Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men en andraplats var väl jättebra?!! :up:
Haha nä det blev femte plats pch andrapris. Men hon var jätteduktig! Superbra ställande, fin inkallning, inte ett enda segt eller snett sitt vid ingångarna, hon tog apporten och höll stadigt ect.

Men så la hon sig inte på läggande under gång, ett av hennes normalt sett starkaste moment. :mad: Enligt mamma blev hon distraherad av en Jack Russel som skällde precis när jag gav kommando, och så la hon sig bara halvt ner. Lite lame anledning, men men.

Blev en träning på att tävla i ruskväder iallafall :D

Sen att en Schäfer flög på en Tollare under den ena platsliggningen (som tur var inte vår) var ju sådär lagom kul. :cautious:

Samma skit här.Nu vet jag varför jag inte har långhårs hundar förutom allergi,bajs i rumpen,hår i ögonen,skitiga o blöta när det regnar mm
Enda nackdelen med en kortbent hund är att täcken är värdelöst - det kommer in vatten/snö mm i armhålorna så det blir asblött på insidan av magplattan på täcken :banghead:

Haha nä det blev femte plats pch andrapris. Men hon var jätteduktig! Superbra ställande, fin inkallning, inte ett enda segt eller snett sitt vid ingångarna, hon tog apporten och höll stadigt ect.

Men så la hon sig inte på läggande under gång, ett av hennes normalt sett starkaste moment. :mad: Enligt mamma blev hon distraherad av en Jack Russel som skällde precis när jag gav kommando, och så la hon sig bara halvt ner. Lite lame anledning, men men.

Blev en träning på att tävla i ruskväder iallafall :D

Sen att en Schäfer flög på en Tollare under den ena platsliggningen (som tur var inte vår) var ju sådär lagom kul. :cautious:

Haha, men hej! Jag var ju skrivaren! :D:D:D

Blir det inte kopplad platssittning i klass 1, eller slopades det förslaget?
Tror det slopades. Det senaste jag läst är att det ska vara platssittning i grupp, föraren 10 meter bort, i en minut.
I klass 2 föreslår de platsliggning 2 minuter med synlig förare - men med störning. Dessutom ska hunden som läggs ner först även sättas upp sist, vilket jag tycker känns orättvist.

En annan har stått i 5 plusgrader och pissregn hela dagen. Kall in till benet. Skrev först åt eliten och sedan åt ettorna på dagens lydnadstävlingar på klubben. Tog ut Lasse ett varv efteråt, väldigt övertaggad efter att ha fått sitta i bil hela dagen. Ingen bra start men fint avslut. Irriterar mig på hans ostabilitet i ligget, han lägger sig blixtsnabbt men sätter sig halvt när jag är på väg tillbaka. Får vi till det och apporteringen och lite ingångar så blir det himla fint sen. :)

Tror det slopades. Det senaste jag läst är att det ska vara platssittning i grupp, föraren 10 meter bort, i en minut.
I klass 2 föreslår de platsliggning 2 minuter med synlig förare - men med störning. Dessutom ska hunden som läggs ner först även sättas upp sist, vilket jag tycker känns orättvist.

De nya reglerna är inte publicerade i sin helhet ännu men det står såhär angående gruppmomenten på SBKs hemsida:
Gruppmomenten kommer att behållas men med förändringar efter goda synpunkter i svaren. I klass 3 kommer momentet att behållas så som det är beskrivet i regelförslaget, då detta ska följa FCI. I klass 2 kommer förarna att vara inom synhåll och avståndet till föraren kortas till 15 meter. I klass 1 kommer gruppmomentet att utföras under en minut med kopplad hund och föraren framför hunden i kopplets längd.Gruppmomenten i klass 1 och 2 kommer att läggas sist.

http://brukshundklubben.se/funktion...r/2016/10/nyheter-i-regelverken-fran-ar-2017/

Men var är @AraSlei och osis?
Jag grät av skatt när han hade ätit upp ett tv-spel och ett köksbord typ... hos föräldrarna va?

Ja.. Tv-spelet var ju dessutom en inslagen julklapp :D
Men han har (pepparpeppar!) inte ätit på något köksbord ännu, däremot har köksstolarna fått sig en omgång. Folks min när de ser att det är tuggat längst upp på ryggstödet på 2 av 6 köksstolar: O_o
En morgon när vi kom ner i köket hade han ju lyckats välta två köksstolar och gnagt loss på dem :p

Skulle jag börja rabbla allt han förstört så skulle jag nog ringa och avboka labbevalpen innan jag ens förstått det själv :cautious:

Vi har haft en himla fin helg tycker jag!
I lördags körde jag och Ladda en genomgång inför ÖKL om ett par veckor. Det kändes bra. Hon sökte godkänt i skogen, helt ok drevtider också. Apporteringsmomenten (släpspår kanin, änder på land och änder i vatten) gick också bra, men herregud som hon frös efter att ha varit i vattnet :( 3-4 grader och snålblåst är inte optimalt för vattenapportering.. Viljan är det inget fel på dock, hon bara skulle ha in de där änderna!
Det lär ju tyvärr inte vara varmare på provet, så det kändes bra att veta att hon jobbar på även om det är kallt.
Hon behöver nog prestera lite bättre i skogen än vad hon gjorde i lördags för att få ett första pris, men ett andra pris känns åtminstone inom räckhåll :)
Otis fick vara med och fjanta runt lös när vi krattade löv i allén. Jättefint med allé osv, men 600m allé och typ 45 träd blir en jävla massa löv alltså :cautious:

Igår var vi hos ett par kompisar och jagade rådjur, och det gick fint.
Otis jagade rådjur 7-8 min i första såten, Ladda gick iväg 2km (?!) med ett rådjur i andra såten. Jag som brukar klaga på att hon är lite kort, där fick man för det :p

Ja.. Tv-spelet var ju dessutom en inslagen julklapp :D
Men han har (pepparpeppar!) inte ätit på något köksbord ännu, däremot har köksstolarna fått sig en omgång. Folks min när de ser att det är tuggat längst upp på ryggstödet på 2 av 6 köksstolar: O_o
En morgon när vi kom ner i köket hade han ju lyckats välta två köksstolar och gnagt loss på dem :p

Skulle jag börja rabbla allt han förstört så skulle jag nog ringa och avboka labbevalpen innan jag ens förstått det själv :cautious:
Men hallå, har man kliiga tänder så har man. Man får ju ta vad man har licksom :rofl: :rofl: :rofl:

Vi går ju på vardagslydnadskurs varje måndag, förra måndagen var helt underbar! :love:
Kursledaren undrade dock varför vi valt denna kursen, vi är ju redan så duktiga och kunniga, tydligen.. :o
Vill ju börja träna och ev tävla rallylydnad och då behövs bättre kontakt, särskilt då vi bara har honom halvtid.. Och ffa vill jag lära mig mer om hundträning rent praktiskt och inte bara frpn böcker.. Hen tyckte att det lät klokt..

Hur som helst, det fotgåendet vi fick till förra måndagen.. Helt fantastiskt! :heart Och den kåte fan lyckades gå slalom mellan alla hundar och även om "den underbaraste tiken i världen" satt där behöll han fokus på mig! Blir så stolt och längtar tills ikväll! :bump:

Visst var det så att en bild säger mer än tusen ord ?
DSCN1674.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 037
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
805
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka