Nu sitter jag hemma med nyopererad salukipojke. Fyra stora tänder har tagits bort, bland annat den största längst bak i överkäken. Och fler tänder måste bort, men det går ju inte att ha en hund nedsövd hur länge som helst och det måste få en chans att hinna läka på några ställen i munnen innan man fortsätter. Stackars lilla killen... Veterinären ringde mig när hon var klar och gav en mycket noggrann och bra beskrivning av allt. Vi pratade länge, och var helt överens kring allt.
Om en vecka ska vi på återbesök för att se så att allt läker ordentligt. Och alltså, min sambo... Han fick boka in den tiden, men eftersom jag inte uppdaterat vår gemensamma kalender visste han inte hur jag jobbar. Så han bokade in en tid på en dag som skulle fungera för honom, såg till att den var efter den tid då det kan vara mycket bilköer men ändå så tidigt som möjligt för att det inte skulle bli varmt och jobbigt i bilen
Han försökte verkligen tänka på allt för att det skulle bli så bra som möjligt.
Lilla salukipojken ligger nu bredvid mig i soffan, lite orolig ibland, lite vimsig stundtals, lite varm också (det här vädret gör det ju inte bättre med något), men ser nöjd ut när jag sitter nära
Han är så fin. Och jag måste prata med sambon om att ha tre hundar...