Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det går alltså att slipa eller byta? Tack och lov! Det är en Oyser så det är ingen "skitmaskin" och den är nog bara 2 år gammal.

Menar du oster?
Där går skären att byta ut i alla fall.
Lyckliga fåret tar emot skär för slipning. De blir aldrig fullt lika vassa som ett nytt men absolut så att det duger för vardagsklippning.
Jag rekommenderar också att rengöra skäret med clipper spray samt olja in det efter varje användning så håller det längre :)

Kan inte någon avla fram en stor variant av Chihuahua (typ 40-45 cm) och en långbent variant av Corgi? :angel:

Jag tycker Chihuahuas är fruktansvärt söta och många väldigt trevliga, men alldeles för små. Corgis är också sådär härligt söta och roliga, men för kortbenta. Vad ska jag då ha som pensionärshund?? :rofl:

"PENSIONÄRSHUND"??!! :eek:

:(

:angel::D
Jag kommer vara en aktiv pensionär!
Men jag gillar inte att böja mig ner.

Alltså, jag måste demonstrera lite allmänt. Tycker nämligen att det är himla tråkigt med folk som bara ser en söt och tjock hund när det finns så mycket potential i corgis därute. Likadant med grupp 9-hundar, tänk om folk insåg vilka roliga hundar det finns i den gruppen och vad de faktiskt är kapabla till, annat än soffvärmare.

Alltså, jag måste demonstrera lite allmänt. Tycker nämligen att det är himla tråkigt med folk som bara ser en söt och tjock hund när det finns så mycket potential i corgis därute. Likadant med grupp 9-hundar, tänk om folk insåg vilka roliga hundar det finns i den gruppen och vad de faktiskt är kapabla till, annat än soffvärmare.
Jag vet att Corgis är pigga och aktiva hundar, precis som Chihuahuas också kan hänga med på allt möjligt. Det var liksom ett skämt.

Jag tycker inte någon hundras ska fungera enbart som soffvärmare.

Jag vet att Corgis är pigga och aktiva hundar, precis som Chihuahuas också kan hänga med på allt möjligt. Det var liksom ett skämt.

Jag tycker inte någon hundras ska fungera enbart som soffvärmare.

Det var därför jag skrev "lite allmänt", det var inte specifikt riktat mot dig. :)

Menar du oster?
Där går skären att byta ut i alla fall.
Lyckliga fåret tar emot skär för slipning. De blir aldrig fullt lika vassa som ett nytt men absolut så att det duger för vardagsklippning.
Jag rekommenderar också att rengöra skäret med clipper spray samt olja in det efter varje användning så håller det längre :)
Ja det menar jag. Feta fingrar och pyttiga telefoner :cautious:

Har ju olja tror du jag använt den någon gång?:angel:

Någon som har tips på en bra Vinterhundjacka? Alltså till ägaren inte hunden. ;) Har inte lyckats hitta en bra vinterjacka som passar hunderiet. :(

Kan inte någon avla fram en stor variant av Chihuahua (typ 40-45 cm) och en långbent variant av Corgi? :angel:

Jag tycker Chihuahuas är fruktansvärt söta och många väldigt trevliga, men alldeles för små. Corgis är också sådär härligt söta och roliga, men för kortbenta. Vad ska jag då ha som pensionärshund?? :rofl:
Jag tänker ha italienare eller kanske någon fånig liten bichon som pensionärshund :p

Jag tänker ha italienare eller kanske någon fånig liten bichon som pensionärshund :p
Jag kommer nog vilja träna även som pensionär :rofl: Mormor som är 93 går fortfarande på teater, bakar, lagar mat ect (dock fick hon sluta gå på gymmet vid 90), och farmor som är 96 går varje dag ner till centrum för att handla och är vid sina sinnes fulla bruk. Eller tja, utom hörseln.

Så förhoppningsvis kommer jag kunna aktivt träna hund låååångt upp i åldern :D

Jag kommer nog vilja träna även som pensionär :rofl: Mormor som är 93 går fortfarande på teater, bakar, lagar mat ect (dock fick hon sluta gå på gymmet vid 90), och farmor som är 96 går varje dag ner till centrum för att handla och är vid sina sinnes fulla bruk. Eller tja, utom hörseln.

Så förhoppningsvis kommer jag kunna aktivt träna hund låååångt upp i åldern :D
Går ju utmärkt att träna med både italienare och bichon ;) Själv räknar jag med att bli typ... 50-60 år, så jag behöver egentligen inte fundera på pensionärshund.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 103
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 121
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
811
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka