Uppdateringstråd 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min största vikt vid egenskap är ju att jackan ska tåla väta o vind men samtidigt att man inte ska dö svettdöden för att den inte andas.
Ja kikade lite på hööks, men de finns inte i lager här omkring.
Jag har haft en jacka från Arrak, mycket nöjd tills jag växte ur den 😁
Engelsons har en hel del hundförarkläder. Jag tycker att de är prisvärda och har bra kvalitet!

Jag har en från Hööks (Bentley) som jag älskar. Enda nackdelen är att jag tycker att fickorna fram är lite små om man snabbt vill dra fram en godis eller leksak. Däremot är ryggfickan jättebra.

Alltså, jag fattar inte. Tre dagar i rad har ungdomar skjutit fyrverkerier på en skolgård en bit härifrån, mest vid ca kl 18, men idag körde de en omgång vid typ kl 15 också. Finns det något någonstans som kan tänkas firas nu, eller är det bara rena dumheter de håller på med? Tillstånd har de iaf inte, för första dagen kom polisen sättandes i full fart...

Inte för att hundarna bryr sig, men jag känner inte direkt för att gå ut bredvid folk som smäller ändå.

Mako godkänd kl 2 med 81 poäng, Bob godkänd kl 1 med 82 poäng och klassvinst, Zoe kl 2 89 poäng och klassvinst. Tam har tävlat för mycket på kort tid och hade egna idéer, så skampåle för mig och 75 poäng i kl 2 till honom.

Nu ska Tam jobba, Bob visslas in bättre, Mako stabiliseras framåt och Zoe fjäskas med inför stora Valdresprøve första helgen i Augusti.

Och jag ska njuta lite extra av att fortsätta med Bob, hunden som skulle avlivas för ett år sedan, för att han "inte gick att träna" ❤️

Mako godkänd kl 2 med 81 poäng, Bob godkänd kl 1 med 82 poäng och klassvinst, Zoe kl 2 89 poäng och klassvinst. Tam har tävlat för mycket på kort tid och hade egna idéer, så skampåle för mig och 75 poäng i kl 2 till honom.

Nu ska Tam jobba, Bob visslas in bättre, Mako stabiliseras framåt och Zoe fjäskas med inför stora Valdresprøve första helgen i Augusti.

Och jag ska njuta lite extra av att fortsätta med Bob, hunden som skulle avlivas för ett år sedan, för att han "inte gick att träna" ❤️
Grattis! Helt klart välförtjänt :heart:

Jag har haft en jacka från Arrak, mycket nöjd tills jag växte ur den 😁
Engelsons har en hel del hundförarkläder. Jag tycker att de är prisvärda och har bra kvalitet!
Försökte kolla på engelsson. Men hittar inte riktigt. Men lutar kanske åt en Arrak. Men de är egentligen lite dyra (samma med uhip)🙈
Men såg att catago har någon variant, men vet ej hur den är.

Känns som om jag kollat igenom hela internet efter regntäcken till hundarna utan att hitta något som duger och inser att jag nog kommer få sy något eget... Att hitta täcken till vinthundar är normalt sett skitsvårt. Att hitta täcken till en nästan 70cm lång vinthund är om möjligt ännu svårare (de flesta täcken går upp till storlek 60 eller 65). Jag vägrar betala dyrt för något med usel passform, dålig vattenpelare eller dåligt tillverkade.

Har funderat på det här, men gillar inte den höga kragen. Gillar inte heller att det är väldigt begränsat med färger, men det är egentligen ett mindre problem.
manuel-rain-petsam-2.JPG

Idag blev det vilodag för hunden med bara kortare promenader. Hon protesterade inte. Hon är inte förtjust i vare sig ösregn eller regntäcke.
1000002604.webp

Vi var på rallyträning i förrgår, blåbärsagility i går och ska tävla nosework i morgon, så det var rätt dag för vila och regn.

Känns som om jag kollat igenom hela internet efter regntäcken till hundarna utan att hitta något som duger och inser att jag nog kommer få sy något eget... Att hitta täcken till vinthundar är normalt sett skitsvårt. Att hitta täcken till en nästan 70cm lång vinthund är om möjligt ännu svårare (de flesta täcken går upp till storlek 60 eller 65). Jag vägrar betala dyrt för något med usel passform, dålig vattenpelare eller dåligt tillverkade.

Har funderat på det här, men gillar inte den höga kragen. Gillar inte heller att det är väldigt begränsat med färger, men det är egentligen ett mindre problem.
manuel-rain-petsam-2.JPG
Jag har fått upp en del reklam för Paikka.pet på sistone, de har kläder för vinthundar. Även sett en Whippet hane i mitt Instagram flöde som har en regnjacka därifrån.

manuel-rain-petsam-2.JPG
Non stop? Kollade på en video om ett av deras täcken där en whippet hade det på sig?

manuel-rain-petsam-2.JPG
Min mamma gav ju upp med att hittade passade täcke till Corinne Whippet som inte kostade multum. Hon sydde ett täcke i galon med fleece, bästa täcket ever, önskade hon kunde sy ett i galon till Lystra. 😅

Okej, det lönar sig här hemma att vara liten, söt och gammal. Jag håller på att skämma bort Alvin mer och mer. Men som pappa och jag sa är det att sätta lite guldkant på livet han har och låta hans liv som senior bli så bra det bara går. Eftersom han är döv får jag köra handtecken på allt och jag upplever att han kan läsa ansiktsuttryck. Han gillar att visa sina favorit trick. Då blir han stolt. Favoriterna är vinka, kampa med leksaker och leta targets, klatsch, stå på Milou på tusen sätt och Milou som snällt låter honom hålla på.

Tränat så mycket med dom tillsammans så dom är bekväma med varandra. Milou kan hoppa över Alvin både när han står och ligger ner, Alvin kan krypa under Milous mage och ställa sig med framtassarna på Milous rygg. Sen kan dom dansa can can på bakbenen och stå på bakbenen och kramas. Flera liknande saker så när Alvin vill visa hur duktig han är kan ställa sig hej vilt på Milou, det kan bli på huvudet med en tass mitt på nosen eller vad Alvin får för sig. Milou är ju en go och glad hund så om han kan hänga på och ha lite roligt så är han med på Alvins trick.

Nu är han nöjd, matte lägger sig i soffan och tittar ikapp Falsterbo och är stilla en stund innan hon sätter igång evighetspackandet igen. Det blir aldrig klart, hur kan man ha så många saker? Och hur ska allt få plats i huset?

@Malibu_Stacy Hur går det för er? Tänker på er :heart
Tack! Hon har varit hemma några dagar nu och vi har åkt upp till landet. Idag är första dagen hon varit helt sig själv rent allmäntillståndsmässigt. Tiggt mat, lekt med leksak, viftat mycket på svansen och galopperar på promenad. Men aptiten är inte som den varit (dvs ett matvrak som inhalerar maten). Hon äter men långsammare och ratar oftast det hon åt gången innan så hon vill ha varierat. Ganska typiskt för njursjuka hundar. Hon får fortfarande mediciner och dricker och kissar en del. Jag tror hon fått en kronisk skada på njurarna som inte kommer gå över (med säkerhet kan man inte säga det förrän om 3 månader men det faktum att hon har kvarstående symtom tyder på det).
Jag hoppas hon kan må bra ett tag till och sen får hon somna om hon blir sämre. Inte riktigt så jag hade tänkt mig att det skulle bli, men man kan ju inte styra över vad som händer. För 1,5 månad sedan vann hon liksom Best in work på dvärgschnauzercupen i 28 gradig värme (totalen av rally, lydnad och agility).
De senaste dagarna har jag börjat kunna slappna av lite. Fortfarande slår ångest, oro och sorg till över det som hänt och det som komma skall, men jag har också kunnat känna glädje och slappna av en del och njutit av sommarsemester. Dahlia är och kommer alltid vara min speciella lilla hjärtehund och jag vet inte hur jag ska leva utan henne. Jag har tagit bort två egna hundar tidigare, det är alltid tufft, men med henne kommer det vara vidrigare än någonsin tidigare.

Jag har fått upp en del reklam för Paikka.pet på sistone, de har kläder för vinthundar. Även sett en Whippet hane i mitt Instagram flöde som har en regnjacka därifrån.

Non stop? Kollade på en video om ett av deras täcken där en whippet hade det på sig?
Har både Non Stop och Paikka på jobbet, så har funderat på båda. Kruxet där är att damerna ligger mitt mellan två storlekar på Non Stop och jag gillar inte Paikkas färger :o (Är det dyrt vill jag att det ska se åtminstone ok ut). Men, jag kanske testar dem igen nästa gång hundarna är med på jobbet och det är lite lugnt...

Är helt slut efter en heldag på jobbet, från öppning till stängning. De stackars dårarna har inte fått göra direkt något heller, men å andra sidan kändes det som om de behövde en vilodag ändå... Nu skulle dock sambon ut på promenad för något mobilspel som han börjat med, och var ok med att ta alla tre ut på promenad, så de får röra på sig lite mer i alla fall.

Har nu köpt en låda med färskfoder för aktiva hundar, sådant foder som mina inte kan äta eftersom de blir för tjocka. Men salukipojken har gått ner i vikt, trots att jag vill ha upp honom i vikt. Så nu får det bli lite annan mat. Hjälper inte det så ökar jag på mängden också såklart. Har redan ökat lite på mängden torrfoder (han får både och nu), men han skulle nog inte ha något emot om jag ökade mer :p Han försökte stjäla middag från Ebrah nu idag, och lärde sig snabbt att det var en oerhört dum idé. Herrejävlar så sur hon blev!

Och justja, Ebrah löper nu också. Salukipojken är nu till en början fullständigt ointresserad. Jag gissar dock att det kan komma att ändras, så när han väl börjar bli lite för intresserad av sin syster, då får han bo hos prov-hemmet igen. Så får väl de fundera ännu lite mer på om de vill ha honom eller inte (fast jag har någon liten förhoppning om att han inte ska bli speciellt brydd, så att han kan fortsätta vara här hela tiden...).

Oh, jag kan alltså kalla mig EXPERT nu? Vad kul!

(Alltså, jag har inget emot tipsen som delas i artikeln, däremot känns det så fånigt när allt och alla ska kallas för "experter" på något.)
Ja det är lite tröttsamt men det är nog svårt att lösa i rubriksammanhang, det förklaras ju i texten sen. (Fast inte ens det skulle jag kalla för expertis. Men å andra sidan kallas ju Fredrik Steen hundexpert i alla sammanhang, har dock aldrig sett honom lista sina utbildningar ...)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 703
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Blev inspirerad av valpbilderna i uppdateringstråden och tycker att vi borde visa hur våra hundar såg ut som plutte-valpar och sen hur...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 494
Senast: Troll
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 765

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17
  • Föräldrar till barn som rider