Uppdateringstråd 30

Ja precis! Lepto gillar när det är varmt och fuktigt utomhus så sen vår och tidig höst brukar vara ”säsong” även om smittan finns året om.
Jag fyller på mina samtidigt som kennelhosta.
@Wingates kan tillägga att det är standard med leptovaccin i europa och ingår i basvaccinet där. I takt med klimatförändringar och ökat resande har smittan även kommit hit. Vi har flertalet fall i Stockholmstrakten varje år och även SVA ser en ökning av konstaterade fall hela tiden.
 
@Wingates kan tillägga att det är standard med leptovaccin i europa och ingår i basvaccinet där. I takt med klimatförändringar och ökat resande har smittan även kommit hit. Vi har flertalet fall i Stockholmstrakten varje år och även SVA ser en ökning av konstaterade fall hela tiden.
Är det stor risk att hunden smittas? Sådär så att man borde börja vaccinera som boende i Stockholm?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 548
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
5 750
Hundhälsa Har alltid haft större hundraser där rekommendationer varit att motionera växande hund försiktigt. Efter diskussioner med hundfolk så...
Svar
13
· Visningar
1 158
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
986
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp