Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har anmält mig och lillpumin till agilitykurs :nailbiting: Hoppas, hoppas nu att jag kan få honom att hitta det roliga i det! Tills dess att det börjar ska vi träna extra på bur vila. Han är hopplös att binda upp, men att vara i buren brukar funka bättre. Sen måste, måste jag komma ihåg på kursen att inte ställa för mycket krav och bli för ivrig :o Kul ska det bli iallafall!

Testade drag med båda hundarna samtidigt igår, den sekunden de förstod att vi faktiskt skulle springa och att de dessutom sprang bredvid varandra såg jag nästan livet passera förbi :nailbiting: Satan i gatan vad fort det gick! Bromssträckan blev minst sagt lång .. Vi har minst sagt lite att öva på innan vi vågar oss på det igen :o:angel:

Har precis borstat Professorn och högen med päls blev fotbollsstor. :eek: Inte hoptryckt förstås, men det var ändå rätt täta bollar jag drog ur kammen och tryckte ner i högen. Då var det inte ens en jättegrundlig borstning utan mest fix för att vi ska ha hundvakt och då måste man vara lite extra fin ;)
Har slarvat litegrann med borstningen senaste tre dagarna, mest tagit med fingrarna och mer noga där selen sitter och tassarna, men detta är ju sinnes. Nåja, skönt att vara av med den pälsen. Han har fortfarande så att det räcker och blir över. :meh:

Skickade ut odågan med favvovakten (svärmor) så vi kan förbereda oss att åka till valpgos :love: :nailbiting:

Testade drag med båda hundarna samtidigt igår, den sekunden de förstod att vi faktiskt skulle springa och att de dessutom sprang bredvid varandra såg jag nästan livet passera förbi :nailbiting: Satan i gatan vad fort det gick! Bromssträckan blev minst sagt lång .. Vi har minst sagt lite att öva på innan vi vågar oss på det igen :o:angel:

Haha! :D Vad har du för hundar?

Hur noga är det med datum gällande vaccination? Tävlar med min ena häst och då är det supernoga men har för mig att det inte behöver vara prick på dagen 1 år mellan på hundar?

Tycker min hund känns deppig. :( Eller så är det bara för att jag har semester och oftare ser hur gammal och trött han är. Hoppas lite stugvistelse och fjällresa piggar upp honom. :heart

Alltså Otis.... För typ en vecka sedan tuggade han sönder sin fina Zero DC-shorter när han hade den på sig i bilen :meh: Igår blev han skitsur för att Ladda fick simma efter båten först medan han vackert fick vänta i bilburen och lyckades dra in hennes Zero DC-shorter i buren och slakta den också :rage: Odåga!! Jag tror dock att jag kan sy ihop dem båda hjälpligt, men alltså - vad fan :p

Sitter hundvakt åt svärmors jycke en vecka nu. Blir ju galen på hennes skällande om natten, hon är inte van vid by-ljud då hon bor på landet, sen fick hon för sig att få igång Bobber på ett rejs i vardagsrummet.... Så inatt vid ett, när jag höll på att få nervsammanbrott, gick jag ner för att stänga in henne i hallen som vetter ut mot bakre trädgården, där hör hon inte så mycket. Och så tyst det blev :up:

Alltså Otis.... För typ en vecka sedan tuggade han sönder sin fina Zero DC-shorter när han hade den på sig i bilen :meh: Igår blev han skitsur för att Ladda fick simma efter båten först medan han vackert fick vänta i bilburen och lyckades dra in hennes Zero DC-shorter i buren och slakta den också :rage: Odåga!! Jag tror dock att jag kan sy ihop dem båda hjälpligt, men alltså - vad fan :p
Du får skaffa en plåtskåp till bilen :p

Sitter hundvakt åt svärmors jycke en vecka nu. Blir ju galen på hennes skällande om natten, hon är inte van vid by-ljud då hon bor på landet, sen fick hon för sig att få igång Bobber på ett rejs i vardagsrummet.... Så inatt vid ett, när jag höll på att få nervsammanbrott, gick jag ner för att stänga in henne i hallen som vetter ut mot bakre trädgården, där hör hon inte så mycket. Och så tyst det blev :up:
Hunden tyckte säkert också det var skönt att äntligen kunna slappna av :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
911
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 636
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 110

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka