Uppdateringstråd 30

Sticker in huvudet och länkar till en gratis föreläsning om husdjur i kris

https://www.studieframjandet.se/ore...xqs6sZJ1pUI4y9kDcQ_aem_AHnZ4GunRvzkgxO6CPKTbw

Vecka 39 är det beredskapsveckan och då passar vi på att lyfte en föreläsning om vad som kan hända vid en kris, och hur man praktiskt kan förbereda sig och öva sin beredskap.


Innehåll

Du som har djur är ansvarig för att djuren mår bra till vardags men även vid kris eller krig. Därför är det viktigt att lära sig mer om vad som kan hända vid en kris, och att man också praktiskt förbereder sig och övar sin beredskap.
Eva Ladberg från Svenska Blå Stjärnan kommer att föreläsa om krisberedskap för dig som har hund. Eva är husdjursagronom och arbetar med krisberedskap inom djurområdet. Föreläsningen kommer att handla om hur du som hundägare ska bli bättre förberedd för en kris. Vad behöver du ha hemma till hunden, vad behöver du och din hund kunna och hur övar du med din hund är några av de saker som tas upp under kvällen.
Vi kommer även att ta en titt på en studieplan för hur du som djurägare kan hantera en kris.
Efterföreläsningen kommer du att kunna ställa frågor till Eva.
Vill du läsa mer om Krisberedskap för dig och dina sällskapsdjur så finns det massor av information,

Föreläsare

Eva Ladberg, Blå Stjärnan.

Plats

Digitalt, Teams. Länk skickas ut samma dag.

Varmt vällkomna!

#beredskapsveckan
 
Trodde jag hade en veterinärtid till Bog idag, med det var tydligen imorgon. Lagom kul, får åka tillbaka imorgon igen. Nu hittar jag dit i alla fall. Vill ha en second opinon på Bogs rörelsestörning. Den är bättre, men dyker upp helt oregelbundet, och jag känner att det vore bra om någon mer kikade på honom och alla bilderna vi tagit. Vi kanske får leva med en rörelsestörning resten av hans liv, men har fått tid till en vet som ska vara riktigt bra nu.
 
1000008526.jpg

Har glömt att visa vad jag fick med när jag hämtade Xarko!
En tygkasse och en tävlingspärm med hans namn på och ett halsband som man använder i fransk ring med kennelnamnet på 😊
 
Idag har vi varit hos veterinären för besiktning till försäkringsbolaget (mitt franska dög inte 😒) och det var inga problem. Han hoppade glatt upp på bordet och lät sig hanteras, även om han såg djupt miserabel ut när hon drog i benen på honom.
Vi hamnade mitt i ett skollopp med påvägen dit men han tittade mest på alla barn som kom springande så en bra dag!

Nu är det vilostund för den unge herrn så ska vi ta tag i att köra mer klicker sen i em.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 548
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
5 724
Hundhälsa Har alltid haft större hundraser där rekommendationer varit att motionera växande hund försiktigt. Efter diskussioner med hundfolk så...
Svar
13
· Visningar
1 157
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
986
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp