Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det får du fanimej göra. När jag åker rulltrappa är jag rädd att mina matkassar ska fastna. Jag skulle aldrig våga ge en hund förtroendet att avgöra när den ska parera sista steget. Alldeles för stor risk.

Tanten kunde liksom allt. Hon klev på och stod still, sen klev hon snyggt av.
Hon åkte motorbåt, skoter och motorcykel också...

Jag bär. LOVAR.

Vi hade en så himla fin jaktdag igår, men idag ligger jag hemma med nästan 40 graders feber :(
Det var så otroligt kuperat igår, jag gissar att 1,3 mil i 15cm snö, helt offroad, med tunga kängor och bössa på ryggen helt enkelt sög musten ur mig. Vaknade med halsont, men lite ont i halsen brukar ju inte vara så farligt tänkte jag och åkte ändå. SUCK.
Man behöver dock inget gymkort när man går som hundförare :p

Tur att P har med sig Ladda och Floyd på jobbet och att bara Otis är hemma. Han blir så mysig när han får vara helt ensam med matte :heart

Är det sthlms regler? Har aldrig sett sådana här.
Alltså. jag förstår hur fluffiga hundar och hundar med långa klor kan fastna men jag fattar inte vad de skulle fastna med annars.

Och klor verkar ju hundar dra av sig på rätt många andra sätt iom hur vanligt det är. Verkar vara rätt få som gör det i rulltrappor. Personligen tar jag hellre risken än springer runt och letar hissar på olika tågstationer.

De flesta hundar vi har haft inne som fastnat har varit korthåriga hundar.

Är det sthlms regler? Har aldrig sett sådana här.
Alltså. jag förstår hur fluffiga hundar och hundar med långa klor kan fastna men jag fattar inte vad de skulle fastna med annars.

Och klor verkar ju hundar dra av sig på rätt många andra sätt iom hur vanligt det är. Verkar vara rätt få som gör det i rulltrappor. Personligen tar jag hellre risken än springer runt och letar hissar på olika tågstationer.

216651.png

Den här typen av skyltar och liknande ser jag på så gott som varenda rulltrappa jag ser/åker oavsett stad.

I torsdags hände nått med Salle. Jag släppte ut dem i trädgården för morgonrastning precis som vanligt. Såg inget konstigt när han kom in men när han skulle gå ner från sin fåtölj tyckte jag det såg stelt och konstigt ut. Kollade honom och då visar det sig att han hoppar på tre ben och knappt vill sätta ner höger bak :nailbiting: Får lite panik och jagar fatt i fysion som kommer med rekommendationer om hur jag ska behandla och ger mig en tid idag trots att hon egentligen inte har mottagning. Han är lika illa på fredagen så då ringer jag veterinär som tycker jag ska fortsätta med koppelvilan, besök hos fysion och eventuellt veterinär därefter. Fixar hundvakt då jag ska jobba natt och inte vill ha en trasig hund i hundgård. I lördags när jag kommer hem går han så gott som helt normalt och idag kan jag inte se nått tokigt. Men vi åker till fysion ändå och kollar upp.

Vi skulle ha tävlat på söndag men det kommer vi troligtvis få skippa. Synd för det va nog sista chansen att få det där saknade 1:a priset för LP men han hälsa är ju viktigast.

Jaha nu har Tant Karin flyttat hem till oss. En väldigt lugn och sansad fd jakthund som.mest sover bort sitt liv :D Och fet som fasen eter att kompisens föräldrar matat henne med typ köttbullar och pannkakor :eek::banghead:
Just nu matvägras det, för torrfoder är under hennes värdighet enligt hennes höghet :D

Jag behöver lite foderråd, min har gått på rc satiety och det får hon också göra tills säcken är slut, men sen vill jag ge något med lite bättre innehåll för två medel aktiva familjehundar. Ideer och förslag?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 111
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
729
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
811
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna