Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jäkla skitungar (läs slyngelhundar) :rage:
Sambon är i spårmarkerna med Gubben och Lilla S och jag hemma med resten. Behövde åka och handla en snabbis, det tar ca 40 min. Jag trodde i min enfalld att om Calibra och Criga fick vara bakom grind i hallen, inga saker var framme att förstöra och leksaker fanns...så skulle det gå bra. Mamma Mu och skägget var ju också hemma, dock på andra sidan grinden.
Så jag åker iväg och lämnar dem med 1 aktivitetsleksak, 1 märgben, 2 tennisbollar, 2 tuggrep och en kamptrasa som de gillar att dra i ihop.

40 min senare kommer jag hem bara för att upptäcka att de har laggt 40 min på att få upp förvaringsboxen som vi skyddar våra skor i och ätit upp en av husses skor samt lirkat fram och tuggat sönder hallmattan som jag rullat ihop och puttat in under en byrå.

Varföööör?:arghh:

Sambon är i spårmarkerna med Gubben och Lilla S och jag hemma med resten. Behövde åka och handla en snabbis, det tar ca 40 min. Jag trodde i min enfalld att om Calibra och Criga fick vara bakom grind i hallen, inga saker var framme att förstöra och leksaker fanns...så skulle det gå bra. Mamma Mu och skägget var ju också hemma, dock på andra sidan grinden.
Så jag åker iväg och lämnar dem med 1 aktivitetsleksak, 1 märgben, 2 tennisbollar, 2 tuggrep och en kamptrasa som de gillar att dra i ihop.

40 min senare kommer jag hem bara för att upptäcka att de har laggt 40 min på att få upp förvaringsboxen som vi skyddar våra skor i och ätit upp en av husses skor samt lirkat fram och tuggat sönder hallmattan som jag rullat ihop och puttat in under en byrå.

Det är precis av den anledningen att man inte sparar 2 brukshundsvalpar :idea:;)

Och precis just nu skulle det inte kännas alltför jäkligt om det inte blir någon valp för mig :devil:

Det är precis av den anledningen att man inte sparar 2 brukshundsvalpar :idea:;)
Som om det inte var nog.
Medans jag röjde upp släppte jag ut dem på gården.
Ropar in dom sen och de kommer som ett skott så jag vänder ryggen till för att gå in. Får då ett sms som jag börjar läsa och ser bara gänget i ögonvrån när de dundrar in i hallen. Svarar på smset, sätter på kaffe och går sen in i vardagsrummet....

Då har Calibra burit med sig en jäkla stubbe in som hon har flisat sönder i tygsoffan :meh:
Såååå.....tre djupa andetag, ut med stubbsnutten som är kvar, plocka flisor, kolla hennes trut och fram med dammsugaren.....igen!

Under tiden har Criga hittat hallmattan och fortsatt sitt projekt..........

Nu sover alla fyra i soffan och NU ska jag försiktigt smyga bort till gungstolen och dricka det där kaffet.

Som om det inte var nog.
Ropar in dom sen och de kommer som ett skott så jag vänder ryggen till för att gå in. Får då ett sms som jag börjar läsa och ser bara gänget i ögonvrån när de dundrar in i hallen. Svarar på smset, sätter på kaffe och går sen in i vardagsrummet....

Då har Calibra burit med sig en jäkla stubbe in som hon har flisat sönder i tygsoffan :meh:
Såååå.....tre djupa andetag, ut med stubbsnutten som är kvar, plocka flisor, kolla hennes trut och fram med dammsugaren.....igen!

Nu sover alla fyra i soffan och NU ska jag försiktigt smyga bort till gungstolen och dricka det där kaffet.
Tack. Du har precis gjort min brukshundsvalpsabstinens lite mindre. :D

För att dom kan ju ;)

Som om det inte var nog.

:rofl::rofl::rofl: gulliga små skitungar du har :devil:

Fy fabian vad jag avskyr sådana här dagen = riktigt vidrigt höstväder med oavbrutet regn som ska hålla på i typ 3 dygn eller nåt. Har visserligen dammat väck minsta lilla dammkorn från hela vardagsrummet, då alla pinaler åkte med.....och röjt 2,5 enorm IKEA-påse med gamla skitböcker som bara är en brandrisk. Men hundarna då ! Skalman är en fjant och honom får jag dra ut med våld, för han avskyr detta väder. Väl ute rör han på sig, men inte mycket mer än så och vill bara hem :cautious: ingen av oss är visserligen ett fan av kallt blötväder, men han är frusen då han inte fått underull än och det är inte speciellt kul ute nu. Så vi får väl trixa och lite annat senare.....och sov extra lång middag eller nåt :D

Vi har också skitväder och förvånande nog var frallabarnen ute i 15 min ihop med pälsbollarna som stannade ute i 30 min till,nu är dom dyngsura,bara att leta fram x antal hundhanddukar.

Fy fabian vad jag avskyr sådana här dagen = riktigt vidrigt höstväder med oavbrutet regn som ska hålla på i typ 3 dygn eller nåt. Har visserligen dammat väck minsta lilla dammkorn från hela vardagsrummet, då alla pinaler åkte med.....och röjt 2,5 enorm IKEA-påse med gamla skitböcker som bara är en brandrisk. Men hundarna då ! Skalman är en fjant och honom får jag dra ut med våld, för han avskyr detta väder. Väl ute rör han på sig, men inte mycket mer än så och vill bara hem :cautious: ingen av oss är visserligen ett fan av kallt blötväder, men han är frusen då han inte fått underull än och det är inte speciellt kul ute nu. Så vi får väl trixa och lite annat senare.....och sov extra lång middag eller nåt :D
Här yrde Schäfrarna glatt ut i skitvädret medan skägget och jag tittade på under altantaket.
Mössa och vantar har kommit på. Har också dammat...och det var mycket välbehövligt!

Det var ju inte så farligt. När våra var valpar åt upp en hel soffa på 20 minuter, när jag dammsög på nedervåningen. :angel: (Hittade båda valparna inuti soffan.)

Nu är monstret skriven på de nya ägarna.
Var en välmående vovve som mötte oss, och en lycklig familj som verkade väldigt glada i monstret.

Så nu är det bara jag och pojkvännen som får hoppas att saknaden så småningom lägger sig.
Men monstret, han har verkligen fått ett toppen bra hem.

Av nån anledning känner jag mig mer och mer stärkt i beslutet att nog bara ta en parningsvalp i vinter :rofl:'

Å andra sidan kolla så söta de är. Och jag har ju Frodo som kan ta hand om busrycken :love:
https://www.instagram.com/p/zr12BwpBhP/
128802343971949446.jpg

Det var ju inte så farligt. När våra var valpar åt upp en hel soffa på 20 minuter, när jag dammsög på nedervåningen. :angel: (Hittade båda valparna inuti soffan.)
Mina håller på. De har som kall att gå lös på ena ryggkundden så fort tillfälle ges. Den saknar nu hela nedre sidan och en del stoppning. Därav att de fick vara i hallen.

Soffan är 2 år och kostade lite över 30 000:-.
En tidigare ryggkudde har Lilla S massakerat :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 037
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
803
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10