Idag tog vi en ordentlig långpromenad trots värmen. Det blev lite längre än planerat, men jag hade åtminstone med vatten till rastgården så att de kunde dricka efter att ha sprungit. Vi passade på att kika in i en djuraffär som tyvärr bara hade pyttesmå regntäcken och sedan lufsade vi hemåt. Det blev några stopp för att vila på olika gräsplättar i skugga, för fy så trötta och varma vi blev alla fyra.
Väl hemma igen fick dårarna lunch, salukipojken fick mest eftersom han är lite tunn och det slukade han som alltid med god aptit.
Han har också slutat vara rädd för trappan i trapphuset och skyndar inte in i lägenheten längre (i början kastade han sig in så fort jag öppnade dörren för att trappan precis bredvid var läskig, och han tryckte sig mot väggen när vi skulle gå längs med trappan för att komma ut). Ögonen har jag inte behövt göra rent på två dagar och igår kunde han äta ett litet mjukt tuggben, en sån där "dentaltugg" från Monster. Det är så fint att se honom göra framsteg både fysiskt och psykiskt