Jag och sambon kom fram till att om vi skaffade en hundkärra så kunde vi ha SEX hundar! Minst!
Men idag har vi oxå varit till fysion så nu vill jag inte ha någon hund.. alls..
Hur går det med den lilla fröken? Mår hon bättre?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag och sambon kom fram till att om vi skaffade en hundkärra så kunde vi ha SEX hundar! Minst!
Men idag har vi oxå varit till fysion så nu vill jag inte ha någon hund.. alls..
Får sambon för sig att förlänga sin resa skeppar jag över monstren till honom på Nordirland på direktenHaha....jag var själv i 6 dagar med 3 vuxna hundar, unghunden Lilla S samt två valpar
När sambon ringde dag 5 och sa att fiskeresan blev en dag längre höll jag på att bryta ihop
Jag har iofs inte gjort det, men jag tänker att det säkert är större chans att hitta rätt omplacering om en aktivt hör av sig till uppfödare och förklarar vad en letar efter och vad en har att erbjuda istället för att leta bland hundarna som "syns" när de ska omplaceras.Hmm.. Jag kollar efter en vuxen omplacering till mina föräldrar, inte alls enkelt. Funderar på hur värt det är att sätta sig och maila till lite uppfödare, någon som gjort det med framgång? Det är något ganska specifikt jag är ute efter, men jag vill inte framstå som kräsen.
Jag tänker ju också så, hade det varit min vanliga ras hade jag säkert fått tag på en hund direkt. Men nu är det andra raser, där jag inte är så välorienterad. Får helt enkelt testa!Jag har iofs inte gjort det, men jag tänker att det säkert är större chans att hitta rätt omplacering om en aktivt hör av sig till uppfödare och förklarar vad en letar efter och vad en har att erbjuda istället för att leta bland hundarna som "syns" när de ska omplaceras.
Vad är det för raser?Jag tänker ju också så, hade det varit min vanliga ras hade jag säkert fått tag på en hund direkt. Men nu är det andra raser, där jag inte är så välorienterad. Får helt enkelt testa!
Exakt, det håller jag helt med om! Om det inte är en "farlig" hundras då, då är alla föräldrar superrädda. Men ser den söt ut, go ahead! För mig undrar jag lite personligen på om det är sammankopplat till hur utbrett antropomorfism (fick googla stavningen) är nu, dvs att djur förmänskligas väldigt mycket. Valpar är "bebisar", hundar är folks "barn" och vi människor deras "föräldrar", så varför ska mitt barn då vara rädd för den där lilla gullepluttiga bebisvalpisen?
Hmm.. Jag kollar efter en vuxen omplacering till mina föräldrar, inte alls enkelt. Funderar på hur värt det är att sätta sig och maila till lite uppfödare, någon som gjort det med framgång? Det är något ganska specifikt jag är ute efter, men jag vill inte framstå som kräsen.
Jag hörde av mig till uppfödare och var ganska kräsen. Slutade med att jag fick välja mellan flera hundar som inte var till salu för allmänheten, utan som dom kunde tänkta sig att släppa till mig bara. Så jag tycker absolut du ska mejla uppfödare!Hmm.. Jag kollar efter en vuxen omplacering till mina föräldrar, inte alls enkelt. Funderar på hur värt det är att sätta sig och maila till lite uppfödare, någon som gjort det med framgång? Det är något ganska specifikt jag är ute efter, men jag vill inte framstå som kräsen.
Egentligen handlar det om individer, därför kikar jag även efter random omplaceringar. Men de raser jag tror hade passat dem är corgi, heeler, dansk-svensk. Eventuellt border terrier som inte har rena jaktlinjer (för de älskar terriers) och även en bra tax hade varit en hund för dem. Sen skulle vinthundar kunna funka, men jag har valt bort det eftersom den aldrig skulle kunna vara lös, där de bor kryllar det av harar och det hade inte varit schysst.Vad är det för raser?
Västgöte så klart!Egentligen handlar det om individer, därför kikar jag även efter random omplaceringar. Men de raser jag tror hade passat dem är corgi, heeler, dansk-svensk. Eventuellt border terrier som inte har rena jaktlinjer (för de älskar terriers) och även en bra tax hade varit en hund för dem. Sen skulle vinthundar kunna funka, men jag har valt bort det eftersom den aldrig skulle kunna vara lös, där de bor kryllar det av harar och det hade inte varit schysst.
Jag har säkert missat någon ras, men de behöver en hund som gillar att vara med när de är ute i trädgården (vilket de är massor), nöjer sig med långpromenader och att hålla reda på deras höns typ. En kompis till mig, som hade sin häst där, hade en heeler, den älskade att gå runt där och gå efter mamma och påta. Så jag tänker att det hade nog varit en bra typ av hund.
Har jag missat nån ras?
Det har du rätt i. Ska jag vara ärlig så har jag strukit dem för att de vättar jag känner skäller så vansinnigt mycket men det är nu en ras på listan!Västgöte så klart!
Skällandet är individuellt. Helt ovetenskapligt tror jag att understimulerade vättar skäller mer. Rasfolk säger att det är en fråga om uppfostran. Min skäller inte mycket. Vet inte hur vanligt det är med omplaceringar, hör med valpfömedlaren i rasklubben, hon har stenkoll.Det har du rätt i. Ska jag vara ärlig så har jag strukit dem för att de vättar jag känner skäller så vansinnigt mycket men det är nu en ras på listan!
Vad tusan gör man med en hund som måste äta veterinärfoder för att inte få stenar, och sedan matvägrar den ?! Har beställt hem ett annat märke, men mest troligt så äter han inte det heller.. Hoppas han äter våtfoder iallafall.. Just nu går allt utför känns det som, känns som att utvägen bara blir smalare och smalare..
Jäkla prickar Det här har gått så fort, misstänker att det finns någon bakomliggande orsak. Känner mig rätt uppgiven nu.. Ska till vet nästa vecka.Rollo måste också äta veterinärfoder men just nu matvägrar han på det. Hopplöst!
Bra mår hon inte tyvärr. Kortfattat så har hon en kraftig muskelskada på vänster bak förutom hennes dåliga höfter då. Men förhoppningsvis så kan vi få henne iaf lite bättre men det kommer krävas mycket jobb. Som tur är så är hon världens gladaste lilla skit trots att hon har ont i princip hela tiden.Hur går det med den lilla fröken? Mår hon bättre?