Uppdateringstråd 30

Ah, här sitter jag i fåtöljen och fryser och men har hundar som ligger sängen. Sängen bokstavligen lutar åt vänster för att det är där vi brukar ligga men ibland blir det lite väl tajt. Jag buffar försiktigt på Alvin eller lyfter honom fast han knappt reagerar. Samm med Milou. Helt omöjligt.

Dom avlades ju bland annat för att hålla ägarna varma vilket märkts,dom ligger inte bara nära utan typ under huden på oss människor.
 
Senast ändrad:
Alltså den där Ebrah :rofl: Hon låg en bit bort i soffan, kände sig lite ensam och övergiven och ville gärna ha klappar. Som alltid. Men hon kunde såklart inte komma och lägga sig bredvid mig utan stirrade istället argt på mig och pep lite då och då. Men så kom brorsan hit från sängen, och han hoppade upp och la sig bredvid mig (och Lily, som också är här i soffan). Då plötsligt gick det jättebra för Ebrah att komma närmare!

Men, nu när de två andra redan var på min vänstra sida så fanns det bara plats på min högra sida. Och eftersom den är bort från fönstret så är den platsen inte riktigt lika bra. Vad gör Ebrah då? Jo, spanar in en liten ruta mellan mig och de andra två, kanske 15x20cm. DÄR ska hon lägga sig. Och det gör hon också, även om hon hamnar halvt upp på Lily också.

Nu ligger därför alla tre på min vänstra sida och alla tre tittar ut genom fönstret samtidigt, förutom när salukipojken vill vila och därför använder sitt favoritgosedjur som huvudkudde. Lily, hon har lagt sig på en riktig kudde och Ebrah använder Lily som kudde. Båda syskonen lånar dessutom lite av min filt.

De är så söta och mysiga, och lite knäppa :heart
 
Men Har ju skaffat flera kameror för att hålla koll på dom, och dom är mycket bättte än dom gamla. Var iväg en sväng på förmiddagen. Min stora oro är att dom ska skälla och yla som i lägenheten. Milou gör det nu också men jag har en plan för att få ordning på det. När det var båda som idag så satt Milou på dörrmattan ochnAlvin låg bredvid och såg nästan ut som att han sov och det gjorde han säkert. Inget pipande, skällande, ylande eller springa runt, dom såg lugna ut, så skönt
 
I morgon har Emma-Sue bott hos mig i 4 veckor. Hon har inte kissat inne pa over en vecka nu, men det beror nog mest pa att det inte regnar sa dorrar kan vara oppna och att jag ar bra pa att se till att hon gar ut ofta. Hon kan nastan kissa och bajsa pa kommando nu, men alla kommandon ar fortfarande valdigt latta att bryta da henne's hjarna ar som "Oh look a squirrel" oftare an att hon kommer ihag vad det jag sager betyder :p
 
I morgon har Emma-Sue bott hos mig i 4 veckor. Hon har inte kissat inne pa over en vecka nu, men det beror nog mest pa att det inte regnar sa dorrar kan vara oppna och att jag ar bra pa att se till att hon gar ut ofta. Hon kan nastan kissa och bajsa pa kommando nu, men alla kommandon ar fortfarande valdigt latta att bryta da henne's hjarna ar som "Oh look a squirrel" oftare an att hon kommer ihag vad det jag sager betyder :p

Va?!! Fyra veckor??! Nää, det är max två! 😉😁
 
Min lilla terrier som blev jättedålig i början av veckan blev inlagd två dagar med jättehög sänka, hade en helt vanlig (jävla) uvi. 🙃
Hon gav matte sura uppstötningar eftersom det enda jag åt var cheeseballs och dumlekolor (och några knäckemackor).
Hon är född med en skada i ryggen så hon fick väldigt ont i den av uvi, så pass att bakbenen skaka och hon hade svårt att resa eller lägga sig.

Vi hade en toppen veterinär som tur var, och jag är så glad över att hon är hemma och blir sig själv mer och mer för var dag.
 
Känner inte för att göra en helt ny tråd för den här frågan så skriver här i stället.

Hur vanligt är det att valpar föds utan svans? Alltså inte raser som har naturlig stubbsvans, utan att en hund som egentligen borde ha svans föds utan? Har ni hört om det här förut?
 
Känner inte för att göra en helt ny tråd för den här frågan så skriver här i stället.

Hur vanligt är det att valpar föds utan svans? Alltså inte raser som har naturlig stubbsvans, utan att en hund som egentligen borde ha svans föds utan? Har ni hört om det här förut?

Det kan forekomma med lindriga fall av Spina bifida, men sa vitt jag forstar ar det inte direkt vanligt i alla fall.
 
Vi var och tävlade i agility igår.
Tay och husse sprang två lopp i klass 3 och kom runt med lite fel på kluriga banor så inga placeringar att tala om.
Spock som brukar dundra fram som tåget var helt plötsligt lyhörd och känslig så på grund av det blev det lite missar när timingen blir helt annorlunda än vad man är van vid 😅. Jag är jättenöjd med honom, vi har ju inte kört mycket agility utan mest hängt i fårhagen senaste veckorna.
Lilla M var lite ofokuserad första loppet, det var nytt att springa i inomhushall på konstgräs för henne. När vi ändå diskade oss så passade jag på att belöna henne ett par gånger med leksak på banan. De två följande loppen sprang hon jättebra och kom runt felfritt. Det blev två 2:a platser med pinne 🥳. Så himla nöjd med henne, hon har ju varit iväg hos uppfödaren ett tag och inte tränat agility. Jag har haft för fullt upp sen hon kom tillbaka för att träna igenom henne ordentligt så hade inga förväntningar.

20240914_144237.jpg


Idag ska killarna få ett pass hos fåren, i övrigt ska vi ta det lite lugnt då både jag och husse känner oss små-krassliga..
 
Eftersom jag inte är helt frisk för långa promenader just nu blev det en tur till hundparken.

Där var en jättevacker pappis och senare kom en äldre man med en phalene och en pappis till. Så fyra fjärilar samtidigt. Måste vara lite av rekord. De och enlie terrierblandning höll full fart. Kul att se.

Terriern skällde ut fjärilarna eftersom de sprang ifrån honom. Han kutade på allt han orkade men kom inte ikapp och skällde ut dem. :D
Många glada svansar idag.
 
Nu har vi varit publik på utställning!! :) Fick träffa en hund av rasen jag varit intresserad av (väldigt ovanlig, men en dök upp!) och hälsade på så många vovvar som möjligt. Bra intryck av rasen och alla var väldigt trevliga trots att jag nog mest verkade som en helgalen fangirl… :o

Min mamma vill nu ha en afghanhund och min kille vill ha en borzoi. Så vinthundarna vann nog för oss :D
 
Nu har vi varit publik på utställning!! :) Fick träffa en hund av rasen jag varit intresserad av (väldigt ovanlig, men en dök upp!) och hälsade på så många vovvar som möjligt. Bra intryck av rasen och alla var väldigt trevliga trots att jag nog mest verkade som en helgalen fangirl… :o

Min mamma vill nu ha en afghanhund och min kille vill ha en borzoi. Så vinthundarna vann nog för oss :D
Var den ovanliga rasen också en vinthund? Vill ni kika mer på vinthundarna så se till att åka till någon lure coursing också. Ofta (tyvärr) så är det stor skillnad på hundarna som syns på utställningar och de som är på LC. Och så tycker hundarna att det är lite roligare med LC också, så man får se dem när det är lite mer liv och rörelse i dem :D
 
Kan konstatera att salukipojken är en lite känslig själ trots allt. Märker att om jag viftar med något ovanför honom (tex viftar till med en arm för att ordna till något lite snabbt), då hukar han sig och blundar. Och nu ikväll blev jag arg på Ebrah, för hon lyckades stjäla en burk fiskmat, öppna den och sprida ut över hela mattan...

Då när jag vrålade åt henne att gå och lägga sig (istället för att försöka springa bakom mig och slicka på mattan när jag försökte städa den), då sprang han iväg till sängen. Och han kom inte tillbaka ut förrän han märkte att jag satt ner i soffan och var lugn, en stund senare. Ebrah, hon såg mest ut att tycka att jag var en störig typ som inte lät henne äta upp all fiskmat och Lily, tja hon visste att det inte hade med henne att göra och brydde sig därför inte heller.

Han var ju också oförklarligt rädd för trapphustrappan när han kom hit, och tja, jag blir helt enkelt inte förvånad nu när han blir skrämd av saker som damerna inte alls reagerar på. Inte så att det är något problem varken för honom eller mig i vardagen, han är mest glad hela dagarna. Men tja, ändå, intressant med för mig ovanliga reaktioner.
 
Tränade på långa fråndrivningar med Tam idag, och plötsligt kom det en älgko med kalv springande tvärs över fältet, 40 meter från honom och fåren (jag stod många hundra meter bort). Han rörde inte en min, bara höll fåren så de inte skulle springa efter... 😂 Fick en bit av det på film:
https://www.instagram.com/reel/C_3HE7jo7Oz/?igsh=MWZ0MmVqczNtZzA4OA==

Men va snyggt gjort! Full fokus på sin uppgift. Och på de avstånden dina hundar arbetar 🥰👌🏼 vilket samspel
 
Var den ovanliga rasen också en vinthund? Vill ni kika mer på vinthundarna så se till att åka till någon lure coursing också. Ofta (tyvärr) så är det stor skillnad på hundarna som syns på utställningar och de som är på LC. Och så tycker hundarna att det är lite roligare med LC också, så man får se dem när det är lite mer liv och rörelse i dem :D
Nej, min var en liten terrier!! :)
Men ja, det blir nog nästa projekt. Utställning var en bra introduktion för familjen som hade noll koll på olika raser eller hur de ens ser ut. Afghanen som mamma blev så förälskad i var tydligen ganska o-afghanig, framåt och hoppig och överallt när han egentligen borde varit reserverad. Hade varit kul att få se dem springa, om det nu finns några som springer LC…

Hade också äran att bli ignorerad av minst fem salukis!!! :love::rofl:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 548
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
5 679
Hundhälsa Har alltid haft större hundraser där rekommendationer varit att motionera växande hund försiktigt. Efter diskussioner med hundfolk så...
Svar
13
· Visningar
1 150
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
986
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp