Uppdateringstråd 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och där började valpen halta efter vila och det sitter högt upp, värmer ut jättefort. Han är 16 veckor.

Ska ringa riket runt och jaga ortoped på måndag. Blir hage och koppelpromenader tillsvidare.
Tänker såklart OCD, men har vi tur är det för att vi bott i hus med inhägnad trädgård där han röjt massor hela veckan och bara är stel, men har inte så stora förhoppningar. Uppfödaren är sjukgymnast för hund och håller med om att vi ska åka och röntga så det känns skönt.

Känns som att det kommer bli svårt att hitta en tid såhär på sommaren. :banghead:
Åh då vet jag nog vem din hund kommer ifrån! Vi har jobbat ihop. Gillar hennes hundar mycket.
Håller tummarna för att det bara är något tillfälligt med Bog. Förstår din oro dock!

Åh då vet jag nog vem din hund kommer ifrån! Vi har jobbat ihop. Gillar hennes hundar mycket.
Håller tummarna för att det bara är något tillfälligt med Bog. Förstår din oro dock!
Dom är väldigt sociala och roliga! Bog är likadan. 😅

Hoppas också på tillfälligt men också på om det är OCD att det är lätt att operera och rehabilitering gör att han kan leva ett normalt liv. ❤️ Jag har distansstudier hela hösten så har i alla fall gott om tid för rehab. 😅

Började kolla lite på bilder från utställningen förra helgen. Partnern var flitig med kameran så tillsammans fick vi ihop säkert 4000 bilder :rofl: (varav de flesta är hans).

Men. Jag blir så sur på mig själv. Två vänner hamnade att stå med BIR och BIM, när vi hade vår COO-klass. Självklart fotograferade jag dem vid domaren fint uppställda. MEN ett jättefint vandringspris från Lilys uppfödare står på fel sida ena hunden så det syns knappt och en inte allt för tjusig påse med priser står så att den hamnar framför ena hundens framben på varje jäkla bild. Det är tydligt även på andra bilder att jag var trött mot slutet av dagen, för det är så många småmissar i kompositionen av bilderna som verkligen stör mig. Försöker göra det bästa av dem ändå och i fallet med priset som står på fel sida hunden så ska ena hundägaren faktiskt kolla om hon kan flytta på det i Photoshop så att det åtminstone går att se i bilden...

Så. Nästa år ska jag vara en duktigare fotograf. Jag antar att det är sånt här som gör att man lär sig. Och det är inte heller lätt att få bilder där båda hundarna + handlers + domare alla ser snygga och avslappnade ut samtidigt :D

Som tur var fotograferades det också några bilder vid sidan av utställningen, för att få något riktigt fint på vissa av våra hundar. Det blev betydligt bättre.

Hon är populär hos sina kunder här också, vi har bara bra erfarenheter och ska faktiskt snart på en års-check igen har jag tänkt :) Tacksam att vi har minst två skickliga leggade i närområdet, även om jag så klart hoppas att vi inte ska behöva det i samma omfattning med Terrorn som med älsklings-Skrället.

På väg hem från jobbet, får skjuts av partnern pga ösregn. Hundarna är väldigt nöjda åt att få åka bil :p

Såg också nu att jag fått inbjudan att åka och hälsa på några bekanta utomlands. Det blir såklart en salukirelaterad resa, men också vad som borde vara en fantastisk fotoresa.

Så, nu har jag stående inbjudan till tre olika länder för salukifotografering i häftig natur och då även möta erfarna uppfödare med mycket att lära ut och intressanta hundar att träffa. Herrejösses. Hur ska jag få råd med allt? :rofl:

Mör efter en riktigt mastig kurshelg 🥴 Men amajgad, så roligt det är att träna hund! Och särskilt MIN hund, som rent objektivt är världens roligaste och bästa 😁 Hon fick så många kommentarer av andra kursdeltagare om både hennes personlighet (härlig!) och exteriör (atletisk! en sån rottweiler vill man ha!) vilket såklart kändes extra roligt.

Väldigt kul också att få en massa bra tips in lydnadsmomenten, som jag ju drar mig för. Nu ska jag dåsa i soffan med ett glas vin och bearbeta allt 😅

Fotot taget av instruktör Cari Rörström när vi tränade kryp. Det hade inte Bella gjort förr, men hon tar sig an allt som en intensiv, kreativ liten Pippi Långstrump 😉

IMG_2062.webp

Vad tänker vi om storpudel inom bruks? Eller måste jag ner på mellan? Vet direkt vem jag skulle vilja köpa mellanpudel av, men jag tycker dom är så små :angel:

Vad tänker vi om storpudel inom bruks? Eller måste jag ner på mellan? Vet direkt vem jag skulle vilja köpa mellanpudel av, men jag tycker dom är så små :angel:
Funderar själv på mellanpudel som nästa hund. Och även om det förhoppningsvis är många år dit så har jag börjat skriva upp intressanta kennlar. Så om du vill får du gärna skicka PM om vilken du funderar på. Planerar du hund för bruks har vi nog ganska lika kriterier även om jag håller på med andra grenar (rally och heelwork).

Pappa hade en mellanpudel som stallhund/golfhund/alltiallohund för "evigheter" sedan. Lagom storlek, inga pyttar och inga giganter.

På väg hem från jobbet, får skjuts av partnern pga ösregn. Hundarna är väldigt nöjda åt att få åka bil :p

Såg också nu att jag fått inbjudan att åka och hälsa på några bekanta utomlands. Det blir såklart en salukirelaterad resa, men också vad som borde vara en fantastisk fotoresa.

Så, nu har jag stående inbjudan till tre olika länder för salukifotografering i häftig natur och då även möta erfarna uppfödare med mycket att lära ut och intressanta hundar att träffa. Herrejösses. Hur ska jag få råd med allt? :rofl:
Men så härligt och roligt!! 😍

Men så härligt och roligt!! 😍
Ja :D och jag har ganska ordentliga planer för åtminstone den ena resan, den som praktiskt är svårast att genomföra. Behöver egentligen bara bli rik för att ha möjlighet till allt. Men med tanke på att jag kan bo hos folk jag känner istället för att bo på dyra hotell så blir det åtminstone billigt för att vara resor, även om själva resandet i sig såklart blir att kosta.

Ja :D och jag har ganska ordentliga planer för åtminstone den ena resan, den som praktiskt är svårast att genomföra. Behöver egentligen bara bli rik för att ha möjlighet till allt. Men med tanke på att jag kan bo hos folk jag känner istället för att bo på dyra hotell så blir det åtminstone billigt för att vara resor, även om själva resandet i sig såklart blir att kosta.
Håller tummarna att du får ihop till alla tre!

Passat på att träna som bara sjutton i 2 dagar, för nu är det röd vädervarning två dagar framåt. Översvämmning, lerras och skredvarningar... Upp emot 60mm regn på en timme som värst, minst 100 mm första dygnet. Folk uppmanas stanna hemma från jobbet 😬 Då är inte ens jag sugen på att köra slingriga småvägar för att träna hund.

Det går stadigt framåt med lille Bob, väldigt go och glad liten hund är det ❤️ Så här såg det ut uppe på fjället igår, ca 3 veckor sedan han kom hit:
https://www.instagram.com/reel/CvkO8XrIrj3/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Zoe skulle parats i september men löper redan nu. Omregistreringen i NKK är inte klar så nu får vi vänta till nästa löp istället :(

Passat på att träna som bara sjutton i 2 dagar, för nu är det röd vädervarning två dagar framåt. Översvämmning, lerras och skredvarningar... Upp emot 60mm regn på en timme som värst, minst 100 mm första dygnet. Folk uppmanas stanna hemma från jobbet 😬 Då är inte ens jag sugen på att köra slingriga småvägar för att träna hund.

Det går stadigt framåt med lille Bob, väldigt go och glad liten hund är det ❤️ Så här såg det ut uppe på fjället igår, ca 3 veckor sedan han kom hit:=?
https://www.instagram.com/reel/CvkO8XrIrj3/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Zoe skulle parats i september men löper redan nu. Omregistreringen i NKK är inte klar så nu får vi vänta till nästa löp istället :(
Måste hon vara omreg för att paras?

Passade på att ta en cykeltur på nästan 5 km nu på morgonen innan det ska börja spöregna här, skönt att hon fått motionera lite för det blir inga långpromenader i regn här 😅

Och nu har jag inte sett någon hälta idag! Kanske att han hade åkt på någon smäll när han röjde i trädgården.
Ska försöka observera noga när han vaknar nästa gång. Kommer ändå åka och kolla upp det.

Uppfödaren har dock ordinerat två veckors koppelpromenad och hage, så lär bli kul. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka