Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag var liten hade pappa en Spaniel liknande jycke som polishund, den tuggade sönder min brirs tröjor så fort den kom åt, men bara brorsans :D

Det värsta Bobber har ätit/ff äter om han får tag på är köksredskap i form av spatlar och slevar och liknande. En gång sp hoppade han upp på spisen för att slicka ur en stekpanna och lyckades vrida på plattan Så en plastslev smälte ut på glashällen. Lagom billig då kan jag säga.

Det gör så ont i mig när jag tänker på hur väldigt gärna jag vill ha en malamute. De fascinerar mig på så många sätt, villvillvill :arghh:

Men känns inte rätt att köpa en som första hund, speciellt inte när vi ev. fortfarande kommer bo i en 2:a i "stan" (stan som visserligen är nära till skog och annat för att vi bor i en sådan liten stad).

Kan inte sluta tänka på att en malamute är drömmen, men Eurasier känns lite mer som det lämpliga valet att börja med :angel:

Skitväder.
Men jag slipper Criga och Calibra för några timmar. De fick åka med husse till klubben för spårträning.
Jag är friiii :banana:

Närå...de kan ju inte hjälpa att de är mitt upp i tandömsning och början till tonåringar:) Om några månader har de lugnat sig.

Sambon tog omvägen om de som har fodertiken igår. Hon börjar bli lite rund. Annars var hon som vanligt. Fullt ös och ett strålande solsken. Hon har varit lite knusslig med maten en period men nu var hon mer åt det besatta hållet:D

Jag kan inte minnas att Eski har tuggat sönder någonting. Eller så har jag väldigt dåligt minne. Hur som så blir jag nervös bara av att tänka på en ny valp, vare sig det är en västgöte till, eller en sån där helt galen cattledog. Jag kommer aldrig att få en lika snäll valp igen tror jag.

Det gör så ont i mig när jag tänker på hur väldigt gärna jag vill ha en malamute. De fascinerar mig på så många sätt, villvillvill :arghh:

Men känns inte rätt att köpa en som första hund, speciellt inte när vi ev. fortfarande kommer bo i en 2:a i "stan" (stan som visserligen är nära till skog och annat för att vi bor i en sådan liten stad).

Kan inte sluta tänka på att en malamute är drömmen, men Eurasier känns lite mer som det lämpliga valet att börja med :angel:
Förstahund eller inte har väl mindre betydelse, huvudsaken är väl att hunden passar det du vill ha den till. Har du tänkt syssla med drag är väl en malamute ett bättre val än en eurasier, oavsett tidigare hundägande.

Fick en hälsning från marodörernas syster i Norge. Guud vad hon är lik deras far!!
I Januari får vi förhoppningsvis träffa henne igen då de han bokat en valp till ur kommande kull :)
14563293_1200138216718516_4920285223340764018_n.jpg

Förstahund eller inte har väl mindre betydelse, huvudsaken är väl att hunden passar det du vill ha den till. Har du tänkt syssla med drag är väl en malamute ett bättre val än en eurasier, oavsett tidigare hundägande.
Ja de bör få dra, Malamuterna. Eurasier tror jag också blir en ypperlig hund för @machafuko :up:

Det tror jag också, jag tror bara inte på tänket att man ska ha en mindre krävande hund som förstahund, även om det inte är vad man egentligen vill. :)

Det beror nog på. Jag vill ju dra, men som hobby. Även om det känns just nu som att jag kommer ha möjlighet att låta min hund dra flera gånger per vecka betyder det inte att jag kommer ha samma möjligheter om kanske 2 år :)

I och med att jag inte heller tidigare haft egen hund så är det väldigt svårt att avgöra hur mycket tid en valp faktiskt tar (jag antar, MYCKET TID) . :devil:
Därför tycker jag att det är smart som första gångsägare gå på ett betydligt säkrare kort. Då kan jag ha en eurasier och testa på lite olika saker. Väl införstådd med att den inte alls har samma arbetsvilja som polarhundarna, men det gör inget. Får skaffa en hund och det har jag väntat länge på. Inget hindrar ju mig från att skaffa en till hund i framtiden :angel::angel:

Det beror nog på. Jag vill ju dra, men som hobby. Även om det känns just nu som att jag kommer ha möjlighet att låta min hund dra flera gånger per vecka betyder det inte att jag kommer ha samma möjligheter om kanske 2 år :)

I och med att jag inte heller tidigare haft egen hund så är det väldigt svårt att avgöra hur mycket tid en valp faktiskt tar. :devil:
Därför tycker jag att det är smart som första gångsägare gå på ett betydligt säkrare kort. Då kan jag ha en eurasier och testa på lite olika saker. Väl införstådd med att den inte alls har samma arbetsvilja som polarhundarna, men det gör inget. Får skaffa en hund och det har jag väntat länge på. Inget hindrar ju mig från att skaffa en till hund i framtiden :angel::angel:
Absolut, då är det helt klart ett vettigt val. :)

Har tyvärr alldeles för många bekanta som köpt hund när de haft väldigt mycket fritid och därför valt en kanske mer "krävande ras"... För att bara något år senare börja jobba/plugga heltid och inse att det inte alls har tid att tillfredsställa hundens behov. Jag vill inte hamna där. :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 037
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
805
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka