Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har valparna laggt sig rätt. Magen är inte alls lika bred och jag har sett två samandragningar. Hon är av den rensliga typen som tvättar sig en del så några övriga spår finns ej.

Oj...nu kom en rejäl sammandragning till. Valparna är helt klart på väg att lägga sig i kö till utgången :up:
Tycker att du ska skriva i din valptråd eller skapa en ny, så att vi inte råkar missa något :D

Mötte precis en stor lösspringande Huskey eller dylikt mitt på motorvägen :( Ringde och anmälde till polisen, hoppas verkligen att den klarar sig :( :(

Fy! Det finns ingen facebookgrupp för området där det går att skriva om den? Det gick inte heller att fånga in hunden? :(
Min mamma som körde bilen blev livrädd och trodde att det var en varg och ville inte stanna, när jag väl övertygat henne om att det var en hund (30 sek) så var den för långt borta :( Hon åkte dock tillbaka sen när hon hade skjutsat hem mig och då hade hon inte sett den varken död eller levande... Så hoppas att den kom bort från motorvägen åtminstone. Men kändes väldigt olustigt :(
Bra tips med Facebook! Ska göra det.

Nu ar vi hemma och har hunnit ata efter en lang (l.a.n.g) dag med hundtraning. Vi startade vir 8 med spar ... sedan lydnad pa plan for att avsluta med skydd ... Jag kom hem efter 6 pm. Jag ar helt slut.

Jag undrar vad jag gett mig in pa. Jag har nu tre hundar for alla tre faserna :cautious: Diva behover dessutom ga tillbaka lite (mycket, men det kanns sa negativt att saga:p) i spar och hon och Tate ar nu pa det stadiet att de bada behover 10 korta spar var ... med 20-30 steg och en bit godis i varje steg.:arghh: Forstar nagon vad det gor med min kropp att boja mig ner och gomma godis i VARJE fotsteg for Tate och i stort sett varje for Diva :crazy: Miss Mandy har 200 - 300 steg med godis kanske i vart tredje ... Jag kanner mig som en invalid nu. Det blir garanterat inte spar varje dag har inte.:grin:

Alla tre var super, SUPER, :D i dag dock. Jag sabbade Diva's spar, det ar bra om man vet var man ska sa man kan hjalpa hunden lara sig hur hon ska fixa problemen. Tate var super duktig men inte jag:o, och Miss Mandy var en stjarna som vanligt och alla tre var super stjarnor i de andra tva faserna.

Hundarna vaknade, fick middag och jag rastade Ebrah. Därefter fick jag för mig att de skulle få testa sin nya aktiveringsleksak (en träplatta från Nina Ottoson som kräver tankeverksamhet för att de ska nå godisbitarna). Det var tydligen jobbigt, för nu har Aysu somnat igen. Hon ser glad och jättetrött ut :D Ebrah somnade hon med, så fort jag sa åt henne att lägga sig ner.

Plugg idag med. Nu är klickerblocket på utbildningen avklarat och Tinja har fått träna tills hon knappt vet ut eller in
empty.gif
:heart Hon var så trött på tunnelbanan att hon klämde sig upp mellan mig och en man, till hans stora förtjusning. Han blev så glad när hon gav honom en puss, finaste tösen
empty.gif
:love:

Det är så skönt att ha en hund som bara hänger på och finner sig i allt. Glider igenom folkmassorna på T-centralen, chillar i famnen när jag bär henne up och ner för rulltrappor, nosar gärna på folk som bjuder in till det (och vissa i förbifarten :rofl:
empty.gif
).

Jackie har för första gången fått prova att dra med sele och med mig i midjebälte, hon var såååå duktig och det kan hända att i år blir året jag köper mitt första par skidor!
Egentligen är hon sjukpensionär men just nu går hon inte på någon smärtlindring och hon måste få göra något för att huvudet ska må bra.

Det var INTE lätt för den här tjocka tanten att jogga och filma samtidigt!

Plugg idag med. Nu är klickerblocket på utbildningen avklarat och Tinja har fått träna tills hon knappt vet ut eller in
empty.gif
:heart Hon var så trött på tunnelbanan att hon klämde sig upp mellan mig och en man, till hans stora förtjusning. Han blev så glad när hon gav honom en puss, finaste tösen
empty.gif
:love:

Det är så skönt att ha en hund som bara hänger på och finner sig i allt. Glider igenom folkmassorna på T-centralen, chillar i famnen när jag bär henne up och ner för rulltrappor, nosar gärna på folk som bjuder in till det (och vissa i förbifarten :rofl:
empty.gif
).

Hade aldrig orkat bära Ammo i rulltrappor, han får banne mig stå på sina egna ben :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 106
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
811
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix