Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill bara skryta om min hund, som var lös hela passet igår trots att en kompis stog nära med sin tik. Han var SÅ fokuserad och samlad, och inte en enda tendens till ärevarv när vi körde apporten och hopp över hinder. Snyggt fotgående med! Jag börjar vädra en tävlingsdebut nästa år :nailbiting::laugh:
Har jag sagt att jag älskar min hund?! <3 :love:

Jag vill bara skryta om min hund, som var lös hela passet igår trots att en kompis stog nära med sin tik. Han var SÅ fokuserad och samlad, och inte en enda tendens till ärevarv när vi körde apporten och hopp över hinder. Snyggt fotgående med! Jag börjar vädra en tävlingsdebut nästa år :nailbiting::laugh:
Har jag sagt att jag älskar min hund?! <3 :love:
Är det någon typisk dobbis-grej att köra ärevarv och sticka iväg trots att man är mitt under träning? Min kompis dobbis tränas i lina fortfarande, hon är nog snart 2 år :D

Jaaaaaaaaaaaa!
Jag och Photobucket är kompisar igen :up:
För att fira detta bjuder jag på några bilder från i förrgår på Calibra. Syster Criga skymtar med på några.
2016-11-09%20kalhygget%20006.jpg

2016-11-09%20kalhygget%20005.jpg

2016-11-09%20kalhygget%20047.jpg

2016-11-09%20kalhygget%20001.jpg

2016-11-09%20kalhygget%20048.jpg

2016-11-09%20kalhygget%20049.jpg

Är det någon typisk dobbis-grej att köra ärevarv och sticka iväg trots att man är mitt under träning? Min kompis dobbis tränas i lina fortfarande, hon är nog snart 2 år :D
Eh ja. :angel: De flesta dobermanns ÄLSKAR att springa.
Fast min uppfödare menar på att det inte är en ursäkt och att det inte är tillåtet så jag har arbetat massor med att alltid ha en rolig sak på mig när han får springa efter något annat så dragningen blir på mig (det och att matte faktiskt blir redigt förbannad om man inte lyssnar). Det har gett supermkt resultat och nu börjar det nog mer handla om att jag ska lita på honom.

Han går fortf inte att ha lös på promenader men jag tror han kommer gå att ha lös i arbete hela tiden snart. Kunde gå fritt följ runt kompisen med hund utan att han bröt kontakten :love:

Fast min uppfödare menar på att det inte är en ursäkt och att det inte är tillåtet så jag har arbetat massor med att alltid ha en rolig sak på mig när han får springa efter något annat så dragningen blir på mig (det och att matte faktiskt blir redigt förbannad om man inte lyssnar). Det har gett supermkt resultat och nu börjar det nog mer handla om att jag ska lita på honom.

Han går fortf inte att ha lös på promenader men jag tror han kommer gå att ha lös i arbete hela tiden snart. Kunde gå fritt följ runt kompisen med hund utan att han bröt kontakten :love:
Det där med lösheten får du jobba på. Räknar med att vi ska kunna gå upp till sjön och fika med hundarna när ni kommer på besök och det vore ju skittaskit om Ammo ska gå i koppel när de andra härjar i lingonriset :down:

Det där med lösheten får du jobba på. Räknar med att vi ska kunna gå upp till sjön och fika med hundarna när ni kommer på besök och det vore ju skittaskit om Ammo ska gå i koppel när de andra härjar i lingonriset :down:
Jag TROR iofs inte att Ammo skulle dra om han har massa lekkamrater liksom. Då finns det liksom ingen anledning för honom att dra. Det är ju värre om man går med honom ensam eller med en hund som inte vill leka/härja liksom.

Jag TROR iofs inte att Ammo skulle dra om han har massa lekkamrater liksom. Då finns det liksom ingen anledning för honom att dra. Det är ju värre om man går med honom ensam eller med en hund som inte vill leka/härja liksom.
Får hoppas han håller sig till tjejerna då ;)

I dag tog jag alla tre till en "sjalv tvatt" for hundar. Lite dyrt i langden med tre, men att ha ett upphojd "badkar for hundar" (inte alls ont i ryggen) flera olika shampoo, ett annat uphojt steg med flera olika tork apparater ... handukar som jag inte bohover tvatta och att inte behova stada efter oss ar guld vart.:p
MEN viktigast av allt ... jag kunde ta in den lille marodoren som ar mycket reaktiv till andra hundar (och framlingar, och ... :angel: ... inte ar han en "cool" Rottis inte) Han skaller ut alla runt omkring och bara pa ett riktigt hund stalle kan jag ta honom utan sura miner. Vi far, med andra ord, en hel del sura miner var vi an gar an sa lange.:grin:

Tate haller pa att bli battre ... men det tar TID ... Han ar nastan 5 manader och vissa dagar tror jag inte vi har gjort nagra framsteg alls. Eller sa ar det bara sa frustrerande och 'embarrassing' nar han skaller ut omgivningen att jag inte marker det.:cautious:

Har tillbringat natten med var annan timme i sängen och var annan hos lite orolig dräktig tik.
Frukosten åts till hälften, lunchen lika så, kvällsmaten ratatades.
Hon har börjat bädda lite, hässjar, ligger gärna på mage och vill inte vara själv. Nu har hon även fått mjölkproduktion under natten.

Jag tror dock att hon har lite kvar pga inga samandragningar och värkar. Tempen är heller inte där men den kan svänga så sjukt snabbt på vissa hundar och är lätt att missa så den litar jag ändå inte på.

Det låter lite vinthundsaktigt :angel:
Minns fortfarande när jag skulle träna agility med Aysus mamma... Hon var jätteduktig! Sedan skulle vi köra en enkel bana som instruktören satt upp. Det gick också jättebra, till en början :D Efter ungefär halva banan sprang hunden iväg i fortsatt full fart, tog en enorm mängd hinder helt på egen hand, hoppade rakt över en tunnel och var hur glad som helst :angel: Hon tog visserligen hindren snyggt, hade högre fart än de flesta agilityhundar brukar ha osv, men det var ju inte riktigt så som vi planerat det hela... (Det var ungefär där jag insåg att det lättaste med agility är att lära in de olika hindren)

Jahapp. Upplevde att hundarna var lite sega igår, vilket inte var så konstigt med tanke på att vi den här veckan varit ute mååånga timmar i riktigt djup snö. Därför började vi den här dagen med en milslång koppelpromenad på plogade vägar i naturreservat. Hundarna sov ordentligt efter det och allt kändes bra.

Nu har de brottningsmatch i sängen och tycker nog att jag är lite tråkig som inte hittat på roligheter med dem idag :grin: Ska ta och träna lite lydnad med dem istället.

Nu har valparna laggt sig rätt. Magen är inte alls lika bred och jag har sett två samandragningar. Hon är av den rensliga typen som tvättar sig en del så några övriga spår finns ej.

Oj...nu kom en rejäl sammandragning till. Valparna är helt klart på väg att lägga sig i kö till utgången :up:

Det låter lite vinthundsaktigt :angel:
Minns fortfarande när jag skulle träna agility med Aysus mamma... Hon var jätteduktig! Sedan skulle vi köra en enkel bana som instruktören satt upp. Det gick också jättebra, till en början :D Efter ungefär halva banan sprang hunden iväg i fortsatt full fart, tog en enorm mängd hinder helt på egen hand, hoppade rakt över en tunnel och var hur glad som helst :angel: Hon tog visserligen hindren snyggt, hade högre fart än de flesta agilityhundar brukar ha osv, men det var ju inte riktigt så som vi planerat det hela... (Det var ungefär där jag insåg att det lättaste med agility är att lära in de olika hindren)
Haha. körde agility med Ammo i våras. Han var hur lydig och duktig som helst, tills vi passerade sista hindret o han fattade att deta var slut. "TJOHOO" sa Ammo och drog på ärevarv i flera minuter.
Som sagt. i arbete är det inga problem, men när han är "ledig" vet man aldrig vad som händer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 106
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
811
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix