Nu har vi varit på återbesök hos veterinären med salukipojken. Hans mun har läkt helt som planerat och allt såg ut som man hoppats på. Tyvärr har veterinären semester nu, men om en månad har vi tid för att ta bort fler tänder. Vet inte om man kanske skulle försöka få en tid hos annan vet för att göra det tidigare, eller om man ska tänka att det är bra att det är samma veterinär båda gångerna och att det är bra att inte söva honom två gånger tätt inpå varandra? Hans tänder är verkligen bedrövliga och måste åtgärdas (bland annat är det ett som ett "hål" ovanför en tand för att tandköttet dragit sig så högt upp att man nu ser tandrötterna, och det är påbörjad tandlossning på några tänder
). Jag tänker att det ju borde göra ont och vill bara hjälpa honom så snabbt det bara går. All tandsten är borta, magen är bra idag igen och jag testar på nytt med Metacam, men ja... Stackars lilla hund som ska gå omkring med den där munnen...
Efter veterinärbesöket tog vi en promenad i skogen. På karta hade jag sett att det fanns som en 3km lång vandringsled och det var något som även sambon tyckte lät överkomligt. Alltså... Den där sträckan kändes som minst det dubbla! Det gick konstant upp och ner, rejält branta backar och det var inte platta, fina stiga heller
På ett ställe kunde hundarna dricka vid vattnet och högst upp på ett berg med otrolig utsikt tog vi en liten paus. Salukipojken la sig ner direkt för att vila, han är ju inte direkt van vid sådana här äventyr, men han var väldigt, väldigt glad. Visade sig förresten hos veterinären att han faktiskt gått ner lite i vikt, vilket är tvärt emot vad vi önskat. Samtidigt ser han rundare ut på foto, för redan nu kan man se hur han börjat få lite mer rumpmuskler och blivit lite mjukare i hela överlinjen. Men ja. Mer mat får det bli, för han tänker nog inte dra ner på tempot direkt
Visa bifogad fil 148950