Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
216651.png

Den här typen av skyltar och liknande ser jag på så gott som varenda rulltrappa jag ser/åker oavsett stad.

Nar jag hade Miss Mandy i Stockholm i nastan 6 manader FANNS det inga trappor och hissen var trasig pa ett par av de stationer vi stannade pa flera ganger under den tiden. Jag hade inget val annat an att lara henne att sta ordentligt i rulltrappan. Till mangas fortret.:grin:

Suck, skulle klippa Otis klor lite snabbt nu och ser att jag missat att han spräckt en klo på vänster fram :down: Troligtvis under jakten i söndags. Jag däckade ju i 39,5 graders feber när jag kom hem och missade helt enkelt klon då.
Det ser ut som att han fläkt upp den, men han är inte öm om man klämmer på den. Pulpan ligger lite halvt blottad och trycker man in där så är han öm så klart.
Avvakta?

Åh, och under tiden jag skrev det här sprang han och pissade där jag torkade upp lite blod från Ladda i morse :banghead: Löptik + valp + stissig Otis + influensa/halsfluss hos matte är ingen bra kombination. Hade inte P haft med Ladda och Floyd på jobbet och kastering är inplanerad för Otis till hösten hade jag nog fått en hjärtinfarkt just nu.

Suck, skulle klippa Otis klor lite snabbt nu och ser att jag missat att han spräckt en klo på vänster fram :down: Troligtvis under jakten i söndags. Jag däckade ju i 39,5 graders feber när jag kom hem och missade helt enkelt klon då.
Det ser ut som att han fläkt upp den, men han är inte öm om man klämmer på den. Pulpan ligger lite halvt blottad och trycker man in där så är han öm så klart.
Avvakta?

Åh, och under tiden jag skrev det här sprang han och pissade där jag torkade upp lite blod från Ladda i morse :banghead: Löptik + valp + stissig Otis + influensa/halsfluss hos matte är ingen bra kombination. Hade inte P haft med Ladda och Floyd på jobbet och kastering är inplanerad för Otis till hösten hade jag nog fått en hjärtinfarkt just nu.
Visst äääälskar vi våra hundar :meh:

:rofl::rofl::rofl:

Visst äääälskar vi våra hundar :meh:

:rofl::rofl::rofl:

Just idag är de inte populära! Otis höll dessutom låda hela natten eftersom det var snöras på taket. Varje ras resulterade i en rejäl skallgivning :banghead: Visst att jag vill att de vaktar lite men.....
Han som var så gosig och lugn igår.

Verkar dessutom ha åkt på en rejäl halsfluss, med tillhörande jävla äckel i halsen :yuck: Får nog ringa vårdcentralen i morgon.

Mvh, har gnällt klart nu :p

Avvakta?
Så länge det inte är infekterat hade jag inte gjort ett dyft. Kanske lindat med lite vetflex vid promenader för att stoppa smuts.

Min erfarenhet är att de allra flesta kloskador är helt odramatiska och läker av sig själva.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 112
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
730
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
811
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix