-träning imorgon och salukipromenad på söndagen. Måste tömma kameran på bilder och se till att batteriet är laddat. Ser väldigt mycket fram emot allt, även om det är lite trist att min enda lediga helg på länge blir uppbokad så att jag ändå inte kan umgås med sambon riktigt. Får se om jag kanske kan dra med honom på promenaden iaf.
 
Min Zeppelin finns inte mer 😭😭😭 han fick magomvridning igår och det kändes inte rätt att låta han genomgå en sådan operation med tanke på att han inte riktigt hämtat sig sedan sommarens pärs med anaplasman.. jag går sönder, min älskade gubbe och hjärtehund. 💔


Åh beklagar 💔💔
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 361
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 541
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 704
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
405
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp