Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visst var det så att en bild säger mer än tusen ord ?
DSCN1674.jpg

Ledsnade du? :p

Visst var det så att en bild säger mer än tusen ord ?
DSCN1674.jpg

Jag antar att du har ägarens tillåtelse, eftersom du bara var hundvakt? Jag hade nog blivit fly förbannad om jag försökt hålla mina shih-tzus i utställningsskick. :nailbiting:

Update, nevermind, såg nya inlägget nu. :D

Var ute med vargarna ikväll, och de har blivit mycket piggare efter antibiotika :) Veterinären menar att de inte borde vara lunginflammation, men andra kunniga vargmänniskor säger att symptomen stämmer. Ska bli spännande att se vad besöket på blå stjärnan säger om några veckor!

Pest och Pina, förlåt....Criga och Calibra har varit på klubben med husse idag med. Lite träning på planen och sen spår.
Criga har tyvärr fortfarande ont av åksjuka och går därför ner sig lite. Främst i spåret då hon inte lockas av godiset.
Calibra däremot är pigg, allert och arbetshungrig på det mesta. I spåret får hon bromsas lite då hon ångar på lite väl intensivt.
Tänderna faller som käglor ur munnen på dem nu. Vilket gett dem en lite kass andedräkt för stunden.
I dag har även Skägget och småtjejerna fått klovård. Får ta resten i morgon.

Känns som en bra hunddag idag.
Började med långpromenad på morgonen, tog en lång rastningsrunda på kvällen och nyss hade vi ett lyckat träningspass med rallylydnad :) Det ÄR så mycket bättre att ta långpromenaden på morgonen innan jobbet, för då hinner jag bli sugen på att träna lydnad på kvällen och inte bara tänka "Äh, de var precis ute på långpromenad, de är nöjda nu" :p (För yes, tar jag långpromenaden på eftermiddag/kväll så sover de resten av dagen även om vi inte tränat något mentalt på månader)

Såg precis att det nu finns tre "nya" raser som från och med årsskiftet kommer få vara med på SKK-tävlingar osv... En ras som jag inte gillar, en som jag inte vet något om och en som ser ut som en något märklig schäfer :p Kan bli intressant!

(Här står det mer: http://skk.se/?newsitem=29439 )

Såg precis att det nu finns tre "nya" raser som från och med årsskiftet kommer få vara med på SKK-tävlingar osv... En ras som jag inte gillar, en som jag inte vet något om och en som ser ut som en något märklig schäfer :p Kan bli intressant!

(Här står det mer: http://skk.se/?newsitem=29439 )
Jaha...där kom den med. "Östeuropeisk Schäfer".
Stora, tunga. En vän tog bort sin tvååring idag pga grav ED. Trevlig individ men de är lite väl stora för att kännas hållbara i hårt arbete. De här kommer bli superpoppis i blandrasaveln.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 042
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
805
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka