Har nu pratat ihop mig med två olika vänner som har hundvana katter och börjat planera för hur mina dårar ska få träna på att umgås med katt. Fördelen där också är att de katterna är vana vid koppelpromenader, så när det går bra inomhus kan vi träna mer på kontrollerade kattmöten ute. Nu har ju båda damerna bott med katt, men de vill gärna springa efter och leka ute (jo, jag är 100% säker på att det inte händer något om de väl kommer fram till katten). Salukipojken däremot... Där blir det nog munkorg på för säkerhets skull i början
(Och såklart blir det träning i små steg så att det inte blir jobbigt för katterna)
Tänker att nu när jag går ut med tre samtidigt hela tiden så är det trevligt med en påminnelse för dem om hur man uppför sig vid kattmöten. Nu får jag hålla stenkoll på dem och påminna dem om att gå bra, och så gick det ju åt h*vete förra veckan när de inte ville vara lugna. Den situationen vill jag inte hamna i igen, och det finns mååånga katter häromkring som dyker upp vid oväntade tillfällen.