Idag fyller de år, älskade syskonen
Nu är de 9 år gamla!
Vi inledde med att åka till en "terrängrastgård", en bit inhägnad skog där de fick nosa, strosa och busa i ungefär 40 minuter. Liten promenad före och efter för att värma upp/varva ner och sedan var de ganska nöjda.
Därifrån åkte vi till jobbet, lät salukipojken bekanta sig lite med personalrummet och jag passade på att shoppa en lickimat och en sorts godis som är i så små och mjuka bitar att de faktiskt går att ge trots nyopererad mun. Jag passade på och väga dem också, och sedan smet vi in på Arken Zoo och kikade lite där också.
Väl hemma igen, nästan 4 timmar efter att vi gått hemifrån, så var alla helt slut. Framförallt salukipojken som inte riktigt är van vid äventyr. Vi alla sov en stund, men när det var dags att gå ut igen för liten rastningsrunda så ville lurchervännen med!
Under tiden lurchern sprang i rastgård passade jag på att fotografera några porträttbilder på syskonen. Tyvärr fick jag inget på dem tillsammans. Det hade krävt mer tid och tålamod, och kanske lite svalare väder.
Eventuellt försöker jag fotografera lite mer ikväll, annars gör jag det imorgon, för då ska vi äntligen träffa en bror som bor ungefär en halvtimme från oss! Vi har inte setts på evigheters evigheter, och det finns knappt några bilder på honom heller, så det ska vi såklart se till att ordna
Vi har hunnit med att vila lite på gräsmatta också, något som absolut är en favoritsysselsättning här. Allt som innebär att man är utomhus är sådant som uppskattas.
Visa bifogad fil 148501